Wyniki Nio za czwarty kwartał wymagają aktualizacji na żywo: marka Alps zostanie zaprezentowana w drugim kwartale, pierwszy samochód wprowadzony na rynek w trzecim kwartale

(Zdjęcie: CnEVPost)

Nio (NYSE: NIO) ogłosiło dziś wyniki finansowe za czwarty kwartał 2023 r., po czym przeprowadziło rozmowę telefoniczną z analitykami.

Oto najważniejsze wnioski z rozmowy (najnowsze na górze).

Z aktualnej oceny wynika, że ​​Alps może osiągnąć wspomniany wcześniej poziom kosztów przy rozsądnym wolumenie dostaw, ale nie przy szczególnie dużym wolumenie dostaw.

Dla producenta 10 000 sztuk miesięcznie to rozsądna ilość.

Kwartalna inwestycja Nio w badania i rozwój w 2024 r. wyniesie około 3 miliardy RMB, podobnie jak w roku 2023.

Działalność Nio w zakresie ładowania jest w dużej mierze rentowna, a instalacja ultraszybkich stosów ładowania o mocy 640 kW rozpocznie się w najbliższej przyszłości.

Nio ET9 będzie wyposażony w superszybką baterię ładującą 5C, Nio skupia się bardziej na żywotności baterii.

Samochód może wytrzymać nawet 15 lat, dlatego żywotność baterii jest ważna, a Nio przeprowadził wiele badań w tej dziedzinie w ciągu ostatnich kilku lat.

W ciągu ostatnich kilku lat Nio zajmowało się kwestiami bezpieczeństwa akumulatorów, wydajności ładowania i łatwości ładowania za pośrednictwem swojej sieci wymiany akumulatorów.

Kolejnym głównym priorytetem firmy jest żywotność baterii, nad którą firma przeprowadziła wiele badań w ciągu ostatnich kilku lat.

Naprawdę ważną rzeczą, która staje się teraz coraz bardziej widoczna, jest żywotność baterii, zwłaszcza żywotność kalendarza.

Wymiana baterii pomaga wydłużyć jej żywotność i jest doskonałym ostatecznym rozwiązaniem pozwalającym wydłużyć żywotność baterii za pomocą środków operacyjnych.

Nio skupi się na razie na rynku chińskim, ale nie przestanie eksplorować rynków międzynarodowych. W tym roku firma wejdzie do kilku nowych krajów, takich jak Zjednoczone Emiraty Arabskie.

Nio pozostanie przy sprzedaży bezpośredniej w Chinach i zastosuje bardziej elastyczne podejście skupione na ROI na rynkach zagranicznych. Spółka nie wyklucza współpracy z podmiotami trzecimi.

W tym roku Nio będzie oferować samochody marki Alps, a w przyszłym roku tańsze modele innej nowej marki. Nio uwzględni te kwestie w swojej strategii wejścia na inne rynki.

READ  Czy Tesla straciła koronę EV? co wiesz.

Jeszcze w tym roku Nio będzie sprzedawać modele obu marek.

Modele marki Nio, także te będące na etapie planowania, skupiają się na segmencie premium rynku. Tańszych modeli flagowej marki niż Nio ET5 nie będzie.

Flagowa marka Nio będzie dbała o marżę brutto i nie będzie przyłączać się do wojny cenowej. Druga marka Nio będzie przedkładać dostawy nad marżę brutto.

Druga marka jest w stanie wykorzystać inwestycje Nio w badania i rozwój oraz infrastrukturę w sektorach inteligentnym i elektrycznym, zamiast zaczynać od zera.

Druga marka Nio celuje w rynek krajowy, na którym będzie większa konkurencja.

Marka Alps będzie miała różne produkty dla różnych rodzin i będzie w stanie odpowiednio konkurować.

Pierwszy model Alps będzie bezpośrednim konkurentem Tesli Model Y, ponieważ jego koszt BOM (zestawienia materiałów) jest o około 10 procent tańszy niż w przypadku modelu Tesla.

Drugim samochodem dla Alp będzie SUV dla dużych rodzin, który trafi na rynek w przyszłym roku.

Trzeci samochód Alps jest już w fazie rozwoju, jest za wcześnie, aby o tym mówić.

Nio jest przekonany, że miesięczna sprzedaż powróci do 20 000 sztuk.

Zorientowana na rynek masowy marka Nio o kryptonimie Alps zadebiutuje w drugim kwartale. Pierwszy model zostanie wprowadzony na rynek w trzecim kwartale, a masowe dostawy rozpoczną się w czwartym kwartale.

Alpine będzie miało osobną sieć sprzedaży, ale obsługa posprzedażowa będzie korzystać z części sieci Nio.

Stacje wymiany akumulatorów czwartej generacji Nio są kompatybilne z pojazdami różnych marek, a większość stacji, które zostaną dodane w tym roku, będzie należeć do wspólnej sieci.

Modele Alps będą korzystać ze wspólnej sieci wymiany akumulatorów, a modele Nio również będą mogły korzystać z tych lokalizacji. To jak chmury publiczne i prywatne.

Zyski Nio za IV kwartał: przychody przewyższają szacunki, marża brutto poniżej oczekiwanych

READ  Opinia: Z marginesami tankowania Tesli, Elon Musk po raz kolejny wskazuje na samodzielną jazdę jako przyszły zbawca

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *