Zyski Forda przebiły szacunki Wall Street. Zapasy spadły.

Wyniki I kw. br Silnik Forda Perspektywy Wall Street wysadziły w powietrze, ale akcje spadły na rynku wtórnym w wyniku obaw gospodarczych. Inwestorzy zachowują ostrożność wobec cyklicznych akcji spółek motoryzacyjnych, ponieważ wielu przewiduje recesję w nadchodzących miesiącach. Stało się coś podobnego silniki ogólne (GM) po ogłoszeniu wyników za pierwszy kwartał 25 kwietnia.

Ford (Ticker: F) we wtorek wieczorem odnotował kwartalny zysk operacyjny w wysokości 3,4 mld USD, zysk na akcję w wysokości 63 centów przy sprzedaży w wysokości 41,5 mld USD.

Wall Street oczekiwała zysku operacyjnego w wysokości 2,5 miliarda dolarów i zysku na akcję w wysokości 42 centów przy sprzedaży na poziomie 39,2 miliarda dolarów. Rok temu Ford odnotował zysk operacyjny w wysokości 2,3 miliarda dolarów i 38 centów na akcję ze sprzedaży w wysokości 34,5 miliarda dolarów w pierwszym kwartale. 2022.

To pierwszy kwartał, w którym Ford zgłosił wykorzystanie swoich nowych segmentów biznesowych. Zysk operacyjny w konwencjonalnym przemyśle samochodowym wyniósł 2,6 miliarda dolarów. Działalność Forda wygenerowała 1,4 miliarda dolarów zysku operacyjnego. Biznes samochodów elektrycznych stracił 722 miliony dolarów. Oczekuje się, że biznes pojazdów elektrycznych straci około 3 miliardów dolarów w 2022 roku.

Ogólnie rzecz biorąc, to mocny początek roku. Jednak akcje spadły o 1% w handlu po godzinach. Akcje spadają o ponad 2% w normalnym obrocie w zły dzień rynkowy. the NASDAQ Composite spadł o 1,1%. Inwestorzy nie lubią dni IPO.

Ogłoszenie — przewiń, aby kontynuować


GM również pobił szacunki Wall Street i podniósł wytyczne fiskalne na cały rok, kiedy niedawno ogłosił wyniki. GM oczekuje obecnie, że zysk operacyjny w 2023 roku wyniesie od 11 do 13 miliardów dolarów. W styczniu kierownictwo spodziewało się zysku operacyjnego w wysokości od 10,5 do 12,5 mld USD. Akcje spadły o 4%.

READ  Akcje spadły, a dolar rósł, gdy rosły obawy przed twardym lądowaniem

Ford pozostawił swoje wytyczne na cały rok bez zmian. Firma nadal oczekuje, że zysk operacyjny wyniesie od 9 do 11 miliardów dolarów. „Mamy przed sobą wiele lat”, powiedział dyrektor finansowy John Lawler, zapytany, dlaczego nie zniesiono prognozy po dobrym pierwszym kwartale.

Analitycy spodziewają się obecnie zysku operacyjnego w 2023 r. w wysokości 9,6 mld USD, czyli w dolnej części zakresu Forda. Ford odnotował zysk operacyjny w 2022 roku w wysokości 10,4 miliarda dolarów.

Ogłoszenie — przewiń, aby kontynuować


Wyniki wyglądają dobrze. Problemem, dla zapasów, nie jest Ford ani GM. To ekonomia. Przystępność cenowa samochodów stała się przeszkodą dla całej branży. Pod koniec pierwszego kwartału 17% Amerykanów, którzy finansują swoje samochody, płaciło ponad 1000 USD miesięcznie. Dwa lata temu tylko około 6% osób, które finansowały samochody, miało płatności samochodowe w wysokości 1000 USD miesięcznie.

Spadająca przystępność cenowa zagraża popytowi na nowe samochody i cenom nowych samochodów. Każdy czynnik może mieć znaczący wpływ na rentowność producenta samochodów.

Analityk RBC, Tom Narayan, uważa, że ​​w miarę upływu roku sytuacja producentów samochodów będzie coraz trudniejsza. „Tam, gdzie widzimy największe ryzyko, Ford spodziewa się, że utrzyma ceny w tym roku. Jak dotąd ceny w tym roku pozostały odporne, ale uważamy, że przystępność cenowa może stać się coraz większym problemem” – napisał analityk w niedawnym raporcie badawczym.

Narayan ocenia akcje Forda i ma cenę docelową 12 USD za akcję, czyli nieco poniżej średniej ceny docelowej analityka wynoszącej około 13,40 USD za akcję.

Ogólnie rzecz biorąc, 33% analityków, którzy zajmują się ceną akcji spółki, kupuje. Średni wskaźnik wyceny kupna akcji w

Ogłoszenie — przewiń, aby kontynuować


S&P 500 wynosi około 58%. Rok temu 48% analityków zajmujących się akcjami Forda oceniło akcje na Kupuj. Przeciwne wiatry opisane przez Narayana osłabiły entuzjazm analityków dla akcji Forda.

READ  Czy istnieje potrzeba nowej platformy, pyta Elon Musk. Po krytyce wolności słowa na Twitterze

Inwestorzy wydają się mieć podobne zdanie. Wchodząc w handel we wtorek, akcje Forda spadły o około 15% w ciągu ostatnich 12 miesięcy


Standard & Poor’s 500

mieszkanie f


Średnia przemysłowa Dow Jones

do około 3%.

Gospodarze zarządzający a połączenie konferencyjne 17:00 czasu polskiego w celu omówienia wyników. Nie jest jasne, co mogą powiedzieć, aby zmienić dominującą narrację o samochodach seryjnych.

Napisz do Ala Roota na adres [email protected]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *