2022 Grand Prix Arabii Saudyjskiej Raport i najważniejsze informacje: Verstappen pokonuje Leclerca o zaledwie 0,5 sekundy w epickim Grand Prix Arabii Saudyjskiej

Max Verstappen z Red Bulla wygrał epicką bitwę z Charlesem Leclercem w Arabii Saudyjskiej, gdy Carlos Sainz stanął na podium za swoim kolegą z zespołu Ferrari – jako lider Sergio Perez musiał zadowolić się czwartym po uderzeniu przed kluczowym samochodem bezpieczeństwa.

Perez awansował do 16. okrążenia, kiedy mechaniczny błysk Ferrari zmusił Red Bulla do wczesnego zatrzymania. Okazało się to niefortunne; Kierowca Williamsa Nicholas Latifi uderzył w ostatni zakręt na następnym okrążeniu i strzelił z VSC, a następnie z samochodu bezpieczeństwa, z czego skorzystali Leclerc, Verstappen i Sainz.

Meksykanin miał powrócić na trzecie miejsce na 21 okrążeniu, kiedy samochód bezpieczeństwa się poślizgnął, ale Sainz wyprzedził, gdy Hiszpan wyjechał z boksów obok Red Bulla w okresie ostrzegawczym, pozostawiając czwarte miejsce.

Kolejne VSC pojawiło się na 38. okrążeniu, kiedy Daniel Ricciardo z McLarena zatrzymał się przy zjeździe z pit stopu, Fernando Alonso zwolnił w Alpach z problemem wcześniejszego okrążenia, a następnie zatrzymał się w tym samym miejscu co Ricciardo. Kiedy VSC zakończyło się na 41 okrążeniu, Verstappen był o sekundę od lidera Leclerca – a teraz nadeszła druga runda ich fantastycznej rywalizacji w 2022 roku.

Z DRS Holender wszedł prosto na środkowego obrońcę na 42 okrążeniu, ale Leclerc wrócił z DRS i trzymał się z przodu. Wracając na okrążenie 43, Verstappen próbował się poruszyć, ale skoczył zgodnie z Ferrari w ostatnim zakręcie, a Ferrari utrzymało P1.

Nastał krótki zastój i na początku 47 okrążenia, zanim Verstappen upewnił się, że otrzymał DRS i ocenę przewagi od Leclerca, lidera mistrzostw, który tym razem nie mógł go odrzucić.

Leclerc ustanowił najszybsze okrążenie z drugim wiatrem w rundzie zamykającej – ale Verstappen ledwo go trzymał, ignorując strach przed żółtą flagą z późnego sektora 1 (na wspólne spotkanie Lance Stroll-Alex Albon), aby wygrać tylko 0.549sec.

1


powyższe
Verstappen
VER
Red Bull Wyścigi
1:24: 19.293

25
2


Karol
Leclerc
LE C
Ferrari
+ 0,549 sekundy

19
3


Carlos
Sains
Najwyższy Urząd ds. Kontroli Finansowej i Odpowiedzialności
Ferrari
+ 8.097 sekund

15.
4


sergio
Perez
dla każdego
Red Bull Wyścigi
+10.800 sekund

12
5


Jerzy
kontakt
Rosjanie
mercedes
+32 732 sekund

10

George Russell zdobył P5 kosztem Estebana Ocona, gdy kierowca Alpine przegrał z Mercedesem na 3 okrążeniu, a następnie walczył ze swoim kolegą z drużyny Alonso (DNF) w ekscytującej bitwie na początku wyścigu. Ocon, zaciągnięty tutaj na P3 w 2021 roku, utrzymał Lando Norrisa McLarena na jednej dziesiątej sekundy w wyścigu drag na P6.

Pierre Gasly nadrobił jedno miejsce na P8 dla AlphaTauri, z Haasem z Kevina Magnussena na dziewiątym miejscu, a Lewis Hamilton – który miał nieszczęście nie móc wiercić podczas drugiego VSC – zajmując ostatni punkt ze swojego startu P15 dla Mercedesa .

Zhou Guanyu z Alfa Romeo nie trafił na drugie miejsce z rzędu, otrzymując dwa rzuty karne, pierwszy za wykonanie rzutu rożnego z wczesnego rzutu karnego z Albonem, a drugi za niewłaściwe wykonanie kary w boksie.

Stroll, Albon, Valtteri Bottas, Alonso i Ricciardo byli pięcioma kierowcami, którzy nie wywalczyli flagi.

Ani Mick Schumacher, który został znokautowany w kwalifikacjach, ani Yuki Tsunoda, który zatrzymał AlphaTauri z powodu problemu technicznego na okrążeniu na starcie, nie rozpoczęli wyścigu.

READ  Victor Wembanyama i Nikola Jokic są czołowymi finalistami nagrody NBA

Kliknij tutaj, aby zasubskrybować F1 TV Rozszerzone relacje z wyścigów, ekskluzywne materiały, archiwa wideo i nie tylko

tak jak to się stało

Drugie Grand Prix Arabii nigdy nie było prostą sprawą, biorąc pod uwagę restrykcje i wysokie prędkości tego wymagającego nowego toru. Po tym, jak Mick Schumacher rozbił się w kwalifikacjach 33G, stodoła z ulgą odzyskała go – nawet jeśli tak było Nie będziesz mógł wziąć udziału w Grand Prix.

Yuki Tsunoda, który opuścił kwalifikacje i miał wystartować na 19. miejscu, przerwał okrążenia do pola startowego z powodu problemu z napędem i wyszedł, aby przedwcześnie zakończyć swój udział.

Tak więc 18 samochodów ustawiło się w kolejce, Sergio Perez po raz pierwszy na pole position wyprzedził Charlesa Leclerca, Carlosa Sainza (część elektryczna w jego samochodzie, uważana za wiązkę elektryczną, wymaga wymiany przed wyścigiem) i udostępniający Maxa Verstappena w drugim rzędzie, a George Russell z Estebana Ocona jechał z trzeciej klasy.

W przypadku Scuderia brak długotrwałego treningu w weekend spowodował, że ścigają się na nieznane terytorium. Kevin Magnussen (P10), Lewis Hamilton (P15) i Nico Hulkenberg (P17) byli jedynymi trzema kierowcami, którzy wystartowali z solidnymi oponami, reszta w mediach.

Światła zgasły w 2000 roku czasu lokalnego i trwała druga runda meczu pomiędzy Red Bullem a Ferrari. Perez zepchnął Leclerca z linii bramkowej, a Verstappen miał przewagę nad Sainzem w P3 z Turn 2 – podczas gdy Ocon trzymał Russella w tyle aż do ostatniego meczu na rogu na trzecim okrążeniu.

Obejrzyj: Sprawdź początek Grand Prix Arabii Saudyjskiej, gdy Perez odbiega od bieguna

Co więcej, Kevin Magnussen znokautował P9 Pierre’a Gasly’ego, który następnie stracił kolejne miejsce na rzecz Lando Norrisa, a Zhou Guanyu spadł na 17. tuż przed Nicholasem Latifi, a Lewis Hamilton zajął 14. miejsce – ale skarżył się na „brak przyczepności”. rydwan. Ocon miał trudny moment na prostej, prawie zmuszając swojego kolegę z drużyny Fernando Alonso do wchodzenia w przeszkody na początku 5. okrążenia.

To rozpoczęło walkę drużynową o 6. miejsce między Alpami, a Alonso był niecierpliwy, gdy zwycięzca Grand Prix Węgier w 2021 r. trzymał łokcie na początku 7. okrążenia, kiedy w końcu uległ drugiej turze. Rozpoczynając okrążenie 8, Alonso zszedł z toru i zajął miejsce z powrotem – pozwalając Valtteriemu Bottasowi i Kevinowi Magnussenowi dołączyć do pociągu z P9-P6, Bottas ostatecznie dotarł do P7, gdy Ocon został poproszony o wycofanie się z kolegą z drużyny.

MUSISZ ZOBACZYĆ: rowerzyści alpejscy cieszą się walką „od serca do ust” w Dżuddzie

W międzyczasie Sainz zaczął tracić kontakt z pierwszą trójką, Perez stworzył lukę na prowadzeniu, podczas gdy Verstappen utrzymał stabilną pozycję na trzecim miejscu, gdy szedł po piętach Leclerca. Kto prowadzi hack i podważa okno z dziurą?

Pomimo Red Bulla w dołku, Red Bull zanurkował jako pierwszy na 16. okrążeniu i umieścił Pereza w polu karnym – zmieniając ze średniego na trudny – z Meksykanem wywalczonym jako piąty za Russellem. Fortune nie było w linii Pereza, ponieważ Nicholas Latifi na P18 wypadł z ostatniego zakrętu i znokautował wirtualny samochód bezpieczeństwa, doprowadzając rywali do korka. Wkrótce pojawił się samochód bezpieczeństwa, a Leclerc wiózł pociągiem Verstappena, Pereza, Sainza i Russella.

READ  Thompson: Nadszedł czas, aby Junior Warriors pokazali, że są gotowi

Hamilton stale się wspinał, biorąc P12 od Stroll na 10 okrążeniu, a następnie P11 od Norris, a Gasly następnie zdobywał punkty na 15 okrążeniu bez większych problemów. Mistrz nie wykonał siedmiokrotnego zamachu przez samochód bezpieczeństwa, co sprawiło, że przesunął się na siódme miejsce za Magnussenem (który również odmówił wjazdu w tym czasie) na restart – który miał miejsce na 21 okrążeniu – gdy wszyscy byli teraz w twardej mieszance.

Na 21 okrążeniu wjechał samochód bezpieczeństwa, Leclerc wyczołgał się z ostatniego zakrętu, a następnie oddalił się od Verstappen, podczas gdy Perez dał P3 Sainzowi, aby uniknąć kary, po tym, jak meksykański Sainz (który wychodził z pitu) nielegalnie minął podczas ostrzeżenia Kropka.

Hamilton próbował zająć P6 Magnussena w ostatnim zakręcie na początku 24 okrążenia, ale kierowca Haasa wrócił na miejsce dzięki DRS i to z łatwością. Następnym razem Brytyjczyk nie popełnił tego samego błędu, trzymając DRS, by wyprzedzić Magnussena w pierwszym zakręcie.

Z powrotem z przodu, Leclerc wypadł z DRS, gdy wskaźnik zbliżył się do 30 okrążenia z 50, ale Verstappen zaczął nadmiernie przyspieszać – kierowca Ferrari odpowiedział własnym okrążeniem, aby utrzymać pierwszą czwórkę, tak jak od restartu.

Magnussen nadal nie wysiadł na 35 okrążeniu iw rezultacie stracił P7 na rzecz Alonso, ale wkrótce potem kierowca Alpine zwolnił. Czy miał problem ze swoim samochodem? Odpowiedział na wiadomość radiową „Brak prądu”, ponieważ na desce rozdzielczej rozdawano instrukcje „ochłodzenia samochodu”.

Zaraz po tym, jak problem Alonso wyszedł na jaw, Ricciardo przyszedł po zboże, kierowca McLarena czołgał się do przystanku przy wejściu do pit stopu – potem Bottas został zabrany do boksów z problemem dla Alfy Romeo. Powstały VSC popchnął Norrisa i Gasly’ego do pierwszej dziesiątki i popchnął hardcore’owych początkujących Magnussena i Hulkenberga do kopania. Hamilton również został powołany, ale połączenie przyszło za późno; Pchnął Alonso, aby zamknął pas serwisowy, a także czołgał się, by zatrzymać się przy wejściu.

„Mamy kłopoty czy nie?” – zapytał Hamilton, wjeżdżając na szóstą pozycję na 39 okrążeniu. Miał 13 sekund przewagi nad Oconem, ale nie mógł tego wykorzystać, gdy aleja serwisowa była zamknięta. VSC zakończyło się na 41 okrążeniu, a zaraz potem Hamilton przyszedł po nowy zestaw trybów – z wolnym zatrzymaniem – aby wyłonić się na dwunastym miejscu.

Verstappen rzucił się pod VSC, jego solidne rydwany prosto przez okno i zamknął Holendra w ciągu sekundy od Leclerca, gdy rozpoczęło się 41 okrążenie – i objął prowadzenie na prostych plecach. Ale Leclerc odpowiedział, zagłębiając się w Turn 1 z DRS i utrzymując prowadzenie w wyścigu – duet kontynuuje walkę z Bahrajnu.

Z DRS ponownie na okrążeniu 43, Verstappen spróbował kolejnego kroku do przodu, ale tym razem wyrównał się z Ferrari w drodze do ostatniego zakrętu. Champion był przekonany, że Leclerc przekroczył linię wjazdową do alei serwisowej wychodząc z tego zakrętu, ale wkrótce powiedziano mu, aby „uspokoił się” w radiu. Leclerc miał do tej pory skalę Verstappena. Z tyłu Perez zbliżał się do Sainza.

READ  Leeds United rozważa przyszłość Javiego Gracii po pokonaniu Bournemouth

Po bardzo krótkiej przerwie walka o prowadzenie trwała dalej, a opony i kierowcy zbliżali się do swoich granic. Na początku okrążenia 47 Verstappen ponownie zamknął się i tym razem upewnił się, że ma DRS i dobry bieg na zakręcie 1. Leclerc nie mógł go tym razem zamknąć, a teraz ścigacz jest myśliwym.

Leclerc ustanowił najszybsze okrążenie i szybko znalazł się na ogonie Red Bulla i chociaż kolizja między Strollem a Albonem zaowocowała podwójną żółtą flagą, nadal go śledził. Naciskali mocno, szanowali i dawali nam kolejny porywający pokaz – iw mgnieniu oka pojawiła się kwadratowa flaga. Margines zwycięstwa: 0,549 s.

Sainz zajął ostatnie miejsce na podium nad Perezem o zaledwie 2,7 sekundy (obaj badani wraz z Magnussenem za rzekomo nie dość spowalnianie ostatnio pod żółtym kolorem) – podczas gdy Russell znalazł się w pierwszej piątce. Tymczasem Ocon zablokował McLarena Lando Norrisa P6 o zaledwie 0,107 s. Norris wystartował na 11. miejscu, ale znalazł mocne tempo wyścigowe, by finiszować przed Pierre’em Gasly z AlphaTauri i dwoma debiutantami, Magnussenem (P9) i Hamiltonem (P10).

Brakujące punkty na 11. miejscu był Zhou Guanyu, który odbił się po tym, jak drużyna walcząca z przeciąganiem zepsuła mu start. Wkrótce odkryto, że chiński kierowca wyprzedził Albona wcześnie z toru i odbył pięciosekundową karę w samochodzie bezpieczeństwa, co było naruszeniem, za które został zmuszony do wykonania kolejnej kary.

Nico Hulkenberg zajął 12. miejsce po starcie w trudnych zawodach i zjechał do boksów w drugim okresie VSC, ale szybko został wyprzedzony przez wielu kierowców. Ukończył wyścig przed swoim kolegą z zespołu Aston Martin, Lance Strollem (P13, jedno okrążenie), który został zmiażdżony przez moment Williamsa Alexa Albona przed metą.

Oprócz Albona było pięć innych DNF: Bottas wycofał się na okrążeniu 36 podczas drugiego VSC, Alonso okrążenie wcześniej z Ricciardo, podczas gdy ani Schumacher, ani Tsunoda nie byli w stanie rozpocząć Grand Prix Arabii Saudyjskiej 2022 ze swoimi Haas i AlphaTauri.

klawisz cytowania

„Wiem, że to było naprawdę trudne, ale dobry wyścig, walczyliśmy naprawdę ciężko z przodu, ale po prostu staraliśmy się grać w długą grę. Byli naprawdę szybcy na zakrętach; my byliśmy szybcy na prostych” – powiedział zwycięzca. , Czerwony Byk. Max Verstappen.

„Opony zużywały się bardzo szybko. Widać na końcu, że szybko jechaliśmy trochę więcej, więc staraliśmy się to ominąć. Nie było łatwo, w ostatnim zakręcie wykonałem sprytne sztuczki, ale w końcu udało mi się iść dalej, ale nawet wtedy to było ciągle na DRS, a potem z żółtymi flagami na ostatnim okrążeniu, po prostu wiedząc, ile trzeba podnieść i co jest dozwolone, a co nie, było ciężko.

„Ale jestem naprawdę szczęśliwy, że w końcu zacząłem sezon”.

Co wtedy?

Grand Prix Australii powraca po raz pierwszy od 2019 roku, zaplanowane na 8-10 kwietnia w nowym Albert Park – z Maxem Verstappenem i Red Bullem teraz na liście wyników, ale Charlesem Leclercem na szczycie mistrzostw.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *