Samochody elektryczne często ładowane są w nocy. będzie problemem.

Gdy samochody elektryczne wyjeżdżają na drogi w całym kraju, setki tysięcy Amerykanów zaczynają poznawać tajniki ładowania samochodów: jak zainstalować domowe ładowarki, gdzie znaleźć publiczne stacje ładowania i jak uniknąć „martwienia się o przerażający zasięg”. „

Ale kiedy właściciele samochodów elektrycznych podłączają swoje samochody, pojawia się problem: obciążenie sieci energetycznej, jeśli większość kierowców ładuje swoje samochody elektryczne w nocy.

Według nowego nauka Według naukowców z Uniwersytetu Stanforda, jeśli sprzedaż samochodów elektrycznych gwałtownie wzrośnie w ciągu następnej dekady – a większość kierowców nadal będzie ładować swoje pojazdy elektryczne w domu – ładowanie samochodów może nadwyrężyć sieć energetyczną w zachodnich Stanach Zjednoczonych, zwiększając szczytowe zapotrzebowanie netto o 25 procent procent. To może być problem, ponieważ Zachód do tego dąży Zostaw włączone światła W środku fal upałów i dużego zapotrzebowania na energię elektryczną.

Pierwszą rzeczą, którą należy wiedzieć o ładowaniu pojazdów elektrycznych, jest to, że to nie to samo, co napełnianie samochodu benzyną. Ładowanie samochodu elektrycznego wymaga czasu — podczas gdy najszybsze ładowarki mogą naładować akumulator EV do 80 procent w ciągu 20 do 30 minut, większość ładowarek jest jeszcze wolniejsza, a pełne naładowanie zajmuje od 2 do 22 godzin. To znaczy, że to 80 procent Ładowanie pojazdów elektrycznych odbywa się w domu właściciela, w nocy – kiedy kierowca nie potrzebuje samochodu i może mieć dużo czasu na jego naładowanie.

Ale ten wzór ładowania jest sprzeczny z tym, jak coraz częściej wytwarzana jest energia elektryczna. Największe zapotrzebowanie na prąd występuje wieczorem, między 17 a 21, ludzie wracają z pracy do domu, zapalają światło, oglądają telewizję i wykonują inne energochłonne czynności. Tymczasem panele słoneczne wytwarzają energię w środku dnia. Zatem największe zapotrzebowanie na energię elektryczną występuje tylko wtedy, gdy zaczyna się energia słoneczna blisko na ten dzień.

READ  XRP szybuje po tym, jak sędzia zdobył dużą wygraną dla Ripple w sprawie przeciwko Komisji Papierów Wartościowych i Giełd

W badaniu Stanford naukowcy modelują zachowania mieszkańców 11 zachodnich stanów podczas ładowania, a następnie analizują, jak to zachowanie wpłynie na sieć energetyczną, która w coraz większym stopniu korzysta z odnawialnych źródeł energii i innych źródeł czystej energii.

„Kiedy 30-40 procent samochodów stanie się pojazdami elektrycznymi, zaczną mieć ogromny wpływ na to, co robimy z siecią” – powiedział Ram Rajagopal, profesor inżynierii lądowej i środowiskowej na Uniwersytecie Stanforda i jeden z najlepszych autorzy badania. Nawet jeśli kierowcy zaczekają do końca godzin szczytu i ustawią swoje samochody na ładowanie o godzinie 23:00 lub później, będą korzystać z energii elektrycznej dokładnie w czasie, gdy energia odnawialna nie jest łatwo dostępna. Może to prowadzić do zwiększonej emisji dwutlenku węgla i potrzeby większej ilości baterii i przechowywania w sieci energetycznej.

Jednym z rozwiązań, jak twierdzą naukowcy, jest przestawienie się większej liczby właścicieli pojazdów elektrycznych na ładowanie w ciągu dnia, ładowanie samochodów w pracy lub za pomocą publicznych ładowarek. Jeśli pojazdy elektryczne są ładowane późnym rankiem i popołudniem, gdy sieć ma nadmiar mocy słonecznej, która nie jest wykorzystywana, będzie mniej obciążony system elektryczny i będzie potrzebne mniej magazynowania. Według badania, w scenariuszu, w którym 50 procent samochodów jest elektrycznych, przejście z domu na połączenie ładowania w domu i w pracy może z grubsza zmniejszyć o połowę ilość potrzebnej pamięci w sieci. Dodanie miejsc pracy i publicznych ładowarek ma również tę dodatkową zaletę, że pomaga najemcy Lub ci, którzy nie mają domu, mają dostęp do pojazdów elektrycznych.

Siobhan Powell, badaczka podoktorancka w ETH Zürich w Szwajcarii i naczelna autorka badania, mówi, że nadszedł czas na zaplanowanie rozszerzenia opłat i pracy w przestrzeni publicznej. „Nie mówimy:„ Nie ładuj więcej w domu ”lub„ Ogranicz ładowanie w domu ”- powiedziała. „Nie chcemy się zniechęcać. Który Pobieranie opłaty, ponieważ jest to naprawdę ważne dla adopcji. Ale na wysyłkę przeznacza się dużo pieniędzy i możemy sprawić, że będzie ona tak samo wygodna w pracy lub w miejscach publicznych, jak w domu”.

READ  Akcje Spirit Airlines wzrosły o 20% po doniesieniu, że JetBlue złożył ofertę

Autorzy zalecają także przesunięcie struktur cen energii elektrycznej, aby lepiej stymulować ładowanie w środku dnia. Obecnie niektóre zakłady energetyczne oferują konsumentom bardzo niskie stawki za energię elektryczną do ładowania samochodów w nocy. PG&E, na przykład usługa California, Oferuje właścicielom pojazdów elektrycznych Prąd za 25 centów na noc między północą a 7:00 i 36 centów między 7:00 a 14:00. Rajagopal i Powell twierdzą, że najlepiej byłoby, gdyby najtańsze stawki były w środku dnia, aby pobudzić ładowanie, gdy nie świeci słońce.

Obecni właściciele pojazdów elektrycznych nie muszą się martwić o swoje wzorce ładowania, powiedziała Jill Tal, dyrektor Centrum Badań nad Pojazdami Elektrycznymi na Uniwersytecie Kalifornijskim w Davis, która nie była zaangażowana w badania. „Nie musimy naciskać hamulców podczas korzystania z samochodów elektrycznych” – powiedział. Mówi, że wraz z dodawaniem do sieci większej ilości czystej energii i magazynowania, wiele z tych problemów zostanie rozwiązanych.

Zgadza się jednak, że jedną z zalet pojazdów elektrycznych jest elastyczność w ich ładowaniu. Przejście na codzienne ładowanie przyda się, niezależnie od tego, czy będzie to ładowanie w domu w ciągu dnia (dla osób pracujących w domu), czy zapewnienie ładowarek w miejscu pracy.

Powiedział, że decydenci muszą „umieścić ładowarki tam, gdzie samochody są w ciągu dnia”.

Subskrybuj, aby otrzymywać najnowsze wiadomości na temat zmian klimatu, energii i środowiska dostarczane w każdy czwartek

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *