Zyski Forda przebiły szacunki Wall Street. Zapasy spadły.

Wyniki I kw. br Silnik Forda Perspektywy Wall Street wysadziły w powietrze, ale akcje spadły na rynku wtórnym w wyniku obaw gospodarczych. Inwestorzy zachowują ostrożność wobec cyklicznych akcji spółek motoryzacyjnych, ponieważ wielu przewiduje recesję w nadchodzących miesiącach. Stało się coś podobnego silniki ogólne (GM) po ogłoszeniu wyników za pierwszy kwartał 25 kwietnia.

Ford (Ticker: F) we wtorek wieczorem odnotował kwartalny zysk operacyjny w wysokości 3,4 mld USD, zysk na akcję w wysokości 63 centów przy sprzedaży w wysokości 41,5 mld USD.

Wall Street oczekiwała zysku operacyjnego w wysokości 2,5 miliarda dolarów i zysku na akcję w wysokości 42 centów przy sprzedaży na poziomie 39,2 miliarda dolarów. Rok temu Ford odnotował zysk operacyjny w wysokości 2,3 miliarda dolarów i 38 centów na akcję ze sprzedaży w wysokości 34,5 miliarda dolarów w pierwszym kwartale. 2022.

To pierwszy kwartał, w którym Ford zgłosił wykorzystanie swoich nowych segmentów biznesowych. Zysk operacyjny w konwencjonalnym przemyśle samochodowym wyniósł 2,6 miliarda dolarów. Działalność Forda wygenerowała 1,4 miliarda dolarów zysku operacyjnego. Biznes samochodów elektrycznych stracił 722 miliony dolarów. Oczekuje się, że biznes pojazdów elektrycznych straci około 3 miliardów dolarów w 2022 roku.

Ogólnie rzecz biorąc, to mocny początek roku. Jednak akcje spadły o 1% w handlu po godzinach. Akcje spadają o ponad 2% w normalnym obrocie w zły dzień rynkowy. the NASDAQ Composite spadł o 1,1%. Inwestorzy nie lubią dni IPO.

Ogłoszenie — przewiń, aby kontynuować


GM również pobił szacunki Wall Street i podniósł wytyczne fiskalne na cały rok, kiedy niedawno ogłosił wyniki. GM oczekuje obecnie, że zysk operacyjny w 2023 roku wyniesie od 11 do 13 miliardów dolarów. W styczniu kierownictwo spodziewało się zysku operacyjnego w wysokości od 10,5 do 12,5 mld USD. Akcje spadły o 4%.

READ  Waluty w tym tygodniu: Bitcoin i Solana skaczą, a reszta rynku kryptowalut rośnie

Ford pozostawił swoje wytyczne na cały rok bez zmian. Firma nadal oczekuje, że zysk operacyjny wyniesie od 9 do 11 miliardów dolarów. „Mamy przed sobą wiele lat”, powiedział dyrektor finansowy John Lawler, zapytany, dlaczego nie zniesiono prognozy po dobrym pierwszym kwartale.

Analitycy spodziewają się obecnie zysku operacyjnego w 2023 r. w wysokości 9,6 mld USD, czyli w dolnej części zakresu Forda. Ford odnotował zysk operacyjny w 2022 roku w wysokości 10,4 miliarda dolarów.

Ogłoszenie — przewiń, aby kontynuować


Wyniki wyglądają dobrze. Problemem, dla zapasów, nie jest Ford ani GM. To ekonomia. Przystępność cenowa samochodów stała się przeszkodą dla całej branży. Pod koniec pierwszego kwartału 17% Amerykanów, którzy finansują swoje samochody, płaciło ponad 1000 USD miesięcznie. Dwa lata temu tylko około 6% osób, które finansowały samochody, miało płatności samochodowe w wysokości 1000 USD miesięcznie.

Spadająca przystępność cenowa zagraża popytowi na nowe samochody i cenom nowych samochodów. Każdy czynnik może mieć znaczący wpływ na rentowność producenta samochodów.

Analityk RBC, Tom Narayan, uważa, że ​​w miarę upływu roku sytuacja producentów samochodów będzie coraz trudniejsza. „Tam, gdzie widzimy największe ryzyko, Ford spodziewa się, że utrzyma ceny w tym roku. Jak dotąd ceny w tym roku pozostały odporne, ale uważamy, że przystępność cenowa może stać się coraz większym problemem” – napisał analityk w niedawnym raporcie badawczym.

Narayan ocenia akcje Forda i ma cenę docelową 12 USD za akcję, czyli nieco poniżej średniej ceny docelowej analityka wynoszącej około 13,40 USD za akcję.

Ogólnie rzecz biorąc, 33% analityków, którzy zajmują się ceną akcji spółki, kupuje. Średni wskaźnik wyceny kupna akcji w

Ogłoszenie — przewiń, aby kontynuować


S&P 500 wynosi około 58%. Rok temu 48% analityków zajmujących się akcjami Forda oceniło akcje na Kupuj. Przeciwne wiatry opisane przez Narayana osłabiły entuzjazm analityków dla akcji Forda.

READ  Premier mówi, że Chiny podwoją dążenie do samodzielności w zakresie technologii

Inwestorzy wydają się mieć podobne zdanie. Wchodząc w handel we wtorek, akcje Forda spadły o około 15% w ciągu ostatnich 12 miesięcy


Standard & Poor’s 500

mieszkanie f


Średnia przemysłowa Dow Jones

do około 3%.

Gospodarze zarządzający a połączenie konferencyjne 17:00 czasu polskiego w celu omówienia wyników. Nie jest jasne, co mogą powiedzieć, aby zmienić dominującą narrację o samochodach seryjnych.

Napisz do Ala Roota na adres [email protected]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *