Oferta COLA złożona przez Stellantisa UAW uchroniła się przed dalszymi strajkami

Niedawna eskalacja strajku pracowników United Auto Workers przeciwko General Motors i Ford Motor Company na razie odciążyła dostawców części samochodowych ze stanu Michigan.

Po pierwsze, prezydent UAW Shawn Fain przestał odcinać producentów samochodów na kolanach. Zdecydowała się uderzyć w fabryki średniej wielkości SUV-ów obu firm, zamiast atakować fabryki, w których GM i Ford produkują swoje najbardziej dochodowe i najlepiej sprzedające się pojazdy: pickupy i duże SUV-y. Dlatego też szkody pozostają stosunkowo ograniczone.

Dzięki manewrowi podjętemu w ostatniej chwili przez Stellantisa producent samochodów uchronił się przed dalszymi strajkami, oferując korektę kosztów utrzymania i spełnienie innych żądań związków zawodowych na kilka minut przed ostatecznym terminem składania ofert przez Faina w piątek. Zdaniem obserwatorów branży jest to posunięcie, które może potencjalnie uratować tysiące miejsc pracy u dostawców części pomocniczych w stanie.

„W stanie Michigan mogłoby dojść do interesujących konsekwencji, gdyby wypatroszył fabrykę Stellantis JNAP (Jefferson North Assembly Plant) w Detroit, co spowodowałoby wycofanie się innych producentów SUV-ów” – powiedział Lower Harbor, dyrektor generalny Harbor Results Inc.

„Dobrą rzeczą jest to, że Stellantis przyszedł do stołu”.

Zamiast tego Fine zamówił około 7 000 członków UAW, którzy pracują w stowarzyszeniu Ford Association w Chicago – gdzie Ford produkuje SUV-y Explorer i Lincoln Aviator – oraz pracownikom stowarzyszenia Lansing Delta Township należącego do General Motors – gdzie GM produkuje SUV-y Buick Enclave i Chevrolet Traverse. miejsce. Praca w piątkowe popołudnie. Strajk nie objął zakładów GM w Lansing Regional Stamping ani zakładów Forda w Chicago.

Stellantis produkuje w JNAP SUV-y Jeep Grand Cherokee i Dodge Durango. W drugim kwartale sprzedaż Grand Cherokee wzrosła o 19% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku.

„Uznałem, że dobrze, że Stellantis podszedł do rozmów, bo to jest dla nich opłacalne” – powiedział Harbor. „Gdyby JNAP uderzył, mogłoby to zaszkodzić fabryce Sterling Stamping i kilku innym fabrykom”.

Pat Green odetchnął z ulgą, gdy dowiedział się, że Stellantis również został pominięty. Green jest dyrektorem generalnym Cascade Die Casting Group, która zajmuje się produkcją odlewów ciśnieniowych z aluminium i cynku dla przemysłu motoryzacyjnego i urządzeń.

„Mamy treści dotyczące Jeepa Grand Cherokee i pickupa Ram” – powiedział Green. „Jak dotąd nie udało się uratować pełnowymiarowych ciężarówek. Za każdym razem, gdy słyszę takie ogłoszenia, martwię się, że co tydzień będziemy dostawać pełnowymiarową ciężarówkę”.

READ  Rada Pracy twierdzi, że Starbucks nielegalnie zablokował podwyżki związkowców

Oznaczało to, że co tydzień Green musiał szybko oceniać wpływ najnowszego celu ataku na swoją firmę, reagować na niego i komunikować się ze swoimi 450 pracownikami w dwóch fabrykach w Grand Rapids.

„Jak dotąd jesteśmy lepsi niż większość, ale to prawdziwe wyzwanie” – powiedział Green. „Zarządzamy tym, minimalizując nadgodziny, aby każdy mógł dalej pracować. Jeśli tak się nie stanie, będziemy musieli zwolnić część wolontariuszy”.

Jednak do 1 października, kiedy w Michigan rozpocznie się kolejny sezon polowań, powiedział, że wierzy, że będzie miał ochotników.

„Zachowanie w ostatecznym terminie”

Interwencja Stellantisa w ostatniej chwili była również ważna, ponieważ wpisuje się w logikę rokowań zbiorowych, powiedział Harley Chaiken, emerytowany profesor Uniwersytetu Kalifornijskiego w Berkeley.

„Nagle ludzie w Stellantis powiedzieli: «Chwileczkę, ile kosztuje hodowanie większej liczby roślin przez kilka tygodni w porównaniu z dosładzaniem doniczki teraz?» Przeliczyli i problem został rozwiązany. Nie oznacza to, że jesteśmy na skraju kompromisu; może”.

Stellantis, producent marek Chrysler, Dodge, Jeep, Ram i Fiat, powiedział, że „intensywnie współpracuje z UAW, aby znaleźć rozwiązania problemów budzących obawy naszych pracowników, zapewniając jednocześnie zdolność firmy do utrzymania konkurencyjności w trudnych warunkach rynkowych”. ” „Konkurencja. Poczyniliśmy postępy w dyskusjach, ale nadal istnieją luki. Jesteśmy zdecydowani kontynuować prace nad szybkim rozwiązaniem tych problemów, aby osiągnąć uczciwe i odpowiedzialne porozumienie, dzięki któremu wszyscy jak najszybciej wrócą do pracy”.

Najnowsze posunięcie UAW oznacza, że ​​obecnie w całym kraju strajkuje około 25 000 członków UAW. Fain jako pierwszy ogłosił strajk, ponieważ rozmowy w sprawie kontraktu nie powiodły się przed wygaśnięciem obecnego kontraktu 14 września o godzinie 23:59. Fain ogłosił, że uderzy pierwsza fala fabryk: zakład montażowy Forda Michigan (tylko montaż końcowy i malowanie) w Fain, Stellantis Toledo Assembly. Zgromadzenie w Ohio i Zgromadzenie GM Wentzville w Missouri.

Następnie, w zeszłym tygodniu, 22 września, Fine nakazał związkowcom pracującym w 38 centrach dystrybucji części GM i Stellantis w całym kraju rozpocząć strajk. Placówki te dostarczają dealerom części umożliwiające naprawę pojazdów klientów. Ford zaoszczędził ten czas, ponieważ poczynił „znaczące” postępy w negocjacjach, zgadzając się na przywrócenie korekty kosztów utrzymania (COLA), eliminując niektóre poziomy płac, dając związkowi prawo do strajku w związku z zamknięciem fabryk i nie tylko.

W piątek Fain spóźnił się około pół godziny na prezentację na żywo na Facebooku dla członków. Opóźnienie okazało się spowodowane złożeniem oferty przez Stellantis w ostatniej chwili.

READ  Rite Aid został ukarany pięcioletnim zakazem rozpoznawania twarzy za „lekkomyślne” użycie.

„Nazywa się to zachowaniem związanym z nieprzekraczalnym terminem” – powiedział Art Wheaton, dyrektor ds. badań nad pracą na Uniwersytecie Cornell. „Często podczas negocjacji najlepsze kontrakty dochodzą dopiero, gdy termin jest bliski wygaśnięcia. W tym przypadku widać, że negocjowano do ostatniej chwili. Nie było to z góry ustalone. Wciąż nad tym pracowali. ”

Wheaton powiedział, że odetchnął z ulgą, widząc ruch Stellantisa, ponieważ obawiał się, że to producent samochodów poczynił najmniejsze postępy w negocjacjach z UAW. Powiedział, że biorąc pod uwagę, że Ford poczynił postępy tydzień wcześniej i został zwolniony ze strajku 22 września, a teraz, gdy Stellantis zrobił to samo w piątek, widzi prawidłowość, która pokazuje, że strategia Faina polegająca na ustalaniu tych terminów polega na przesuwaniu igły.

„Moja kryształowa kula mówi, że więcej usłyszycie w piątek przyszłego tygodnia i myślę, że zarówno Ford, jak i GM powiedzą: «Wszyscy jesteśmy blisko trzech ofert, może powinniśmy złożyć lepszą ofertę?»” – powiedział Wheaton. „Nie sądzę, że usłyszysz więcej przed piątkiem”.

Fine wymienił kwestie, w których Stellantis poczynił „znaczący postęp”, jak przepisanie formuły COLA z 2009 r., zezwalające na prawo do nieprzekraczania linii pikiet, prawo do strajku w związku z zobowiązaniami dotyczącymi produktów i zamykania zakładów oraz zgoda na określone moratoria na outsourcing.

Fain ma „dużo miejsca na rozwój”

„Terminy dają pracę” – powiedział Marek Masters, ekspert ds. pracy i profesor biznesu na Wayne State University. „W szczególności wycofał się z włączenia Stellantis do tej fali strajków i zachęcał producentów samochodów do wzajemnej rywalizacji”.

Jest też miejsce na eskalację sytuacji. Masters powiedział, że obiekty, które związek tworzy w Fordzie, stanowią 18% całkowitej produkcji producenta samochodów w Ameryce Północnej w ciągu ostatnich ośmiu miesięcy. W przypadku GM obiekty usunięte przez związek zawodowy, w tym fabryka montażowa Fairfax w Kansas, którą GM był zmuszony zamknąć w wyniku strajku w Wentzville w stanie Missouri, odpowiadały za 23% produkcji GM w ciągu ostatnich ośmiu miesięcy.

„To inny sposób powiedzenia, że ​​UAW ma mnóstwo miejsca na zwiększanie aktywności strajkowej w stopniowych fazach, jeśli chce popchnąć strony w stronę porozumienia” – powiedział Masters.

Shaiken dodał, że zaskakujące jest to, że związek nie osiągnął w zeszłym tygodniu wstępnego porozumienia z Fordem, biorąc pod uwagę, że UAW uratował centra dystrybucji części Forda przed strajkiem w zeszłym tygodniu. Postępy Stellantisa sugerują jednak, że negocjacje trwają i że wyeliminowanie producentów SUV-ów nie jest „wielkim powodem do bólu. Było to kosztowne posunięcie dla firm, ale miało przyspieszyć negocjacje, a nie wracać do punktu wyjścia”. „.

READ  Hang Seng odbija się o 2%; Inflacja w Australii osiągnęła najwyższy poziom od 32 lat

Jeszcze miesiąc i konsekwencje będą poważne

Masters ostrzegł jednak, że jeśli strajk będzie trwał przez kolejny miesiąc i się rozszerzy, jego konsekwencje będą poważne.

„Zaobserwujecie coraz większy wpływ tej sytuacji na dostawców i więcej zwolnień” – powiedział Masters. Powiedział, że naliczył około 6000 zwolnień u dostawców, w tym w Fairfax firmy General Motors, a także niektórych osób powiązanych ze Stowarzyszeniem Wayne’a Forda.

„Myślę, że sytuacja będzie się rozwijać, ponieważ dealerzy nie są w stanie serwisować samochodów, być może będą musieli zwalniać ludzi z powodu utraty przychodów” – powiedział Masters, odnosząc się do obecnie zamkniętych punktów dystrybucji części. „Zobaczysz rosnący efekt domina”.

Masters powiedział także, że im dłużej UAW nie osiągnie porozumienia z producentem samochodów, tym większa będzie presja wśród szeregowych pracowników. Zauważył, że niektórzy już czują się winni, ponieważ mają dochody, podczas gdy ich koledzy związkowi biorący udział w pikietach żyją za strajkową pensję wynoszącą 500 dolarów tygodniowo.

„Ta frustracja będzie narastać z czasem” – powiedział Masters. „Pracownicy zaczną wywierać presję na Seana Feina”.

Do pewnego stopnia już to miało miejsce, a jeden z członków UAW w Zgromadzeniu Miejskim Lansing Delta powiedział Free Press, że pracownicy niepokoją się z tygodnia na tydzień co do tego, który obiekt uderzy następny. Imię i nazwisko danej osoby nie jest wymieniane, aby chronić jej bezpieczeństwo pracy.

„To wspaniale, że Finn korzysta z mediów społecznościowych, ale ludzie wciąż twierdzą, że nie podał harmonogramu ani daty następnej aktualizacji” – powiedział członek związku. „To więc zupełnie inna strategia. Ludzie czują się niekomfortowo”.

więcej: „Będę szczery”: wiceprezes UAW GM wypowiada się mocno na temat wizyty Trumpa w Michigan

więcej: Pracownicy UAW odchodzą z pracy w Lansing, gdy zwolennicy przybywają na wiec w Detroit

Skontaktuj się z Jimmym L. LaRue: [email protected]. Śledź ją na Twitterze @jalareauan. Przeczytaj więcej o General Motors i zarejestruj się na naszej stronie internetowej Biuletyn samochodowy. Zostań subskrybentem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *