Adidas ostrzega przed dużym spadkiem przychodów po zakończeniu partnerstwa Ye

Kanye West na imprezie zapowiadającej jego współpracę z Adidasem 28 czerwca 2016 r. w Hollywood w Kalifornii.

Dobre zdjęcia

Adidas W środę niemiecka firma produkująca odzież sportową obniżyła całoroczne wytyczne na odwrocie firmy, kończąc współpracę z marką Yeezy Kanye Westa.

Firma zakończył związek z YeMuzyk, znany wcześniej jako Kanye West, 25 października rozpoczął serię obraźliwych i antysemickich tyrad w mediach społecznościowych i w wywiadach.

Adidas spodziewa się teraz, że dochód netto z kontynuowanej działalności wyniesie 250 mln euro (251,56 mln USD), październik. Redukcja z celu około 500 milionów euro ustalonego na 20 Firma spodziewa się teraz, że przychody neutralne walutowo będą rosnąć w niskich jednocyfrowych. Oczekuje się, że w 2022 r. marża brutto wyniesie 47% za rok.

Adidas odnotował w trzecim kwartale 4% wzrost sprzedaży neutralnej pod względem waluty w stosunku do poprzedniego roku, przy dwucyfrowym wzroście handlu elektronicznego w regionie EMEA, Ameryce Północnej i Ameryce Łacińskiej. Marża brutto spadła o jeden punkt procentowy do 49,1% z powodu „wyższych kosztów łańcucha dostaw, wyższego dyskonta i niekorzystnego zróżnicowania rynków”, podała firma.

Zysk operacyjny wyniósł 564 mln euro, podczas gdy dochód netto z działalności kontynuowanej w wysokości 66 mln euro, w porównaniu z 479 mln euro rok wcześniej, „niekorzystnie wpłynął na około 300 mln kosztów i nadzwyczajne skutki podatkowe w III kwartale” – powiedział Adidas.

„Kwota ta różni się od wstępnej kwoty opublikowanej 20 października 2022 r. z powodu negatywnych skutków podatkowych w trzecim kwartale związanych z decyzją firmy o rozwiązaniu partnerstwa adidas Yeezy. Ten negatywny wpływ podatkowy zostanie w pełni zrekompensowany przez pozytywne skutki podatkowe tego samego w czwartym kwartale” – powiedział Adidas.

„Firma ujawniła 20 października, że ​​obniżyła już swoje całoroczne prognozy o 500 mln euro w wyniku dalszego pogarszania się trendów w ruchu w Wielkich Chinach, dalszych działań w celu zmniejszenia wysokiego poziomu zapasów i prawie całkowitych kosztów”.

READ  Wnioski Lakers-Spurs: LeBron James i Victor Wembayama spotykają się w rywalizacji pokoleniowej

„Otoczenie rynkowe zmieniło się na początku września, gdy popyt konsumencki osłabł na rynkach zachodnich, a trendy ruchu w Chinach uległy dalszemu pogorszeniu” – powiedział w oświadczeniu dyrektor finansowy Adidas Harm Ohlmeyer.

„W rezultacie zaobserwowaliśmy znaczny wzrost zapasów w całej branży, co doprowadziło do większej aktywności promocyjnej w pozostałej części roku, co będzie miało duży wpływ na nasze przychody”.

Ohlmeier powiedział, że firma była „zachęcona” „niezwykłym” entuzjazmem w przygotowaniach do Mistrzostw Świata FIFA w Katarze w tym miesiącu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *