Akcje chińskiej Alibaby spadają o około 6% po tym, jak raport zysków wykazał 86% spadek zysków.

Jade Zhao/AFP/Getty Images/File

Alibaba jest największą chińską firmą zajmującą się handlem elektronicznym pod względem udziału w rynku.



Reutera

Chińska spółka Alibaba Group Holding Group Inc. odnotowała we wtorek 86% spadek zysku za czwarty kwartał, głównie ze względu na zmiany wyceny inwestycji kapitałowych, co spowodowało, że jej akcje notowane w USA spadły o prawie 6% na początku notowań, mimo że przychody przekroczyły oczekiwania.

Ogłosiła również, że wznowi plan omawiany po raz pierwszy w 2022 r., polegający na podwyższeniu notowania na rynku wtórnym w Hongkongu do notowania głównego, przy jednoczesnym zachowaniu głównego notowania w Nowym Jorku. Zamierza zakończyć wstępne podwójne notowanie do sierpnia.

Największa chińska grupa handlu elektronicznego pod względem udziału w rynku ma za sobą burzliwy rok, odkąd w marcu 2023 r. ogłosiła największe zmiany w swojej 25-letniej historii, dzieląc się na sześć jednostek i ponownie skupiając się na swoich głównych obszarach działalności, w tym krajowym handlu elektronicznym.

Konsumenci w Chinach również wydają ostrożnie po pandemii Covid-19 w obliczu spowolnienia gospodarczego i przedłużającego się spadku cen nieruchomości.

Skoncentrowanie się Alibaby na tanich towarach w odpowiedzi na ostrożne wydatki konsumentów pomogło zwiększyć krajową sprzedaż w handlu elektronicznym, prowadząc do 7% wzrostu całkowitych przychodów w kwartale zakończonym 31 marca.

Jednak dochód netto grupy sięgnął 3,27 miliarda juanów (452 ​​milionów dolarów) w porównaniu z 23,52 miliarda juanów rok temu.

Ali Baba (Baba) Akcje spadły o 5,6% na początku notowań w Nowym Jorku.

Prezes Joe Tsai powiedział analitykom podczas rozmowy telefonicznej po ogłoszeniu wyników, że spółka dostrzega „wczesne oznaki” rosnącego zaufania.

„Zaobserwowaliśmy zielone pędy w niektórych przedmiotach uznaniowych, takich jak odzież i elektronika” – powiedział. „Wiemy, że chińscy konsumenci mają zdolność do wydawania pieniędzy, ale ta chęć do wydawania odzwierciedla ich pewność co do przyszłości”.

READ  7 przepisów na bułki z kurczakiem, fasolą, warzywami i nie tylko

Kwartalne przychody oddziału zajmującego się handlem krajowym, Taobao i Tmall Group, wzrosły o 4% rok do roku, wraz z dwucyfrowym wzrostem wolumenu zamówień.

Przychody Alibaby z handlu krajowego w ostatnich kwartałach zostały przyćmione przez znaczny rozwój tanich platform nastawionych na rabaty, takich jak PDD (PDD) Holding Pinduoduo i Douyin należący do ByteDance.

„Silny wzrost GMV i zamówień w Taobao i Tmall jest szczególnie imponujący, biorąc pod uwagę wyzwania stawiane przez konkurencję i warunki rynkowe” – powiedział Jacob Cook, dyrektor generalny firmy konsultingowej WPIC Marketing + Technologies zajmującej się handlem elektronicznym.

Według danych LSEG, grupa odnotowała przychody w wysokości 221,87 miliarda juanów w ciągu trzech miesięcy zakończonych 31 marca, w porównaniu do konsensusu szacunkowego na poziomie 219,66 miliarda juanów.

Analitycy oczekują silnego wzrostu od międzynarodowego ramienia Alibaba zajmującego się handlem cyfrowym, biorąc pod uwagę jego inwestycje w budowanie udziału w rynku światowym i apetyt globalnych konsumentów na tanie towary z Chin.

Według danych LSEG, sektor osiągnął 45% wzrost w porównaniu do oczekiwanego 39% wzrostu przychodów. Odnotował także straty prawie dwukrotnie, do 4,1 miliarda juanów (567 milionów dolarów) z 2,2 miliarda rok temu, ponieważ poczynił znaczne inwestycje, aby zachować konkurencyjność cenową i skrócić czas dostaw.

W innej „podstawowej” działalności grupy, dziale rozwiązań chmurowych, przychody związane ze sztuczną inteligencją od klientów zewnętrznych, co jest stosunkowo nową działalnością, rosną w trzycyfrowym tempie rok do roku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *