WASZYNGTON, 15 września (Reuters) – Główne amerykańskie linie kolejowe i związki zawodowe osiągnęły w czwartek wstępne porozumienie po 20 godzinach intensywnych negocjacji prowadzonych przez administrację prezydenta Joe Bidena, aby zapobiec zatrzymaniu kolei, które może wpłynąć na dostawy żywności i paliw w całym kraju.
Biden nazwał umowę „wielką wygraną dla Ameryki” i dziesiątek tysięcy pracowników kolei. Dziękując biznesowi i pracy, przywódca Demokratów obiecał więcej umów z firmami pracowniczymi w przyszłości.
„Jestem przekonany, że można to zrobić również w innych obszarach” – powiedział Biden.
Zarejestruj się teraz, aby uzyskać nieograniczony bezpłatny dostęp do Reuters.com
„Związki i kierownictwo mogą współpracować dla dobra wszystkich” – dodał Biden.
Jeśli zaakceptują umowę ogłoszoną o 5 rano (0900 GMT), przywódcy związkowi powiedzieli, że pracownicy, którym zamrożono płace, uzyskają dwucyfrową podwyżkę i będą mogli otrzymać niektóre formy opieki medycznej bez obawy przed karą. Umowa obejmuje natychmiastową podwyżkę płac o 14,1%, podała kolej.
Związki, których członkowie zdecydowanie odrzucali poprzednie propozycje, będą teraz głosować nad porozumieniem. Nawet jeśli te głosowania nie powiodły się, strajk kolejowy, który mógł nastąpić minutę po północy w piątek, był unikany przez tygodnie ze względu na standardowy język takiej umowy, powiedziała osoba zaznajomiona z negocjacjami.
Sekretarz Pracy Bidena Marty Walsh prowadził rozmowy kontraktowe w Waszyngtonie, które trwały 20 godzin z rzędu, między związkami reprezentującymi 115 000 pracowników i kolejami, w tym Union Pacific. (UNP.N)BNSF, CSX (CSX.O)Norfolk Południe (NSC.N) i Kansas City Południe.
Oczekuje się, że urzędnicy zorganizują w czwartek konferencję prasową.
Nieosiągnięcie porozumienia w wyznaczonym terminie utorowałoby pracownikom drogę do legalnego strajku.
Awaria kolei może sparaliżować prawie 30% przesyłek towarowych w USA pod względem masy, inflację paliwa, kosztować amerykańską gospodarkę 2 miliardy dolarów dziennie i wywołać kaskadę nieszczęść transportowych dotykających energetykę, rolnictwo, produkcję, opiekę zdrowotną i handel detaliczny w USA. .
Akcje spółek kolejowych straciły wczesne wzrosty przedrynkowe po mieszanych danych gospodarczych, przy czym Union Pacific stracił 2,2%, a CSX 2,0% w notowaniach w środku dnia. Czytaj więcej
Kontrakty terminowe na gaz ziemny w USA spadły o około 9% po wzroście o 10% w poprzedniej sesji; Kontrakty terminowe na ropę spadły o około 4% do najniższego poziomu od tygodnia. Spadły również kontrakty terminowe na olej napędowy i benzynę. , czytaj więcej Inwestorzy spodziewali się, że strajk kolejowy zagrozi dostawom węgla do elektrowni i zwiększy zapotrzebowanie na konkurencyjne źródła energii. Czytaj więcej
Podmiejski przewoźnik kolejowy Amtrak poinformował, że wznowi regularne połączenia w piątek po odwołaniu pociągów dalekobieżnych w oczekiwaniu na strajk. Czytaj więcej
Skutki wyłączenia wykroczą poza granice USA, ponieważ pociągi łączą USA z Kanadą i Meksykiem i zapewniają istotne połączenia dla ogromnych statków przewożących towary z całego świata.
Negocjacje między firmami i tuzinem związków trwałych przez ponad dwa lata, co doprowadziło Bidena do powołania w lipcu rady nadzwyczajnej, aby przełamać impas. Biden osobiście zadzwonił do Walsha i negocjatorów w środowy wieczór, aby popchnąć ich do porozumienia, mówiąc im, aby „po raz kolejny rozpoznali szkody”, jakie zamknięcie wyrządzi rodzinom, rolnikom i firmom, według osoby zaznajomionej z negocjacjami.
Dyrektor generalny National Retail Federation, Matthew Shay, podziękował administracji Bidena za interwencję i powiedział w oświadczeniu, że jego zespół jest „z ulgą i ostrożnym optymizmem”. Emily Schor, dyrektor generalna grupy handlującej biopaliwami Growth Energy, również pochwaliła transakcję.
Koleje towarowe zaprzestały transportu materiałów niebezpiecznych, w tym chloru do uzdatniania wody i amoniaku do nawozów, a także żywności chłodniczej i innych towarów, które korzystały z kolei i co najmniej jednego innego środka transportu. Ich celem było zapobieganie przechowywaniu towarów w niebezpiecznych miejscach.
Redukcja zatrudnienia
W ciągu ostatnich sześciu lat przemysł kolejowy zredukował prawie 30% siły roboczej, obniżając płace i inne koszty, ponieważ zwiększają zyski, wykupują akcje i wypłacają dywidendy inwestorom. Zyski w Berkshire Hathaway miliardera Warrena Buffetta, (BRKa.N) Należąca do BNSF, w ostatnim kwartale wzrosła o 9,2% do 1,7 miliarda dolarów.
Według Bureau of Labor Statistics, Technology and Cost Reduction, liczba pracowników kolei w USA spadła z ponad 600 000 w 1970 roku do 150 000 w 2022 roku. W rezultacie wielu pracowników przemysłowych jest cały czas pod telefonem, czekając na odpowiedź z krótkim wyprzedzeniem, aby pracować pojedynczo.
Ostatnie porozumienie jest zgodne z niektórymi wcześniejszymi zaleceniami mediatorów nadzwyczajnych prezydenta. Zapewnia 24% wzrost wynagrodzenia w okresie pięciu lat od 2020 do 2024 r. oraz wypłatę ryczałtową w wysokości 1000 USD co pięć lat.
Biden, który nazwał siebie najbardziej przyjaznym związkom prezydentem w historii, zaatakował firmy za osiąganie „nadmiernych” zysków, chwaląc umowę, która według niego zapewniłaby pracownikom „lepsze zarobki, lepsze warunki pracy i spokój ducha wokół kosztów opieki zdrowotnej”. ”.
Prezydent nie wyszedł jeszcze z lasu, jeśli chodzi o kwestie pracy w łańcuchu dostaw. Około 22 000 uzwiązkowionych pracowników w 29 portach Zachodniego Wybrzeża, które obsługują prawie 40% importu z USA, jest również zaangażowanych w negocjacje umów o pracę na wysoką stawkę.
Urzędnicy administracji chcieli, aby spory zostały rozwiązane przed listopadowymi wyborami w połowie kadencji, które zadecydują, czy demokraci Bidena zachowają kontrolę nad Kongresem.
Wyżsi przywódcy Kongresu zagrozili wprowadzeniem ustawodawstwa narzucającego rezolucję kolejom i związkom zawodowym, jeśli rozmowy się nie powiodą. Przewodnicząca Izby Reprezentantów USA Nancy Pelosi pochwaliła wstępną umowę, mówiąc, że Kongres jest „gotowy do działania”, ale „na szczęście takie działanie może nie być konieczne”.
Zarejestruj się teraz, aby uzyskać nieograniczony bezpłatny dostęp do Reuters.com
Raport Trevora Hunnicutta w Waszyngtonie; Dodatkowe reportaże autorstwa Lisy Birdlin, Steve’a Hollanda, Davida Shepherdsona w Los Angeles i Susan Hevey w Waszyngtonie, Stephanie Kelly, Jahnavi Nidumolu, Aishwaryi Nair, Bansari Mayur Kamdar i Kannagi Deka w Bengaluru w Nowym Jorku; Montaż przez Heather Timmons i Catherine Evans
Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.
„Profesjonalny webaholik. Pisarz. Telewizyjny geek. Nieuleczalny podróżnik. Znawca mediów społecznościowych. Ekspert od bekonu.”