Android Auto zaczyna oznaczać na ekranie głównym najpotężniejsze „zaparkowane” aplikacje

Zbliżenie / Android Auto może mieć takie ogromne ekrany, ale ograniczone oprogramowanie oznacza, że ​​nadal będziesz często potrzebować telefonu.

Android Auto i jego większy brat, Android Automotive OS (AAOS), coraz lepiej radzą sobie z byciem prawdziwym komputerem PC. Jak zauważono SmartDroid.de, interfejs ekranu głównego zacznie teraz kategoryzować aplikacje działające tylko w trybie zaparkowanym. Otrzymują małą plakietkę „P” nad symbolem. Wcześniej po otwarciu wyświetlał się komunikat o błędzie.

Systemy operacyjne Android Auto i Android Automotive to samochodowe interfejsy Google, w których wykorzystywane są głównie te same aplikacje. Android Auto zasilany jest z Twojego telefonu, który podłącza się do samochodu i przejmuje ekran deski rozdzielczej, zastępując (na jakiś czas) wbudowany system informacyjno-rozrywkowy. Android Automotive wykorzystuje interfejs „zamiennika systemu informacyjno-rozrywkowego” firmy Google i integruje go bezpośrednio z samochodem jako jedyny system informacyjno-rozrywkowy. Dzięki systemowi Android Automotive OS (AAOS) producenci samochodów mogą oferować system operacyjny Android jako system operacyjny samochodu, podobnie jak producenci telefonów dostarczają system operacyjny Android jako system operacyjny telefonu. System operacyjny jest zdemontowany, więc często wygląda inaczej, ale od tego się zaczęło.

Ikona Google GameSnacks z "S" Znaczek informuje, że działa tylko na stojąco.
Zbliżenie / Ikona Google GameSnacks z plakietką „P” wskazującą, że działa tylko wtedy, gdy samochód jest zaparkowany.

Jedną z najbardziej frustrujących rzeczy w obu wersjach Androida Auto jest to, że masz przed sobą duży, wydajny ekran samochodu mógł Jest bardziej przydatny niż telefon, ale nigdy tak nie jest. Wszystkie aplikacje Android Auto i jego aplikacje zakładają, że podczas korzystania z niego jedziesz z prędkością 60 mil na godzinę i rzadko myślisz o możliwości zatrzymania się na czerwonym świetle lub w parku albo o tym, że z ekranu dotykowego korzysta pasażer . Oznacza to, że w przypadku większości aplikacji bezpieczne blokady są zawsze włączone, więc możesz wyświetlić tylko dziewięć wyników z Map Google i między innymi nigdy nie możesz zobaczyć całej swojej biblioteki muzycznej.

READ  Obecnie testujemy Nvidię RTX 4090 – pokażmy, jak ciężki jest

Samochody Tesli mają dostęp do całej biblioteki gier Steam po zaparkowaniu, jednak samochody z Androidem nie radzą sobie dobrze z Mapami Google. AAOS szczególnie wie, jakiego sprzętu używasz i wie, czy ktoś siedzi na miejscu pasażera. Widzieliśmy nawet, jak samochody wyświetlają komunikat „wyłączone blokady bezpieczeństwa”, gdy przewozisz pasażera, ale oczywisty kolejny krok, jakim jest otwarcie interfejsu aplikacji do bardziej złożonych zadań, nigdy się nie zdarza, a wtedy sięgasz po telefon .

Zazwyczaj wszystkie zautomatyzowane aplikacje i AAOS są oznaczone jako „Optymalne odwrócenie uwagi„, co oznacza, że ​​są przeznaczone do użytku podczas jazdy. Ty nie Posiada W tym celu oba interfejsy obsługują koncepcję „zaparkowanych” aplikacji. Jednak prawie nikt nie korzysta z tej funkcji (ostatnia liczba aplikacji AAOS to „37”, więc prawie nikt tak naprawdę niczego nie używa), a najlepszym przykładem aplikacji, którą można zainstalować, jest Google GryPrzekąskiczyli tylko kilka prostych gier na Twój samochód.

Google pracuje nad zwiększeniem wydajności AAOS podczas parkowania. Firma ma Budowa właśnie stanęła Teraz Chrome. Wiele samochodów z systemem Android Automotive, takich jak Polestar 2, ma fantazyjne wyświetlacze przypominające iPada przymocowane do konsoli środkowej, a korzystanie z przeglądarki Chrome w celu sprawdzenia, dokąd chcesz się udać, lub być może złożenia zamówienia na jedzenie do odbioru, jest świetnym przypadkiem użycia. Auto zaczyna także otrzymywać aplikacje wideo, takie jak PBS KIDS i Crunchyroll, chociaż nie ma aplikacji YouTube. Rozpoczęcie oznaczania aplikacji jako „tylko zaparkowane” to najmniejszy krok w zwiększaniu użyteczności komputera samochodowego Google. Mamy nadzieję, że większy nacisk zostanie położony na przywrócenie części zwykłej mocy „Androida” do Android Automotive.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *