Artemis Wyruszyłem w rejs wokół księżyca przełożony na sobotę

Dwugodzinne okno startowe otwiera się o 14:17 czasu wschodniego 3 września.

Po odwołaniu startu w poniedziałek rano zespół startowy spędził resztę dnia na ocenie danych zebranych podczas próby. Menedżerowie misji udostępnili aktualizację we wtorek wieczorem.

Stos Artemis I, który obejmuje rakietę Space Launch System i statek kosmiczny Orion, pozostaje na Launchpad 39B w Kennedy Space Center na Florydzie.

Jeden z czterech silników RS-25 rakiety, oznaczony jako Silnik nr 3, nie był w stanie osiągnąć odpowiedniego zakresu temperatur wymaganego do uruchomienia silnika podczas startu.

Silniki muszą być kondycjonowane termicznie, zanim przechłodzone paliwo przepłynie przez nie przed startem. Aby zapobiec jakimkolwiek szokom temperaturowym w silnikach, jednostki sterujące uruchamianiem zwiększają ciśnienie w zbiorniku ciekłego wodoru na pierwszym etapie, aby wysłać trochę ciekłego wodoru do silników. Nazywa się to „krwawieniem”.

Ciekły wodór ma temperaturę 423 stopnie Fahrenheita (minus 252 stopnie Celsjusza).

Silnik 3 był prawdopodobnie o 30 do 40 stopni cieplejszy niż inne silniki, które osiągnęły około 410 stopni Fahrenheita (minus 245 stopni Fahrenheita), powiedział John Honeycutt, kierownik programu Space Launch System w NASA Marshall Space Flight Center w Alabamie.

Kierownicy zadań podejrzewali, że problem z silnikiem 3 był w rzeczywistości problemem z systemem odpowietrzania, a nie z samym silnikiem. Honeycutt powiedział, że wadliwy czujnik może dawać nieprawidłowy odczyt temperatury silnika.

„Sposób, w jaki zachowuje się czujnik, nie pasuje do fizyki sytuacji” – powiedział Honeycutt.

Zespół planuje zacząć krwawić 30 do 45 minut wcześniej, odliczając, co wydarzyło się w poniedziałek i monitorując temperaturę silnika podczas krwawienia.

„Próbując wczoraj, powiedzieliśmy, że jeśli nie będziemy w stanie termicznie kondycjonować silników, nie wystartujemy” – powiedział Sarafin. „To ta sama pozycja, na którą idziemy w sobotę”.

Demontaż i wymiana czujnika na wyrzutni byłyby trudne, więc jedyną alternatywą jest zwrócenie go do budynku montażu pojazdów w celu konserwacji, powiedział Charlie Blackwell Thompson, kierownik startu Artemis w NASA Earth Exploration Systems Program.

READ  NASA przewiduje, że podnoszący się poziom mórz może zalać wybrzeże USA do 2050 roku

Kilka innych problemów, takich jak burze, wyciek z 8-calowej linii używanej do napełniania i odprowadzania ciekłego wodoru w rdzeniu rakiety oraz wyciek wodoru z zaworu odpowietrzającego w wewnętrznym zbiorniku rdzenia, również spowodowały opóźnienia w poniedziałek rano, które uniemożliwiły starty do poniedziałku. – Godzina uruchomienia okna.

„Zgodziliśmy się na tak zwaną pierwszą opcję, która polegała na operacyjnej zmianie procedur ładowania i wczesnym rozpoczęciu chłodzenia naszego silnika”. „Zgodziliśmy się również popracować nad platformą, aby zaradzić wyciekowi, który widzieliśmy w tajnej masce serwisowej ogona wodorowego” – powiedział Mike Sarafin, kierownik misji Artemis w siedzibie NASA.

Obecna prognoza na sobotę przewiduje możliwość przelotnych opadów i burz w godzinach porannych i wczesnych popołudniowych, więc zespół startowy będzie uważnie obserwował prognozę, powiedział meteorolog Mark Burger, meteorolog startowy 45. Eskadry Pogodowej Sił Kosmicznych USA.

Berger powiedział, że istnieje 60% szans na naruszenie warunków pogodowych podczas okna startowego.

Nadal istnieje szansa na uruchomienie misji Artemis I 5 września.

Misja Artemis I to dopiero początek programu mającego na celu powrót ludzi na Księżyc i ostatecznie lądowanie misji załogowych na powierzchni Marsa.

Korekta: wcześniejsza wersja tej fałszywej historiidr meteorolog Imię Marka Burgera.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *