BioWare firmy EA zwolni 50 osób i zerwie powiązania z konsorcjalną grupą testującą słowa kluczowe

Z radością ogłaszamy powrót konferencji GamesBeat Summit Next, która odbędzie się w październiku w San Francisco i podczas której będziemy omawiać temat „Playing the Edge”. Zaoferuj rozmowę Tutaj Dowiedz się więcej o możliwościach sponsorowania Tutaj.


Electronic Arts poinformowało, że studio BioWare z siedzibą w Edmonton w Kanadzie zwolni 50 osób z zespołu, mimo że Dragon Age: Dreadwolf znajduje się w końcowej fazie rozwoju.

Zwolnienia prawdopodobnie obniżą morale w studiu i jeszcze bardziej utrudnią środowisko programistyczne. Gary McKay, dyrektor generalny dewelopera, powiedział pracownikom A Dzisiejsze oświadczenie To posunięcie ma sprawić, że deweloper będący własnością EA stanie się bardziej elastycznym i skoncentrowanym studiem. EA ma szacunkowe dane 12 000 do 13 000 pracownikówA BioWare miało prawdopodobnie 250 osób.

„Aby sprostać potrzebom naszych nadchodzących projektów, w dalszym ciągu utrzymywać najwyższe standardy jakości i zapewnić BioWare dalszy rozwój w szybko rozwijającej się branży, musimy przejść w kierunku bardziej elastycznego i skoncentrowanego studia” – powiedział McKay. „Umożliwi to naszym programistom szybkie wykonywanie iteracji, uwolni większą kreatywność i stworzy jasną wizję tego, co budujemy, zanim przyspieszymy prace nad rozwojem”.

Dodał: „Aby to osiągnąć, znaleźliśmy się w sytuacji, w której zmiany są nie tylko konieczne, ale i nieuniknione. Choć może to być trudne do powiedzenia, ponowne przemyślenie naszego podejścia do rozwoju nieuchronnie oznacza dostosowanie naszego zespołu do zmieniających się potrzeb studia. W ramach tej zmiany wyeliminowaliśmy około 50 ról z BioWare. Pisanie tego jest bardzo bolesne i upokarzające. Robimy wszystko, co w naszej mocy, aby proces ten przebiegł z empatią, szacunkiem i jasną komunikacją.

Zrzut ekranu z filmu Dragon Age: Dreadwolf.

Ponadto ruchom towarzyszy jakieś powiązane wydarzenie, a może zbieg okoliczności. Rzecznik EA powiedział, że firmie nie udało się osiągnąć porozumienia z częścią Keywords, dużą firmą świadczącą usługi w zakresie gier, która świadczy usługi testowania gier. W czerwcu 2022 r. w ramach tej niewielkiej części słów kluczowych grupa wykonawców głosowała za utworzeniem związku zawodowego.

READ  Scalpers wymienia fizyczną wersję Metroid Prime Remastered Edition w cenie dwukrotnie wyższej od zalecanej

EA stwierdziło, że nie jest w stanie zawrzeć nowego kontraktu i dlatego pozwoli, aby obecna umowa wygasła 27 września. Nie jest jasne, co stałoby się z wykonawcami bez umowy z EA, ale można przypuszczać, że niektóre stanowiska pracy związane ze słowami kluczowymi zostaną utracone, jeśli nie znajdą innej pracy.

Źródło branżowe podało, że EA odnowiło zlecenia pracy w Keywords Studios, odkąd jej pracownicy głosowali za utworzeniem związków zawodowych w czerwcu 2022 r. Źródło dodało jednak, że w tym przypadku obie firmy po prostu nie mogły dojść do porozumienia w sprawie warunków. Wymagania umowy dotyczące słów kluczowych przekroczyły wymagania EA/Bioware ze względu na zmianę podejścia studia do rozwoju.

Zwolnienie następuje również około trzy miesiące po tym, jak EA przeniosło produkcję swojej gry online dla wielu graczy, Gwiezdne Wojny Stara Republikazewnętrznemu wydawcy, Broadsword, w Reston w Wirginii. Gra pojawiła się po raz pierwszy w 2011 roku i przeszła w tryb konserwacji.

Broadsword nabył także gry takie jak Ultima Online i Dark Age of Camelot, aby gracze mogli nadal w nie grać. McKay powiedział, że BioWare skupi się na dostarczaniu „wyjątkowych, opartych na fabule wrażeń dla pojedynczego gracza, wypełnionych ekspansywnymi światami i bogatymi postaciami”.

Nie będzie to miało wpływu na przywództwo McKaya. Michael Gamble, który pracuje w BioWare od 15 lat, nadal będzie kierować zespołem Mass Effect. Obecnie studio znajduje się w fazie przedprodukcji kolejnej gry z serii Mass Effect. Corinne Bosch i John Epler, dwaj przywódcy Dragon Age, również nadal pełnią swoje role.

Andrew Wilson, dyrektor generalny EA, ogłosił w marcu zeszłego roku, że firma zwolni około 6% całkowitej siły roboczej, a cięcia te są powiązane z tą posunięciem.

McKay powiedział, że EA zdecydowało się działać teraz, aby zapewnić dotkniętym współpracownikom jak najwięcej wewnętrznych możliwości. Zmiany te zbiegają się z dużą liczbą stanowisk dostępnych obecnie w innych studiach EA. Pracownicy, których to dotyczy, otrzymają zasoby zawodowe i pomoc w aplikowaniu na te stanowiska. Wyjazdy otrzymają środki w grze.

READ  Need For Speed ​​​​Unbound Leaves ponownie, gdy EA ogłasza ogłoszenie na 6 października

„Chociaż jest mało prawdopodobne, aby każdy znalazł nowe stanowisko w firmie, jesteśmy zaangażowani we wspieranie naszych pracowników w radzeniu sobie z tą zmianą. Mamy szczerą nadzieję, że będą mogli kontynuować swoją wzorową pracę w studiach, które w dużym stopniu skorzystają z ich talentów, – powiedział McKay.

McKay powiedział, że EA jest zaangażowane w rozwój Dreadwolfa i nigdy się nie waha.

„Nasze zaangażowanie pozostaje niezachwiane i wszyscy pracujemy nad tym, aby ta gra była godna nazwy Dragon Age. Jesteśmy pewni, że będziemy mieli czas niezbędny, aby zapewnić, że Dragon Age osiągnie swój pełny potencjał” – powiedział Mackay. „Mogę też powiedzieć, że każdy członek naszego zespołu, nawet ci, którzy opuszczają BioWare, zasługują na uznanie za stworzenie niesamowitych wrażeń. To są nasi koledzy i przyjaciele, bez nich nie byłoby nas tutaj. Jestem bardzo dumny z całej pracy, jaką wykonał nasz zespół.”

„Chociaż to bardzo trudny dzień dla wszystkich w BioWare, wprowadzamy teraz zmiany, aby zbudować jeszcze lepszą przyszłość” – powiedział MacKay. „Jesteśmy podekscytowani możliwością zobaczenia was wszystkich, co zbudowaliśmy dzięki Dreadwolfowi. Weteran główny zespół kierowany przez Mike’a Gamble’a kontynuuje prace przedprodukcyjne nad następną grą Mass Effect. Nasze zaangażowanie w jakość pozostaje naszą gwiazdą polarną.

EA nie ujawniło, kiedy Dragon Age: Dreadwolf zostanie wydany.

GryBeat Credo Omawiając branżę gier „Gdzie pasja spotyka się z biznesem”. Co to znaczy? Chcemy Ci powiedzieć, jak ważna jest dla Ciebie ta wiadomość – nie tylko jako decydenta w studiu gier, ale także jako fana gier. Niezależnie od tego, czy czytasz nasze artykuły, słuchasz naszych podcastów, czy oglądasz nasze filmy, GamesBeat pomoże Ci poznać branżę i cieszyć się interakcją z nią. Odkryj nasze podsumowania.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *