Burmistrz Minneapolis Jacob Frey zawetował podwyżkę dla kierowców Ubera Lyfta

Burmistrz Minneapolis Jacob Frey, zgodnie z obietnicą, w piątek rano zawetował podwyżkę płac dla taksówkarzy zatwierdzoną dzień wcześniej przez Radę Miasta.

Uber i Lyft zobowiązały się do opuszczenia miasta, a być może i stanu 1 maja – kiedy rozporządzenie wejdzie w życie – ponieważ według firm podwyżka płac sprawi, że prowadzenie tu działalności stanie się nieopłacalne.

Wkrótce po wydaniu weta Frey zwołał w przyszłym tygodniu specjalne posiedzenie rady w celu szybkiego głosowania nad odrzuceniem weta, aby jak najszybciej przygotować społeczeństwo na potencjalne odejście obu firm, jedynych dwóch licencjonowanych firm zajmujących się współdzieleniem przejazdów w mieście .

Frey wyraził przekonanie, że firmy odejdą i błagał członków rady, aby poczekali na badanie stanowe, które zostało opublikowane w piątek, lub złagodzili swój plan, obniżając podwyżkę płac do poziomu, który według niego zaakceptują przedsiębiorstwa.

Zwolennicy w radzie określili stanowisko firm jako blef.

Czwartkowe głosowanie Izby Reprezentantów większością 9 do 4 wystarczyłoby do odrzucenia weta, jeśli wszystkie te głosy się utrzymają. W Minneapolis, w przypadku weta burmistrza miasta, rada musi przeprowadzić głosowanie uchylające tę decyzję na następnym posiedzeniu. Fry zaplanował specjalne spotkanie na 13:00 w czwartek, na tydzień przed ich zwykłym spotkaniem.

Jeśli weto zostanie odrzucone, dekret zacznie obowiązywać 1 maja, czyli w dniu, w którym firmy oferujące wspólne przejazdy ogłosiły, że przestaną działać.

Członkowie Rady, którzy zdecydowanie poparli plan, wyrazili w czwartek pewność, że odrzucą weto.

Jednak na piątkowej konferencji prasowej Frey wyraził optymizm, że co najmniej jeden członek rady zmieni swój głos, co umożliwi mu skorzystanie z prawa weta.

Powiedział, że jego argumenty zostały poparte nowym badaniem opublikowanym w piątek przez Departament Pracy i Przemysłu Minnesoty, które wykazało, że kierowcy mogą zarabiać za płacę minimalną – co jest celem zwolenników planu rady.

READ  Niemiecki rząd zatwierdza umowę nacjonalizacyjną dla energetycznego giganta Uniper

Plan zatwierdzony w czwartek gwarantuje co najmniej 1,40 dolara za milę i 51 centów za minutę. Kierowca pojazdu przystosowanego do poruszania się na wózku inwalidzkim otrzyma 1,81 dolara za milę. Fry zapłacił minimalną opłatę w wysokości 1,20 dolara za milę i 35 centów za minutę.

W badaniu stanowym wykazano, że 1,21 dolara za milę i 49 centów za minutę przejazdu metrem może zapewnić pasażerom nie tylko równowartość minimalnej płacy w Minneapolis wynoszącej 15,57 dolara za godzinę, ale także szereg świadczeń, w tym płatne urlopy i ubezpieczenie zdrowotne. . . Uber i Lyft skrytykowali analizę badania.

Zatwierdzony plan zawiera dodatkowe postanowienia, w tym minimalną dopłatę w wysokości 5 dolarów za każdą podróż, roczne podwyżki dla kierowców oraz ograniczenia dotyczące sposobu potrącania pieniędzy z wynagrodzeń kierowców.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *