Cruise dostaje zielone światło dla komercyjnej robotyki w San Francisco

Cruise Automation Inc. Kyle Vogt, współzałożyciel, prezes i dyrektor techniczny, stoi obok elektrycznego wahadłowca Cruise Origin podczas imprezy w San Francisco w Kalifornii we wtorek, 21 stycznia 2020 r. .

David Paul Morris | Bloomberg | Obrazy Getty

Inicjatywa pojazdów autonomicznych Cruise, której właścicielem jest większość Ogólne silnikiPo prostu trafisz do finału Pozwolenie Firma miała świadczyć usługi robotyki płatnym pasażerom w San Francisco Ogłoszony Czwartek.

Cruise chwalił się w poście na blogu, że było to „pierwsze zezwolenie na wdrożenie bez kierowcy wydane przez Public Utilities Authority of California” i tworzy „pierwszą firmę, która prowadzi komercyjną, niezależną od kierowcy usługę jazdy po prawej stronie w dużym amerykańskim mieście”.

Samochody firmy są zasilane wyłącznie energią elektryczną i akumulatorami, co jest potencjalnym sukcesem w ograniczaniu emisji gazów cieplarnianych powodujących zmiany klimatyczne. Firma, w liście do CPUC z kwietnia 2021 r., ma na celu uczynienie kalifornijskich dróg bezpieczniejszymi i zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych.

Wcześniej kalifornijski Departament Pojazdów Motorowych zatwierdził zezwolenia na wdrożenie pojazdów autonomicznych zarówno na rejsy, jak i na rejsy. listyVin Vemo.

Rejs już dostarczył Nocna jazda dla ogółu społeczeństwa W swoich autonomicznych samochodach w San Francisco pasażerowie nie muszą płacić za przejazd.

Dawniej policja Kierowca rejsu zatrzymał pojazd W San Francisco nagranie wideo z incydentu stało się popularne. Kalifornijski DMV powiedział CNBC, że pomimo incydentu, pod koniec kwietnia żaden nie-kierowca nie otrzymał mandatu.

Rodney Brooks, profesor robotyki w Massachusetts Institute of Technology, niedawno jeździł taksówką bez kierowcy wycieczkowego i pozytywnie opisał to doświadczenie. Na swoim blogu.

Powiedział w poście: „Cruise jest MVP,„produktem o minimalnym potencjalnym potencjale”, łączącym podporę udanej technologii”. Zauważył również, że nie wierzy, że masowe przyjęcie samochodów bez kierowcy jest nieuchronne. Napisał: „Wciąż długa droga do przebycia i nie będzie masowej adopcji, która zastąpiłaby ludzki pęd, który napędzał to marzenie przez ostatnią dekadę”.

READ  Biden naciska na etanol, aby obniżyć ceny paliw, gdy inflacja konsumencka rośnie

Konkurenci Cruise’a także testują w San Francisco pojazdy niejeżdżące.

listy Przedstawione przez Wemo Bezpłatne przejazdy bez kierowcy Dla pracowników lub członków projektu pilotażowego w San Francisco. Zrealizował „dziesiątki tysięcy” jazd za kółkiem w Arizonie bez kierowcy.

Kolejny bezzałogowy startup skupia się na przewożeniu ładunku zamiast pasażerów, a Nuro uzyskał również zezwolenia na eksploatację autonomicznych samochodów w San Francisco.

Kiedy Tesla Dyrektor generalny Elon Musk często mówił, że ambicją firmy jest dostarczanie samochodów „gotowych do robotoksydacji” za pomocą programu Tesla Vehicles do samodzielnej jazdy w wersji beta, systemu wspomagania kierowcy testowego, który wymaga od kierowców trzymania rąk na kierownicy. Skoncentruj się przez cały czas na drodze.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.