Czego nauczyliśmy się z piątkowych treningów podczas Grand Prix Japonii Formuły 1

Kluczowe momenty Maxa Verstappena podczas dwóch piątkowych sesji treningowych Formuły 1 przed Grand Prix Japonii udowodniły, że nieszczęście Red Bulla w Singapurze było tylko chwilowym przebłyskiem.

Lider mistrzostw odrobił ciężki weekend w Marina Bay ostatnim razem, narzucając swoją dominację w pierwszej sesji treningowej, uzyskując czas 1:31,647 sekundy i dojeżdżając do mety na drugim miejscu, 0,6 sekundy przed zwycięzcą Singapuru Carlosem Sainzem, podczas gdy Ferrari kontynuowało swoją passę. powrót do zdrowia Ostatni z drugim miejscem. Na sesji popołudniowej.

Po południu zajął drugie miejsce w stosunku do drugiego Ferrari, wyprzedzając Charlesa Leclerca o zaledwie 0,3 sekundy z czasem 1:30,688, podczas gdy Lando Norris znajdował się w pierwszej trójce w obu sesjach, potwierdzając kwalifikacje McLarena jako pretendenta do podium w Suzukę.

Wysiłki Verstappena wyraźnie kontrastowały z wysiłkami jego kolegi z drużyny Sergio Pereza, którego rankingi spadły w porównaniu do kolegi z drużyny po tym, jak w obu sesjach tracił ponad sekundę.

Dzisiejsza historia

Lewis Hamilton przewidział, że Red Bull będzie mocny, zanim którykolwiek z samochodów skręci kierownicę, sugerując, że Verstappen powinien wygrać niedzielny wyścig z przewagą ponad 30 sekund i chwaląc charakterystykę RB19 na torze takim jak Suzuka. Wczesna ocena siedmiokrotnego mistrza wydaje się słuszna, dzięki wyraźnej przewadze, jaką uzyskał Verstappen podczas pierwszych sesji treningowych.

Verstappen założył miękkie opony pod koniec pierwszego treningu, aby wspiąć się na szczyty list przebojów, a następnie wznowił wyścig od miejsca, w którym przerwał na początku drugiego treningu, aby dotrzeć na szczyt na nowym zestawie miękkich opon. Chociaż jego pierwszą rundę w drugim treningu wyprzedził Norris, a następnie Leclerc, Verstappen odpowiedział po pierwszych półgodzinach i strzelił pierwszego gola w ciągu półtorej minuty weekendu przed długoterminowymi symulacjami zespołu, które zwykle zakończyć drugą praktykę. Klasa.

Na zakończenie tej sesji oba Ferrari plasowały się w pierwszej czwórce, przy czym były lider Leclerc był na tyle dobry, że zajął drugie miejsce, a Sainz tracił nieco ponad dwie dziesiąte sekundy do swojego kolegi z drużyny. Norris rozdzielił oba Ferrari, stwierdzając, że w pierwszym sektorze uzyskał szybsze tempo niż dwa SF-23 w jego McLarenie. Pomimo tego, że w pierwszym sektorze był drugi za Verstappenem, czas Norrisa w Q1 wciąż był o 0,3 sekundy gorszy od kierowcy Red Bulla.

READ  Antoine Richardson mówi, że Mike Shieldt krzyczał na niego z „rasistowskimi podtekstami”

W piątek Leclerc był najbliższym konkurentem Verstappena, ponieważ wydawało się, że Ferrari utrzymuje niedawny wzrost

Fotografia: Mark Sutton / Zdjęcia sportów motorowych

Największą słabością McLarena były wolne zakręty, zwłaszcza podczas wchodzenia w nawroty i opuszczania Trójkąta Casio. Chociaż Leclerc również na krótko stracił czas na zakręcie, wolniejsze wejście umożliwiło kierowcy Ferrari szybsze wyjście, co pozwoliło mu nabrać większego impetu, gdy wbiegł w zakręt łyżki i odwrócił deltę do McLarena.

George Russell był piąty, co dał Mercedesowi promyk nadziei po dwóch gorzkich sesjach treningowych. Zespół miał trudności podczas pierwszej sesji treningowej, po wypróbowaniu wyłącznie kombinacji twardszych opon na torze, który początkowo był konserwatywny, aby zapewnić początkowo oczekiwaną przyczepność. Kierowcy byli minimalnie szczęśliwsi w drugim treningu po założeniu miękkich opon, chociaż Hamilton spędził dzień zirytowany brakiem przyczepności z tyłu, którą można było spotkać we wczesnych konfiguracjach Mercedesa.

Perez przez cały trening miał trudności ze znalezieniem równowagi na swoim Red Bullu RB19

Perez przez cały trening miał trudności ze znalezieniem równowagi na swoim Red Bullu RB19

Fotografia: Mark Sutton / Zdjęcia sportów motorowych

Chociaż dane przedstawione Motorsport.com wykazały wysoki poziom degradacji opon podczas sesji treningowych, wszystko wskazuje na to, że wyścig będzie kontynuowany do dwóch postojów – chociaż Russell zauważył, że wielkość poślizgu na ściernej nawierzchni toru Wyścig zmienia się „bliżej w tej chwili trzy przystanki.”

Aston Martin Fernando Alonso wyprzedził Russella nieco ponad jedną dziesiątą. AMR23 nie miał równowagi w stosunku do rywali na mocno obciążonych zakrętach Degnera i był wolniejszy na wejściu i w połowie zakrętów Trójkąta Casio, chociaż Hiszpan na wyjściu był nieznacznie silniejszy w porównaniu do samochodów przed nim, co pomogło zmniejszyć różnicę.

Ocena ogólnego tempa wyścigu była znacznie trudniejsza ze względu na zastosowanie prototypowej opony C2, która według Pirelli po piątkowych sesjach „nie zapewniała potencjału poprawy przyczepności, jaki chcieliśmy osiągnąć”. Co więcej, Norris, Russell i Alonso przejechali długie przejazdy na miękkich oponach, które nie powinny pojawić się w wyścigu ze względu na nadmierne zużycie.

Rozumie się, że jest to wynik wysiłków zespołów chcących zaoszczędzić komplety opon na resztę weekendu, biorąc pod uwagę, że w weekend przewidywane są dwa postoje. Zauważalna degradacja miękkich opon na długich przejazdach sprawia również, że bardzo trudno jest porównać, które zespoły wyjdą na prowadzenie w walce za Verstappenem, pomimo ogólnej średniej Leclerca wynoszącej średnio 1:38,190 w jego reprezentatywnych czasach na trasie. długi jest porównywalny z czasem Pereza wynoszącym 1:38,521 sekundy, choć w sumie Monako przejechało o trzy okrążenia mniej.

READ  Menedżer New York Red Bulls Gerhard Strober zrywa

Różnica między kierowcami Red Bulla

W tempie jednego okrążenia Perezowi brakowało 1,022 sekundy do najlepszego okrążenia Verstappena w drugim treningu, przy czym dwie trzecie tej straty miało miejsce w pierwszym sektorze. Meksykanin przez cały czas skarżył się na problemy z równowagą, czego najlepszym przykładem była konieczność krótkiego wciśnięcia hamulców w środku piątego zakrętu na zakrętach w kształcie litery S, aby wyregulować samochód. Verstappen hamował nieco dłużej na zakręcie Dunlopa, ale dodał gazu, a następnie nacisnął pedał hamulca, aby utrzymać pęd na długim, lewym zakręcie. Na następnym etapie Verstappen zachował równowagę, aby zmniejszyć siłę nacisku na przepustnicę, aby zapewnić większą prędkość w kierunku Degners.

Oprócz problemów Pereza z Red Bullem, przywrócony został znany w Japonii system hierarchiczny

Oprócz problemów Pereza z Red Bullem, przywrócony został znany w Japonii system hierarchiczny

Fotografia: Steve Etherington/ Zdjęcia sportów motorowych

Choć Perez był szybszy w połowie sekundy Degnera, stracił dwie dziesiąte sekundy do Verstappena, gdy Holender uzyskał lepszą przyczepność na wyjściu z zakrętu. Szybsze wejście Verstappena w nawrót spowodowało znaczny wzrost ich delt, ale podobnie jak losy Leclerca i Norrisa, szybsze wyjście z wolniejszego wejścia pomogło zmniejszyć różnicę w wyścigu do Spoon. Tutaj Perez zahamował później, ale dłużej trzymał pedał, podczas gdy Verstappen utrzymywał bardziej stałą prędkość po lewej stronie szykany, zanim wzniósł się do 130R.

Żaden z kierowców nie nacisnął pedału przyspieszenia podczas pokonywania szybkiego zakrętu, a Verstappenowi łatwiej było zwolnić samochód w prawo-lewy trójkąt Casio przed ukończeniem okrążenia. Niezależnie od tego, wjechał w zakręt z większą prędkością, zmniejszając różnicę między dwoma kierowcami Red Bulla do ponad sekundy, ponieważ później Perez jechał z pełną prędkością.

Pomimo problemów z równowagą Pereza, które osłabiły jego pewność siebie podczas dodawania gazu przez całe okrążenie, był nieugięty, że z dnia na dzień nadało to zespołowi kierunek w zakresie opcji ustawień.

„To naprawdę dziwne na Suzuce, to jeden z najlepszych torów na świecie do jazdy, ale w tym roku wydaje się, że asfalt się popsuł, a samochody ślizgają się po nawierzchni”. Jerzego Russella

Co powiedzieli

READ  Seahawks awansuje Clinta Hurta na stanowisko koordynatora obrony; Dodaj do obsady Shawna Desaia, Carla Scotta i Sanjaya Lala

Verstappen: „Tak, dzisiaj było naprawdę dobrze. Od pierwszego okrążenia samochód znów sprawiał przyjemność z jazdy. I tak, wygląda na to, że mieliśmy solidny dzień. Na krótkich i długich dystansach… następuje duża degradacja na tym torze, więc będzie bardzo ciężko dla opon w wyścigu. Ale tak, to był dobry początek weekendu. Wydaje się, że za mną jest trochę ciasno, Ferrari i McLaren są blisko. Więc my będę miał „zobacz”. Myślę jednak, że ostatecznie skupiamy się na sobie i staramy się poprawić nasze wyniki. „Więc jeśli to zrobimy, jestem pewien, że możemy walczyć o pierwsze miejsce”.

Leclerc: Dodał: „Wygląda na to, że jesteśmy trochę bliżej naszych konkurentów, niż się spodziewaliśmy, więc ogólnie był to pozytywny dzień. Z mojej strony próbowaliśmy różnych rzeczy w samochodzie, abym czuł się bardziej komfortowo, co jest dobre. ” „Nie mogę się doczekać, aby jutro potwierdzić to uczucie”.

Kontakt: „Szczerze mówiąc, to był ciężki dzień. Red Bull wrócił do normalności, co nie wydaje mi się wielką niespodzianką. Dla wielu wydają się bardzo, bardzo szybkie. Nie jesteśmy od tego aż tak daleko” .” P2. Myślę, że są w tym dwie dziesiąte. To będzie dobra walka pomiędzy Ferrari i Lando. Ale są też takie samochody, jak Alex, co często widujesz w kwalifikacjach. Wydaje się, że opony ulegają znacznej degradacji. To naprawdę dziwne na Suzuce, to jeden z najlepszych torów na świecie do jazdy, ale w tym roku wydaje się, że asfalt został zniszczony, a samochody ślizgają się po nawierzchni. Dlatego też można odnieść dziwne wrażenie, że „w pewnym stopniu u wszystkich kierowców przyczynia się to do pogorszenia jakości opon”.

Czy ktoś może podjąć walkę z Verstappenem i Red Bullem na Suzuce?

Czy ktoś może podjąć walkę z Verstappenem i Red Bullem na Suzuce?

Fotografia: Andy Hone / Zdjęcia sportów motorowych

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *