David Zaslav przyznaje, że strajkujący pisarze „mieli rację we wszystkim” – The Hollywood Reporter

Prezes Warner Bros. David Zaslav przyznaje teraz: Discovery stwierdziło, że strajkujący pisarze mieli rację, żądając radykalnych zmian w sposobie wynagradzania hollywoodzkich twórców.

Zasław Powiedzieć New York Times W nowym, obszernym profilu oświadczył, że nie żałuje porozumienia zawartego 24 września pomiędzy studiami a Writers Guild of America w sprawie nowego trzyletniego kontraktu.

„Mają rację prawie we wszystkim” – powiedział Zaslav. „A co, jeśli przepłacimy? Nigdy nie żałowałem, że przepłaciłem za wielki talent lub wielki atut”.

W ramach umowy scenarzyści otrzymali między innymi podwyżkę płac, minimalne wymagania kadrowe serialu i ochronę przed sztuczną inteligencją. Jednak studia przez miesiące opierały się żądaniom scenarzystów, co doprowadziło do brutalnego 148-dniowego strajku, który niemal doprowadził do zatrzymania branży. W lipcu prezes Disneya Bob Iger nazwał proponowane w książce zmiany wynagrodzeń „nierealistycznymi”.

Sugestia Zaslava, że ​​pisarze mogą teraz otrzymywać zawyżone wynagrodzenie, prawdopodobnie uzna niektórych krytyków za ironię, biorąc pod uwagę, że dyrektor generalny otrzymał w 2021 r. 246 mln dolarów odszkodowania. Członek zarządu WGA Adam Conover odpowiedział wcześniej, mówiąc: „To ten sam, „mniej więcej poziom, jaki 10 000 pisarzy proszą o zapłatę.” My razem, ok? Dla szerszego kontekstu, jeśli kontrakty Writers Guild, SAG-AFTRA i Directors Guild zostaną połączone, całkowity koszt będzie „bliższy górnej granicy rocznego szacunkowego kosztu wynoszącego od 450 do 600 milionów dolarów”, jak szczegółowo opisało Moody’s Investor Service 10 listopada .

the czasy W profilu zauważono, że strajki scenarzystów i aktorów ostatecznie pozwoliły WBD zaoszczędzić mnóstwo pieniędzy, ale Zaslav powoli dawał zielone światło nowym projektom, które mogłyby zwiększyć zyski firmy dzięki agresywnej i kontrowersyjnej cięciu kosztów. Mimo cięć o wartości 3 miliardów dolarów firma straciła w trzecim kwartale 400 milionów dolarów. Z tej historii wynika, że ​​zaufanie zarządu do dyrektora generalnego pozostaje niezachwiane.

READ  „Mogłem zrobić lepiej” – ostateczny termin

Fabuła opowiada o najnowszym problemie Warnera, który sam sobie zadał: odłożeniu na półkę, a następnie ściągnięciu kolejnego filmu. wilk kontra punkt kulminacyjny – hybryda akcji na żywo i animacji, która przez krótki czas wydawała się skazana na ten sam los, co rok temu Dziewczyna nietoperz I szufelka! Wakacyjne polowanie, który został wyrzucony ze względu na odpisy podatkowe. Po protestach społeczności twórców firma zmieniła kurs i planuje sprzedać film studiom i firmom zajmującym się streamingiem, chociaż jeden z członków Kongresu, poseł z Teksasu Joaquin Castro, wzywa obecnie do wszczęcia dochodzenia w sprawie studia pod kątem „drapieżnego i antykonkurencyjnych” praktyk. .

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *