Wygląda na to, że pracownicy związkowi są gotowi odrzucić umowę

Członkowie United Auto Workers (UAW) strajkują w fabryce General Motors, która produkuje pełnowymiarowe pojazdy typu SUV amerykańskiego producenta samochodów, w ramach kolejnego rozszerzenia strajku w Arlington w Teksasie, 24 października 2023 r.

James Breeden | Reutera

DETROIT – Członkowie związku zawodowego General Motors Auto Workers wydają się być bardzo bliscy odrzucenia wstępnego porozumienia związkowego, które zakończyło prawie sześciotygodniowe strajki robotnicze przeciwko producentowi samochodów.

Większość członków UAW w kilku głównych fabrykach GMO głosowała przeciwko porozumieniu. Łącznie obiekty te stanowią 18 580, czyli 40% z całkowitej liczby 46 000 pracowników GM należących do związków zawodowych.

Wyniki głosowania w kilku mniejszych zakładach GM, a także w fabryce SUV-ów w Arlington w Teksasie, nie są znane lub nie zostały jeszcze sfinalizowane. Za przyjęciem umowy głosowało kilka małych przedsiębiorstw użyteczności publicznej oraz zakładów montażowych w Michigan i Kansas.

UAW odmówił komentarza. GM nie odpowiedział natychmiast na prośbę o komentarz.

Odrzucenie porozumienia, które osiągnięto 30 października, przedłużyłoby historycznie kontrowersyjną rundę negocjacji pomiędzy UAW a producentami samochodów z Detroit. Podobne wstępne porozumienia w Ford Motor Co. i Stellantis spotkały się jak dotąd z większą aprobatą wyborców wśród zrzeszonych w związkach zawodowych pracowników tych producentów samochodów.

Od środy rano UAW nie został zaktualizowany Śledź jej głos Aby GM odzwierciedliło liczbę fabryk, które głosowały przeciwko umowie. We wtorek w południe – zanim większość pracowników fabryki GM Corvette w Kentucky, fabryki crossoverów Buick i Chevrolet w Michigan oraz fabryk samochodów ciężarowych w Missouri i Indianie głosowała przeciwko porozumieniu – porozumienie uzyskało 52% aprobaty.

W ostatnich latach wśród członków UAW powszechne stało się odrzucanie wstępnych porozumień: pracownicy Fiata Chryslera, obecnie znanego jako Stellantis, głosowali przeciwko porozumieniu podczas rozmów w 2015 r., a Mack Trucks odrzucił ofertę kontraktu w zeszłym miesiącu.

Jeśli umowa dotycząca GM zostanie odrzucona w głosowaniu, prezydent UAW Sean Fine i inni przywódcy związkowi będą musieli zdecydować, w jaki sposób posunąć się dalej i zapewnić lepszą umowę pracownikom związkowym GM. Mogą wznowić strajki przeciwko producentowi samochodów, spróbować wznowić negocjacje lub jedno i drugie.

READ  Rajd rynkowy: S&P 500 rośnie do kluczowego poziomu, gdy 5 akcji pokazuje sygnały kupna

W zasadzie wszystkie opcje ponownie są rozważane przez związek zawodowy i producenta samochodów. Firma może zgodzić się na wznowienie rozmów lub pójść za tym, co niedawno zrobiła Mack Trucks i złożyć poprzednią ofertę z niewielkimi zmianami lub bez zmian – znaną jako „ostatnia najlepsza i ostateczna oferta” – potencjalnie odsyłając ją członkom do głosowania.

UAW zawiera wstępne umowy z każdym z producentów samochodów indywidualnie, dlatego każdy z nich jest głosowany oddzielnie. Ich ratyfikacja nie jest od siebie uzależniona.

Standardowa umowa GM, podobnie jak Forda i Stellantisa, obejmowała 25% podwyżkę płac, przywrócenie dostosowań do kosztów utrzymania i inne świadczenia.

Jednak członkowie UAW, zwłaszcza weterani, wyrazili swoją dezaprobatę dla porozumienia, powołując się na zawyżone oczekiwania stworzone przez Fine, który opowiadał się za 32-godzinnym tygodniem pracy i lepszymi świadczeniami emerytalnymi, ale ostatecznie im się to nie udało.

GM ma największą liczbę tradycyjnych pracowników w ujęciu procentowym, a za nimi plasują się Ford i Stellantis. Stellantis w większym stopniu opiera się również na pracownikach tymczasowych, którzy w dużej mierze zostaną przekształceni w pracowników pełnoetatowych i po wygaśnięciu umów będą uprawnieni do wyższych wynagrodzeń.

Odrzucenie w GM oznaczałoby podbite oko w negocjacjach dla Faina. Chociaż powiedział, że członkowie związku mają ostatnie słowo w sprawie kontraktów, on i inni przywódcy związkowi pochwalili historyczne porozumienie, mówiąc, że wynegocjowali każdy grosz od producentów samochodów.

Fine promowała umowy związkowe podczas zeszłotygodniowych wydarzeń z prezydentem Joe Bidenem oraz podczas przesłuchania komisji Senatu USA w trakcie głosowania.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *