Deweloper League of Legends, Riot Games, zwolnił 530 pracowników

Riot Games, twórca League of Legends, ogłosił, że zwolni 530 pracowników, czyli około 11 procent całkowitej siły roboczej na świecie, twierdząc, że podejmuje tę decyzję, ponieważ ponownie koncentruje się na „mniejszej liczbie projektów o dużym wpływie, które poprowadzą nas w stronę bardziej zrównoważonej przyszłości”.

W Oświadczenie skierowane do graczy Riot, który w styczniu ubiegłego roku zwolnił 46 pracowników, napisał na swojej stronie internetowej: „Przez większość naszej historii udawało nam się unikać takich dni, ale ta decyzja ma kluczowe znaczenie dla przyszłości Riot. To nie jest„ przyjemne akcjonariuszy lub osiągnięcie kwoty dywidendy.” Kwartalnie – to konieczność.”

Dyrektor generalny Dylan Jadeja bardziej szczegółowo opisał warunki pracy, które doprowadziły do ​​dzisiejszych zwolnień Wyślij e-mail do pracowników RiotZostał on także udostępniony na stronie internetowej studia. „Od 2019 roku poczyniliśmy wiele dużych zakładów w całej firmie, mając na celu uczynienie z niej lepszego gracza” – napisał. „Agresywnie wskoczyliśmy w tworzenie nowych doświadczeń i poszerzanie naszego portfolio, a także szybko się rozwijaliśmy w miarę stajemy się firmą oferującą wiele gier i wielu doświadczeń — poszerzającą nasz globalny zasięg i zmieniającą nasz model operacyjny.” „Nasza własna firma, zatrudniająca nowe talenty odpowiadające naszym ambicjom i ostatecznie podwajająca wielkość Riot w ciągu zaledwie kilku lat .”

Kontynuował: „Dzisiaj jesteśmy firmą, która nie skupia się wystarczająco mocno i po prostu mamy zbyt wiele rzeczy na głowie. Niektóre z dużych inwestycji, które poczyniliśmy, nie zwracają się tak, jak oczekiwaliśmy”. . Nasze koszty wzrosły do ​​tego stopnia, że ​​były nie do utrzymania i nie pozostawiliśmy sobie miejsca na eksperymenty ani niepowodzenia – co jest niezbędne dla innowacyjnej firmy takiej jak nasza. Wszystko to naraża na ryzyko istotę naszej działalności.

READ  Zdesperowane linie lotnicze zastępują samoloty autobusami, próbując rozwiązać problem niedoboru pilotów na trasach krótkodystansowych

„W ciągu ostatnich kilku miesięcy próbowaliśmy dokonać zmian na wiele różnych sposobów. Poprosiliśmy liderów, aby poszli na kompromis w sprawach, nad którymi pracują ich zespoły. Ograniczyliśmy zatrudnienie, a w niektórych przypadkach zamroziliśmy zatrudnienie. Skoncentrowaliśmy się na kontrolowaniu kosztów przy jednoczesnym zwiększeniu wzrostu przychodów. To wszystko było niewątpliwie trudne dla naszych zespołów.

„Ale po tym, jak nawiązałem kontakt z przywódcami Riot, stało się dla nas wszystkich jasne, że te zmiany nie wystarczą. Musimy zrobić więcej, aby skoncentrować naszą działalność i skupić nasze wysiłki na rzeczach, które zwiększają wartość gracza – rzeczach, które są naprawdę warte czasu graczy, niestety wiąże się to także ze zmianami w obszarze, w który inwestujemy najwięcej – naszym zatrudnieniu.

Riot twierdzi, że te „zmiany” będą oznaczać utratę pracy na całym świecie około 530 pracowników, „z największym skutkiem… [being] Do zespołów spoza głównego nurtu rozwoju.” Firma zamyka także RiotForge — inicjatywę, w ramach której współpracowała z mniejszymi niezależnymi studiami nad opracowaniem szeregu dobrze przyjętych tytułów w oparciu o własne IP, w tym Ruined King, Song of Nunu, i nadchodzącego Bandle Tale — oraz zmniejszenie liczebności zespołu Legends of Runeterra.

Według Jadei ostatni tytuł „mimo naszych największych wysiłków” nie „spisał się tak dobrze, jak tego oczekiwaliśmy”. Dodał, że subsydiowanie kosztów tworzenia innych gier Riot nie jest już „realistyczną opcją”, więc rozwój skupi się ponownie na trybie gry PvE Runterra Path of Champions – który jest uważany za tryb, w którym gracze spędzają najwięcej czasu .” Studio twierdzi również, że „traktuje priorytetowo” zespoły League of Legends, Valorant, Teamfight Tactics i Wild Rift – „aby mogły skupić się na… zawartości, funkcjach i aktualizacjach” – i przyjmie strategie, które „ściślej integrują się” e-sport, muzyka i rozrywka dzięki naszym grom.”

READ  Biden odwiedza Michigan, aby wesprzeć strajk samochodowy na dzień przed Trumpem

Pracownicy Riot dotknięci dzisiejszymi zwolnieniami otrzymają co najmniej sześciomiesięczną odprawę, premię pieniężną równą 100 procent ich indywidualnych rocznych premii za wyniki w 2023 r., świadczenia zdrowotne równe okresowi odprawy oraz 1000 dolarów na pokrycie wydatków, które normalnie objęte funduszami Riot Play Fund i Wellness Fund, zapasy, laptop pomagający znaleźć pracę, jeśli danej osoby nie ma w domu, wsparcie w karierze, dostęp do programu pomocy Riot przez trzy miesiące, pomoc wizową i dalsze korzystanie z adresu e-mail Riot od Tak, „ograniczony czas”.

Dzisiejsze zwolnienia w Riot są następstwem roku 2023, w którym doszło do powszechnych zwolnień w branży gier, a łączna liczba dotkniętych nimi pracowników szacuje się na około 9500. Zwolnienia niestety będą kontynuowane w 2024 r.; Unity rozpoczęło rok od zwolnienia 1800 pracowników, a firmy takie jak Behaviour Interactive, Twitch, Discord i należące do Gearbox studio Lost Boys Interactive ogłosiły zwolnienia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *