Dochodzenie w sprawie wypadku w Chinach Wschodnich Celowe działania — źródła

Waszyngton, 17 maja (Reuters) – Śledczy badają katastrofę samolotu linii China Eastern Airlines. (600115SS) Jet bada, czy doszło do celowego ruchu na lotnisku i jak dotąd nie ma dowodów na usterkę techniczną, a dwie osoby wyjaśniają sprawę.

Wcześniej we wtorek Wall Street Journal poinformował, że dane lotu z czarnej skrzynki Boeinga 737-800 wskazywały, że ktoś w kokpicie celowo rozbił samolot, powołując się na urzędników amerykańskich zaznajomionych ze wstępną oceną.

Boeing Co. (ZAKAZ)Producent odrzutowców i amerykańska Narodowa Rada Bezpieczeństwa Transportu (NTSB) odmówili komentarza i wysłali pytania do chińskich organów regulacyjnych.

Zarejestruj się teraz, aby uzyskać nieograniczony bezpłatny dostęp do Reuters.com

Boeing 737-800, w drodze z Kunming do Kantonu, rozbił się w górach Guangxi 21 marca, zabijając wszystkich 123 pasażerów i dziewięciu członków załogi na pokładzie.

Była to największa katastrofa lotnicza na kontynencie Chin od 28 lat. Czytaj więcej

Władze powiedziały, że piloci nie reagowali na powtarzające się wezwania kontrolerów ruchu i pobliskich samolotów, gdy wykonywali szybkie lądowania. Źródło podało, że śledczy Reutera obserwowali, czy katastrofa była „dobrowolnym” działaniem.

Wygląda na to, że zrzuty ekranu z historii Wall Street Journal zostały ocenzurowane w środę rano zarówno na chińskiej witrynie Weibo podobnej do Twittera, jak i w aplikacji informacyjnej Wechat. Hashtagi „China Eastern” i „China Eastern Black Boxes” są zakazane na Weibo, co oznacza, że ​​naruszają odpowiednie przepisy i że użytkownicy nie będą mogli podzielić się historią na czatach grupowych na Wechat.

W odpowiedzi na pogłoski o celowym wypadku w Internecie 11 kwietnia, chińska administracja lotnictwa cywilnego stwierdziła, że ​​spekulacje „poważnie wprowadziły opinię publiczną w błąd” i „zakłóciły dochodzenie w sprawie wypadku”.

China East nie odpowiedziała od razu na prośbę o komentarz we wtorek. The Wall Street Journal poinformował w oświadczeniu, że linia lotnicza nie opublikowała żadnych dowodów, które mogłyby ustalić, czy wystąpiły jakiekolwiek problemy z rozbitym samolotem. Ambasada Chin odmówiła komentarza.

READ  Założyciel aplikacji Cash, Bob Lee, Śmierć: pracownik techniczny aresztowany w sprawie o morderstwo

737-800 był poprzednikiem Boeinga 737 Max, ale nie miał ustawień związanych z awariami 737-MAX z 2018 i 2019 roku, co doprowadziło do długiego lądowania MAXa.

Chiny wylądowały całą swoją flotą samolotów 737-800 po katastrofie na Wschodzie, ale wznowiły loty w połowie kwietnia jako powszechny środek w tym czasie, odrzucając obawy poprzedniego i szerzej używanego nowego modelu Boeinga.

Według ekspertów, w podsumowaniu wstępnego raportu z wypadku, który nie został opublikowany w zeszłym miesiącu, chińscy regulatorzy nie wskazali żadnych zaleceń technicznych dla 737-800, który jest w służbie od 1997 roku.

Prezes NTSB Jennifer Homondi powiedziała w wywiadzie dla agencji Reuters z 10 maja, że ​​śledczy z zarządu i Boeing udali się do Chin, aby pomóc chińskiemu śledztwu. Zaznaczył, że dotychczasowe śledztwo nie wykazało żadnych problemów związanych z bezpieczeństwem, które wymagałyby pilnych działań.

Homondi powiedział, że rada wyda zalecenia dotyczące bezpieczeństwa w sytuacjach awaryjnych, jeśli pojawią się jakiekolwiek obawy dotyczące bezpieczeństwa.

NTSB pomagała chińskim śledczym w przeglądzie czarnych skrzynek w swoim amerykańskim laboratorium w Waszyngtonie.

Akcje Boeinga wzrosły o 6,5%.

Chińscy urzędnicy twierdzą, że sporządzenie końcowego raportu na temat przyczyn może zająć dwa lata lub dłużej. Analitycy twierdzą, że większość wypadków jest spowodowana mieszanką czynników ludzkich i technicznych.

Umyślne wypadki zdarzają się wyjątkowo rzadko. Eksperci twierdzą, że otworzyło to drzwi do ostatnich hipotez dotyczących tego, czy czyn został dokonany przez pilota sam, czy w wyniku bójki lub wtargnięcia, ale żadne dowody nie zostały potwierdzone.

W marcu 2015 roku drugi pilot Germanwings celowo rozbił samolot Airbus A320 we francuskich górach, zabijając wszystkich na pokładzie.

Francuscy śledczy zidentyfikowali 27-latka jako cierpiącego na podejrzany „epizod depresji psychicznej”, który został ukryty przed jego pracodawcą. Następnie wezwali do lepszego poradnictwa w zakresie zdrowia psychicznego i silniejszych grup wsparcia dla pilotów.

Raport Davida Shepherdsona w Waszyngtonie, Tima Heppera w Paryżu i Abhijita Ganapavarama w Bangalore; Dodatkowy raport Stelli Q w Pekinie; Montaż przez Leslie Adler, Marguerite Choi i Richarda Bullina

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *