Dostawcy samochodów ostrzegają przed zamknięciami, jeśli UAW uderzy w więcej fabryk

Pat Green jest zdenerwowany. Ostatnie dwa lata spędził na próbach rekrutacji utalentowanych ludzi do obsadzenia dwóch fabryk w Grand Rapids prowadzonych przez Cascade Die Casting Group, która produkuje matryce aluminiowe i cynkowe dla przemysłu motoryzacyjnego i AGD.

„Mamy teraz dobry zespół i nie chcę tracić ludzi, ponieważ trudno było znaleźć dobrych ludzi” – powiedział w poniedziałek Green, dyrektor generalny firmy, Detroit Free Press.

Właśnie dlatego czwartego dnia historycznego strajku United Auto Workers przeciwko producentom samochodów z Detroit Three Green intensywnie planował sposoby przetrwania go bez konieczności zwalniania pracowników, gdyby strajk przybrał na sile i przedłużył się o tygodnie. Ma dobry powód, żeby planować. Prezydent UAW Sean Fine ogłosił w poniedziałek wieczorem nowy termin strajku na piątek w południe. Jeśli Ford Motor Co. nie zdobędzie punktów Jeśli do tego czasu General Motors lub Stellantis poczynią znaczne postępy w kierunku osiągnięcia porozumienia z UAW, Fain rozszerzy plan Stand Up Strike o więcej fabryk.

Ze strony Greena, gdyby tak się stało, zacząłby od rozwiązania umowy o pracę w godzinach nadliczbowych w firmie, a następnie poprosiłby wolontariuszy o wzięcie wolnego w ramach obniżonego planu wynagrodzeń. Zaczął o tym myśleć pod koniec zeszłego tygodnia.

Strajk UAW rozpoczął się w czwartek o 23:59, kiedy prawie 13 000 pracowników UAW w trzech producentach samochodów w Detroit opuściło trzy fabryki w ramach pierwszej fali przestojów do czasu osiągnięcia nowego porozumienia pracowniczego. Zakłady te to zakład montażowy Forda Michigan (wyłącznie montaż końcowy i malowanie) w Wayne, zakład montażowy Stellantis Toledo w Ohio oraz zakład montażowy GM Wentzville w Missouri.

Jeśli związkowi zawodowemu i producentom samochodów nie uda się osiągnąć wstępnego porozumienia, UAW w pewnym momencie oświadczyło, że planuje strajki w większej liczbie fabryk wszystkich trzech firm. Szerszy i długotrwały strajk oznacza, że ​​dostawcy części nie będą mogli kontynuować produkcji, jeśli montownie pojazdów, w których wykorzystywane są części, przestaną działać. Nikt nie jest pewien, jak długo dostawcy mogą wytrzymać.

„Jesteśmy w lepszej sytuacji niż większość, ale jeśli zakłócenia w innych ogniwach łańcucha dostaw ulegną zakłóceniom, czeka nas kolejny kryzys, taki sam jak kryzys chipów” – powiedział Green, odnosząc się do niedawnego niedoboru chipów półprzewodnikowych, który paraliżował sektor. przemysł. „Jeśli przedłuży się to do pięciu lub sześciu tygodni, w łańcuchu dostaw wystąpią prawdziwe problemy. I mogę się mylić, może to być krócej. „

Pierwsze skutki

Administracja Bidena przygotowuje się do zapewnienia nadzwyczajnej pomocy ekonomicznej dostawcom samochodów, aby złagodzić wszelkie długoterminowe szkody spowodowane przedłużającym się strajkiem. Według opublikowanych raportów.

Ale strajk już przyniósł pewne efekty. Producent komponentów ze stanu Michigan, CIE Newcor, ostrzegł, że może być konieczne zwolnienie 293 osób.

Niemiecki dostawca ZF był już zmuszony zwolnić część pracowników w różnych lokalizacjach, w tym w Michigan, powiedział Tony Sapienza, dyrektor ds. komunikacji w ZF North America, Inc. ZF dostarcza komponenty do wszystkich pojazdów wyprodukowanych w trzech docelowych fabrykach do chwili obecnej. strajk, w tym hybrydową skrzynię biegów do Jeepa Wranglera 4xe Hybrid wyprodukowaną w zakładzie w Toledo.

READ  Akcje spadły, a japoński jen zbliżył się do 150 w stosunku do dolara

Sapienza nie podała, które zakłady ZF zostały dotknięte problemem ani ile osób ZF zwolniło. ZF, którego biura w Northville znajdują się w Ameryce Północnej, zatrudnia 11 000 osób w pięciu zakładach produkcyjnych i czterech centrach technologicznych w Michigan.

„Wpływ był natychmiastowy; musieliśmy spowolnić produkcję w dwóch obszarach” – powiedziała Sapienza dziennikowi Free Press. „Jeśli strajk przedłuży się lub będzie trwał dłużej niż tydzień lub dwa, będzie to kryzys w łańcuchu dostaw. Byłbym naprawdę zainteresowany poziomami 2 i 3 oraz ich zdolnością do zachowania wypłacalności”.

Sapienza powiedział, że większy i dłuższy strajk „zaszkodzi” jego firmie, ale biorąc pod uwagę jej wielkość, nie ma w tym nic złego.

„Ale każda nieczynna fabryka stwarza dodatkowe obciążenie w łańcuchu dostaw i naprawdę mamy nadzieję, że nasi klienci i UAW wezmą to pod uwagę” – powiedziała Sapienza.

Firma US Steel poinformowała w poniedziałek, że tymczasowo wyłączyła piec B w hucie stali Granite City w Illinois, aby „ograniczyć ryzyko” w odpowiedzi na strajk UAW. Firma podała, że ​​ocenia, ilu z 1450 pracowników ucierpi.

Monitoruj także Unifor

Cała ta wiadomość pojawiła się, gdy odpowiednik UAW w Kanadzie, firma Unifor, negocjuje nowy kontrakt również z producentami samochodów z Detroit. Jego obecny kontrakt wygasa w poniedziałek o 23:59. Jednak we wtorek rano Unifor oznajmił, że będzie kontynuował rozmowy z Fordem po tym, jak producent samochodów złożył „istotną ofertę” dotyczącą nowej umowy o pracę po wygaśnięciu poprzedniej. Unifor przedłuża negocjacje o 24 godziny.

W przeciwieństwie do UAW, Unifor podąża za tradycją i wybrał docelową firmę – Ford – z którą najpierw negocjował umowę. Porozumienie to będzie stosowane jako wzór dla umów z pozostałymi dwoma podmiotami. W Stanach Zjednoczonych UAW prowadzi negocjacje z trzema producentami samochodów osobno, ale jednocześnie.

W poniedziałek około 16:00 prezes Unifor Lana Payne powiedziała, że ​​nadal nie osiągnięto wstępnego porozumienia z Fordem.

„Dopóki pozostajemy przy stole, możliwość strajku rośnie z każdą godziną” – powiedział Payne, dodając, że związek doradził ponad 5600 członkom zakładów Forda w Kanadzie, aby przygotowali się na wszystkie scenariusze, w tym strajk.

Po „istotnej ofercie” Forda o godzinie jedenastej Unifor oświadczył, że będzie negocjował przez całą noc, ale członkowie muszą w dalszym ciągu utrzymywać gotowość do strajku.

Jeśli Unifor nie uzyska wstępnego porozumienia i nie podejmie strajku solidarnościowego z UAW, będzie to podwójny cios dla dostawców części.

„To nie są normalne czasy” – powiedziała Sapienza. „Wychodzimy z trzyletniego napięcia w łańcuchu dostaw, więc jesteśmy już w niestabilnym stanie. Zdecydowanie monitorujemy Unifor. … Stresu jest tylko o tyle więcej, że system może wytrzymać.”

Zwolnienia mogą być liczone w tysiącach

Stan łańcucha dostaw jest wrażliwy. Stało się tak, ponieważ firma musiała wyjść z kryzysu po pandemii Covid-19, która zamknęła branżę na osiem tygodni, a następnie dostawcy stanęli w obliczu ogromnego niedoboru chipów półprzewodnikowych stosowanych w różnych częściach samochodowych. Od początku ubiegłego roku wielu dostawców ma trudności z rekrutacją i utrzymaniem pracowników.

READ  Strach przed lataniem? Wypróbuj autobus nocny Napaway z DC do Nashville.

Firma jest globalnym dostawcą lekkich, odlewanych ciśnieniowo części metalowych dla kilku producentów samochodów, w tym Detroit Three, powiedział Joe Petrillo, dyrektor ds. rozwoju biznesu i zaawansowanej inżynierii w Meridian Lightweight Technologies w Plymouth. Strajk budzi więc obawy ze względu na wzajemne powiązania łańcucha dostaw, od dostawców Tier 1 – tych, którzy dostarczają części bezpośrednio producentom samochodów – aż do mniejszych dostawców Tier 2 i Tier 3, czyli tych, którzy dostarczają komponenty dla grupy Tier 1.

„Monitorujemy wydarzenia i kontaktujemy się z naszymi dostawcami i klientami” – powiedział Petrillo. „Naszym zdaniem eskalacja wydarzeń prowadząca do długotrwałego strajku, który może spowodować bezczynność wszystkich trzech zakładów produkcyjnych w Detroit, może być ostatnim blokiem Jenga w bazie dostaw, która została rozciągnięta do granic możliwości i musi przezwyciężyć przestoje”. na koronaawirusa oraz „sporadyczną produkcję” z powodu niedoborów chipów i części, przy jednoczesnym próbie przetrwania na ograniczonym rynku pracy w sektorze produkcyjnym.

Glenn Stevens, dyrektor wykonawczy MICHauto, grupy działającej na rzecz przemysłu samochodowego w całym stanie, powiedział, że rozmawia z dostawcami od dwóch miesięcy i wszyscy od jakiegoś czasu przygotowywali się do scenariusza strajku.

„Niektórzy byli bardziej proaktywni niż inni, ale nikt nie działał na ślepo i nie spodziewał się, że może nie nastąpić przestój” – powiedział Stevens.

Powiedział, że w Michigan znajduje się około 1000 obiektów dostawców, zauważając, że 96 ze 100 największych dostawców na północnoamerykański rynek motoryzacyjny ma swoje siedziby lub zakłady w Michigan. Jeśli więc strajk rozprzestrzeni się na innych producentów samochodów i będzie trwał tygodniami, liczba zwolnień może sięgnąć dziesiątek tysięcy.

„Mamy do czynienia z bezpośrednim zatrudnianiem i efektem mnożnikowym w przypadku każdego zlecenia związanego z automatyką, czyli od sześciu do dziesięciu osób na jedno stanowisko u producenta samochodów, więc jest to duży wynik” – powiedział Stevens. „To największa branża w naszej gospodarce. Wnosi ona do stanu Michigan ponad 300 miliardów dolarów rocznie”.

Potencjalny wpływ

Duzi dostawcy będą prawdopodobnie lepiej chronieni przed skutkami strajku niż mniejsi dostawcy, powiedziała Lori Harbour, dyrektor generalna Harbor Results, Inc. Dzieje się tak dlatego, że często mają innych klientów z innych branż, aby kontynuować swoją działalność. Mogą przenosić ludzi i zmieniać harmonogramy, aby uniknąć masowych zwolnień.

„Rozmawiałem z kilkoma firmami w zeszły piątek i większość z nich stwierdziła, że ​​jak dotąd wpływ ten jest niewielki lub żaden” – powiedział Harbour. „Żaden program, na który patrzycie (producenci samochodów), nie doprowadzi do masowych zwolnień, ale nastąpi jutro lub następnego dnia, jeśli (Fain UAW) zamknie więcej fabryk i opracujemy ważny produkt jak ciężarówka (Forda).”. Pickup F-150 spowoduje więcej zwolnień”.

Ponieważ wielkość sprzedaży F-150 jest tak ważna, jeśli związek uderzy w fabryki, które są największym sprzedawcą Forda, „będziemy świadkami tysięcy zwolnień, ponieważ masz dużo fabryk dostawców i poddostawców” – powiedział Harbour. .

READ  Dyrektor generalny Autos ostrzega przed niedoborem baterii w związku z nasilającą się konkurencją o pojazdy elektryczne

„Fakt, że dzieje się to sporadycznie, jest w rzeczywistości lepszy dla społeczności dostawców” – stwierdził Harbour. „Ale z każdym dniem lub tygodniem widać coraz więcej zwolnień”.

Reakcja głównych dostawców motoryzacyjnych

Liderzy giganta samochodowego klasy 1 Magna International uważnie monitorują sytuację, powiedział rzecznik Magna Dave Nemec. Firma zatrudnia około 12 450 pracowników w Michigan. Nemec stwierdziła, że ​​jest zbyt wcześnie, aby wypowiadać się na temat konkretnego wpływu strajku na działalność spółki.

„Jednakże skupiliśmy znaczną uwagę na planowaniu awaryjnym, aby aktywnie reagować na wszelkie tymczasowe zakłócenia w naszej działalności” – powiedział Nemec. „Jeśli nadejdzie ten czas, jesteśmy gotowi jak najskuteczniej tymczasowo ograniczyć produkcję w programach, których to dotyczy, ale jednocześnie jesteśmy gotowi szybko zwiększyć produkcję, gdy będziemy gotowi. W międzyczasie mamy nadzieję, że stronom uda się osiągnąć porozumienie .” Przyjazne porozumienia, zakłócenia i potencjalny wpływ będą minimalne”.

Zapytany o wpływ strajku na Leara, rzecznik Brian Corbett powiedział: „W tej chwili nie komentujemy strajku UAW”.

„Musimy podjąć działania”

Harbour stwierdziła, że ​​większość dostawców, z którymi rozmawiała, jest przygotowana lub przynajmniej tworzy plany na wypadek nasilenia się strajku, co obejmuje rozważenie, jak skutecznie kontynuować produkcję, wprowadzenie zmian w harmonogramach zmian i opracowanie strategii zwolnień, oferując nawet dodatkowe wynagrodzenia nawet 70% pracowników. pracowników. „Wynagrodzenia w przypadku zwolnienia.

„To ci, którzy są silni finansowo i nie chcą stracić swoich ludzi” – powiedział Harbour. „To codzienne wyzwanie i każdego dnia będziesz wszystko oceniać: jakie są moje oczekiwania? Co mogę dostarczyć mojemu klientowi? I zrób małą inwentaryzację, aby mieć części zamienne gotowe do użycia, gdy ponownie odkręcisz kran. „

Green powiedział, że w Cascade Die Casting Group produkuje części do SUV-ów i pickupów Detroit Three. Na przykład produkuje części do Jeepa Grand Cherokee produkowane przez firmę Stellantis w jej zakładzie montażowym McAvenue w Detroit. Jeśli UAW uderzy w tę fabrykę lub w którykolwiek z zakładów produkujących ciężkie ciężarówki Detroit Three, Green powinien być gotowy.

„Wiemy, że na jakiś czas możemy zgromadzić zapasy, ale to maksymalnie tydzień, więc będziemy musieli zacząć planować i poprosić naszych pracowników o niemal natychmiastowe wzięcie wolnego” – powiedział Green. „Czekamy na zamknięcie jednej z fabryk, do których dostarczamy części, i spodziewamy się, że związek zamknie dodatkowe fabryki, gdy temperatura wzrośnie. Kiedy to nastąpi, będziemy musieli podjąć działania. „

więcej: Kanadyjska firma Unifor zbliża się do terminu rozmów kontraktowych z Detroit 3: Co warto wiedzieć

więcej: Fain UAW: Biden i zespół Białego Domu nie biorą udziału w negocjacjach z producentami samochodów

Skontaktuj się z Jimmym L. LaRue: [email protected]. Śledź ją na Twitterze @jalareauan. Przeczytaj więcej o General Motors i zarejestruj się na naszej stronie internetowej Biuletyn samochodowy. Zostań subskrybentem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *