EPA Bidena chce, aby pojazdy elektryczne stanowiły dwie trzecie sprzedaży nowych samochodów w USA do 2032 r.



CNN

Agencja Ochrony Środowiska zaproponowała w środę nowe przepisy dotyczące zanieczyszczenia samochodów, które wymagałyby, aby pojazdy elektryczne stanowiły dwie trzecie nowych samochodów sprzedawanych w USA do 2032 roku. Nadal.

Normy dotyczące rur wydechowych miałyby wpływ na zmniejszenie o połowę zanieczyszczenia planety przez samochody. Według EPA transport odpowiada za około 30% wszystkich emisji gazów cieplarnianych w USA.

Administrator EPA, Michael Reagan, nazwał przepisy „zaostrzonymi federalnymi normami dotyczącymi zanieczyszczeń dla samochodów osobowych i ciężarowych”.

„Działania te razem przyspieszą obecne przejście do czystszej przyszłości pojazdów, zajmą się kryzysem klimatycznym i poprawią jakość powietrza dla społeczności w całym kraju” – dodał Reagan.

Urzędnicy EPA powiedzieli, że rozważają różne propozycje dotyczące emisji, które mogłyby skutkować wskaźnikiem adopcji pojazdów elektrycznych na poziomie 64% do 69% na początku następnej dekady. Jeśli zostanie zatwierdzony, normy emisji zaczną obowiązywać od pojazdów z roku modelowego 2027.

Nowa zasada przewiduje, że do roku modelowego 2032 pojazdy elektryczne mogą stanowić prawie połowę wszystkich nowych pojazdów o średniej ładowności, takich jak samochody dostawcze. Urzędnicy proponują również zaostrzenie norm dla ciężkich pojazdów, w tym wywrotek i pojazdów użyteczności publicznej. Ciężarówki, autobusy transportowe i szkolne.

Propozycja administracji Bidena jest przełomowym momentem dla amerykańskiego przemysłu motoryzacyjnego i konsumentów, powiedział CNN jeden z ekspertów.

„To wielka sprawa”, powiedział Thomas Boylan, były urzędnik Agencji Ochrony Środowiska i dyrektor ds. regulacji w Zero Emission Transportation Association, grupie handlowej zajmującej się pojazdami elektrycznymi. „To naprawdę nada ton na resztę tej dekady i do lat 30. XX wieku temu, czego ta administracja oczekuje od przemysłu samochodowego, jeśli chodzi o dekarbonizację i ostatecznie elektryfikację”.

Reagan i doradca ds. klimatu w Białym Domu, Ali Zaidi, okrzyknęli proponowane przepisy wielkim zwycięstwem klimatycznym, które pozwoliłoby zaoszczędzić amerykańskim konsumentom pieniądze na nadchodzące lata.

READ  Sędzia z Nowego Jorku zatwierdza mapę Kongresu, myląc Demokratów

W ciągu pierwszych kilku lat administracji Bidena liczba pojazdów elektrycznych na amerykańskich drogach już się potroiła, a liczba publicznych stacji ładowania podwoiła się, powiedział Zaidi. Zaidi obiecał więcej, a ustawa infrastrukturalna Bidena finansuje sieć stacji ładowania pojazdów elektrycznych w połączeniu z ulgami podatkowymi dla konsumentów.

„Niezależnie od tego, czy mierzysz dzisiejsze ogłoszenia pod względem zaoszczędzonych dolarów, zmniejszonych galonów, czy zanieczyszczeń, które nie zostały wpompowane w powietrze, jest to wygrana dla narodu amerykańskiego” – powiedział Zaidi.

Niemniej jednak administracja pisze agresywne przepisy, aby popchnąć rynek w kierunku pojazdów elektrycznych Ankieta Gallupa została opublikowana w środę Mówi się, że Amerykanie wciąż nie są przekonani do tego pomysłu. Ankieta Gallupa przeprowadzona w zeszłym miesiącu wśród ponad 1000 dorosłych Amerykanów wykazała, że ​​41% stwierdziło, że nie kupiłoby pojazdu elektrycznego.

Nie tylko pojazdy elektryczne są nadal droższe niż samochody napędzane gazem, ale konsumenci nadal nie rozumieją korzyści klimatycznych płynących z przejścia na pojazdy o zerowej emisji, wynika z ankiety. Sześciu na dziesięciu respondentów stwierdziło, że uważa, że ​​pojazdy elektryczne mają „niewielki” lub „żadny” wpływ na środowisko.

Transport jest największym źródłem zanieczyszczeń powodujących ocieplenie planety w Stanach Zjednoczonych, a lekkie pojazdy — którymi jeżdżą przeciętni Amerykanie — odpowiadają za 58% tych emisji. Międzyrządowy Zespół ds. Zmian Klimatu ONZ poinformował w zeszłym roku, że agresywne zmiany zmniejszające zanieczyszczenie w globalnym sektorze transportu – w tym przejście na pojazdy elektryczne – mogą zmniejszyć emisje w tym sektorze o ponad 80%.

„Zwalczanie kryzysu klimatycznego oznacza tworzenie możliwości – szansy na umieszczenie Ameryki na jasnej ścieżce do zdobycia miejsc pracy i przemysłu XXI wieku” – powiedział Reagan.

Inne kraje, w tym UE i Chiny, szybko zmierzają w kierunku przyjęcia pojazdów elektrycznych. W Stanach Zjednoczonych Kalifornia już zaproponowała, aby do 2030 r. 70% sprzedawanych nowych samochodów było pojazdami o zerowej emisji, a 17 innych stanów planuje pójść w ślady Kalifornii.

READ  The Mandalorian Sezon 3 Odcinek 1 Data premiery, godzina, kanał i fabuła

Oznacza to, że znaczna część przemysłu samochodowego w USA zmieni się przed już proponowanymi przepisami federalnymi.

„Wierzę, że jest to bardzo wykonalne”, powiedział Marco Oge, przewodniczący Międzynarodowej Rady ds. Czystego Transportu i były urzędnik Obamy EPA, o agresywnym przejściu na pojazdy elektryczne. „Jest biznes. Europa wyprzedza Amerykę, Chiny wyprzedzają Europę – a te firmy to firmy globalne.

W przyszłym tygodniu pojawią się nowe federalne ulgi podatkowe, które mają pomóc amerykańskim konsumentom zaoszczędzić do 7500 USD na EV. Ale przemysł motoryzacyjny ma niezwykle złożone wymagania – w tym te dotyczące akumulatorów samochodowych i komponentów pochodzących ze Stanów Zjednoczonych lub krajów, z którymi ma umowę o wolnym handlu.

Jednak Boylan powiedział, że przepisy mają wejść w życie w ciągu następnej dekady, kiedy to konsumenci będą mieli więcej opcji pojazdów elektrycznych do wyboru.

„Masz ulgi podatkowe jak marchewka” – powiedział Boylan. Proponowane rozporządzenie w sprawie rury wydechowej „zapewnia kij, który zapobiega tym zachętom i popycha branżę do przodu”.

EPA zajmie się publicznymi komentarzami na temat propozycji przed sfinalizowaniem reguły w nadchodzących miesiącach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *