FCC nakłada kary na głównych amerykańskich operatorów sieci bezprzewodowych za sprzedaż danych o lokalizacji klientów – Krebs on Security

the Federalna Komisja Łączności USA Komisja FCC nałożyła dziś kary w łącznej wysokości prawie 200 milionów dolarów na czterech głównych przewoźników, w tym na AT&T, Sprint, T Mobile I Verizon – Nielegalne udostępnianie dostępu do informacji o lokalizacji klientów bez ich zgody.

Nałożone kary stanowią zwieńczenie ponad czteroletniego śledztwa w sprawie działań głównych przewoźników. W lutym 2020 r. FCC powiadomiła wszystkich czterech dostawców usług bezprzewodowych, że ich praktyki w zakresie udostępniania dostępu do danych o lokalizacji klientów prawdopodobnie naruszają prawo.

Komisja FCC stwierdziła, że ​​ustaliła, że ​​każdy z przewoźników sprzedawał dostęp do informacji o lokalizacji swoich klientów „agregatorom”, którzy następnie odsprzedawali dostęp do informacji zewnętrznym dostawcom usług opartych na lokalizacji.

„W ten sposób każdy przewoźnik próbował przerzucić swoje obowiązki w zakresie uzyskiwania zgody klienta na odbiorców informacji o lokalizacji, co w wielu przypadkach oznaczało, że nie uzyskano ważnej zgody klienta”. Oświadczenie FCC Na czyta pracę. „To początkowe niepowodzenie pogłębiło się, gdy przewoźnicy, zdając sobie sprawę, że ich zabezpieczenia są nieskuteczne, w dalszym ciągu sprzedawali dostęp do informacji o lokalizacji, nie podejmując rozsądnych środków w celu ochrony ich przed nieuprawnionym dostępem”.

Federalna Komisja Łączności (FCC). Wyniki przeciwko AT&TPokazuje na przykład, że AT&T sprzedała dane o lokalizacji klientów bezpośrednio lub pośrednio co najmniej 88 podmiotom zewnętrznym. Federalna Komisja Łączności jest znalezione Verizon sprzedał dostęp do danych o lokalizacji klientów (bezpośrednio lub pośrednio) 67 podmiotom zewnętrznym. Dane lokalizacyjne klientów Sprintu trafiły do ​​86 podmiotów trzecich, a w przypadku klientów T-Mobile do 75 podmiotów trzecich.

Komisja stwierdziła, że ​​podjęła działania po tej decyzji senatora Rona Wydena (rysować.) Wyślij list do FCC. Szczegóły dotyczące nazwy firmy Bezpieczne technologie Sprzedawał dane lokalizacyjne klientów niemal każdego głównego dostawcy usług telefonii komórkowej funkcjonariuszom organów ścigania.

READ  Jen japoński osiąga 150 w stosunku do dolara amerykańskiego

W tym samym miesiącu KrebsOnSecurity opublikował informację, że Strona jest inteligentna — agregator danych współpracujący z głównymi operatorami sieci bezprzewodowych — udostępnił bezpłatną, niezabezpieczoną wersję demonstracyjną swojej usługi online, którą każdy mógł wykorzystać w celu znalezienia dokładnej lokalizacji prawie każdego telefonu komórkowego w Ameryce Północnej.

Przewoźnicy obiecali zakończyć umowy dotyczące udostępniania danych lokalizacyjnych z firmami zewnętrznymi. Ale w 2019 roku zgłoszono Pokaż Vice.com Little Has Changed, szczegółowo opisując, jak reporterom udało się zlokalizować telefon testowy po zapłaceniu 300 dolarów łowcy nagród, który po prostu kupił dane za pośrednictwem nieznanej usługi strony trzeciej.

Senator Wyden powiedział, że nikt, kto zapisał się na plan komórkowy, nie wierzył, że udziela firmie telekomunikacyjnej pozwolenia na sprzedaż szczegółowego zapisu jego ruchów osobom posiadającym kartę kredytową.

„Pochwalam FCC za kontynuowanie mojego dochodzenia i pociągnięcie tych firm do odpowiedzialności za narażanie życia i prywatności klientów” – stwierdził Wyden w dzisiejszym oświadczeniu.

Komisja FCC nałożyła kary na Sprint i T-Mobile odpowiednio 12 i 80 milionów dolarów. AT&T została ukarana grzywną w wysokości ponad 57 milionów dolarów, a Verizon grzywną w wysokości 47 milionów dolarów. Jednakże kary te stanowią niewielką część rocznych przychodów każdej linii lotniczej. Na przykład 47 milionów dolarów stanowi mniej niż jeden procent całkowitych przychodów Verizon z usług bezprzewodowych w 2023 roku, czyli około 77 miliardów dolarów.

Kwoty kar były zróżnicowane, ponieważ częściowo obliczono je na podstawie liczby dni, przez które przewoźnicy w dalszym ciągu udostępniali dane o lokalizacji klienta po otrzymaniu powiadomienia, że ​​jest to niezgodne z prawem (agencja wzięła również pod uwagę liczbę aktywnych umów dotyczących udostępniania danych o lokalizacji stronom trzecim ). Komisja FCC zauważa, że ​​rozwiązanie umów o udostępnianiu danych przez AT&T i Verizon trwało ponad 320 dni od opublikowania artykułu w Timesie; T-Mobile zajęło to 275 dni; Sprint udostępniał dane o lokalizacji klientów przez 386 dni.

READ  Akcje spadły, a dolar rósł, gdy rosły obawy przed twardym lądowaniem

Zaktualizowano o 18:25 ET: Wyjaśniła, że ​​FCC rozpoczęła dochodzenie na wniosek senatora Wydena.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *