Ford prezentuje 800-konnego Mustanga GTD

W dobie egzotycznych kompozytów i hybrydowych jednostek napędowych często powtarzana marketingowa mantra „wygraj w niedzielę, sprzedaj w poniedziałek” rzadko jest prawdziwa. Ford zamierza odwrócić ten trend dzięki nowemu Mustangowi z doładowaniem, dopuszczonemu do ruchu ulicznego rozwijane równolegle z Jej nadchodzący samochód kucykowy Le Mans GT3. Chociaż poważnie nie mogę powiedzieć, że to tylko drogowa wersja wyścigówki GT3, ponieważ Ford Mustang GTD 2025 jest jeszcze lepszy.

Zdjęcie profilowe w trzech czwartych Forda Mustanga GTD

zdjęcie: twierdza

Pseudonim Mustang GTD jest odniesieniem do klasa IMSA GTD, najpopularniejsza klasa wyścigów GT3 w Ameryce Północnej. Aerodynamicznie oba modele Mustanga mają różne podobieństwa, aby zmaksymalizować osiągi. GTD jest owinięty panelami karoserii z włókna węglowego, aby obniżyć środek ciężkości samochodu, i ma masywny tylny spojler. „Nasz zespół projektowy współpracował z zespołem projektowym Mustanga GT3 i zespołem lotniczym, wymieniając rozwiązania między samochodami wyścigowymi a samochodami drogowymi i odwrotnie. Jest to projekt napędzany aerodynamicznie” – powiedział w oświadczeniu Anthony Collard, dyrektor projektowy Ford Performance. GTD jest jeszcze bardziej onieśmielający pod karbonową skórą.

Widok z przodu Forda Mustanga GTD

zdjęcie: twierdza

Mustang GT3 2024 będzie ścigał się z wolnossącym 5,4-litrowym silnikiem V8, który będzie wytwarzał około 500 koni mechanicznych. Ford Mustang GTD nie podlega regułom i przepisom nałożonym przez organy zarządzające wyścigami. Ford wyposażył dopuszczonego do ruchu ulicznego GTD w doładowany 5,2-litrowy silnik V8, który generuje około 800 koni mechanicznych.

Zdjęcie do artykułu zatytułowanego Ford przedstawia 800-konnego Mustanga GTD

zdjęcie: twierdza

Próba Forda zbudowania dwumiejscowego supersamochodu Mustanga nie kończy się na układzie napędowym. Schowek w ciężarówce został usunięty, aby pomieścić kilka innych elementów: półaktywne tylne zawieszenie montowane na pokładzie i hydrauliczny układ sterowania, układ chłodzenia skrzyni biegów. GTD będzie dostępny z opcjonalnym pakietem aktywnej aerodynamiki z hydraulicznie sterowanym tylnym spojlerem i przednią maską.

Zdjęcie do artykułu zatytułowanego Ford przedstawia 800-konnego Mustanga GTD

zdjęcie: twierdza

Ford ma nadzieję, że Mustang GTD przejedzie siedmiominutowe okrążenie wokół toru Nürburgring. Limitowana edycja GTD będzie dostępna pod koniec 2024 roku za oszałamiającą kwotę 300 000 USD. Cena najbardziej zaawansowanego technologicznie Mustanga może być tego warta.

READ  Ubisoft Winter Sale 2022: Najlepsze i największe oferty

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *