Gannett, wydawca „USA Today”, twierdzi, że zaprzestanie korzystania z treści AP

NOWY JORK (AP) — agencja medialna GannettaNajwiększa w kraju sieć gazet i wydawca „USA Today” oznajmiła we wtorek, że przestanie używać tego magazynu. Powiązana prasa Jeszcze w tym miesiącu stuletnie partnerstwo zostało zerwane.

Decyzja „umożliwia dalsze inwestycje w nasze redakcje” – powiedziała rzeczniczka Gannett, Lark-Marie Anton. Sieć obejmująca ponad 200 placówek reprezentuje więcej gazet niż jakakolwiek inna firma należąca do AP w Ameryce.

Notatka od Christine Roberts, dyrektor ds. treści Gannett, instruowała redaktorów sieci, aby 25 marca zaprzestali wykorzystywania historii, filmów i zdjęć dostarczonych przez AP. O notatce, którą uzyskała agencja Associated Press, jako pierwszy poinformował „The New York Times”.

„Jesteśmy zszokowani i rozczarowani tą notatką” – powiedziała Lauren Easton, rzeczniczka The Associated Press. „Nasze rozmowy z Gannettem były produktywne i ciągłe. Ufamy, że Connaught będzie nadal wspierać AP po wygaśnięciu członkostwa pod koniec 2024 r., tak jak robili to od ponad stulecia.

Żadna firma nie chciała rozmawiać o tym, ile Gannett płaci za nabywanie treści AP.

We wcześniejszej epoce, kiedy opłaty od amerykańskich gazet zapewniały AP prawie wszystkie jej dochody, taka decyzja oznaczałaby finansowe trzęsienie ziemi dla spółdzielni informacyjnej. Jednak AP zdywersyfikowała swoje usługi wraz ze spadkiem liczby gazet, a opłaty za gazety w USA stanowią obecnie ponad 10 procent jej rocznych przychodów.

Gannett poinformował, że podpisał umowę z Reutersem na dostarczanie wiadomości z całego świata w wielu formatach, w tym wideo.

„Kluczem do tej inicjatywy jest upewnienie się, że rozszerzymy naszą pracę na większą liczbę czytelników, widzów i słuchaczy w całym kraju” – stwierdził Roberts w swojej notatce.

Wysiłki AP na rzecz dywersyfikacji obejmują oferowanie magazynu bezpośrednio konsumentom Strona internetowa z reklamami. Firma świadczy usługi produkcyjne i oprogramowanie dla newsroomów na całym świecie. W tym tygodniu uruchomiono AP Witryna e-commerce o nazwie AP BuylineProwadzony przez Taboola, firmę dostarczającą konsumentom treści i recenzje produktów.

READ  „Wonka” ponownie prowadzi pod względem sprzedaży biletów, a „Night Swim” znajduje się na drugim miejscu

Gannett powiedział, że będzie nadal płacić za dwie najbardziej widoczne usługi AP: kompleksowe przeprowadzanie sondaży i liczenie głosów związanych z wyborami oraz podręcznik stylów AP, który określa wytyczne dotyczące praktyk dziennikarskich i użycia słów.

Ponieważ umowa AP na treści obowiązuje do końca 2024 r., nie jest jasne, dlaczego Gannett decyduje się na zerwanie umowy w przyszłym tygodniu. Anton oświadczył, że nic mu nie wiadomo o żadnych rozmowach w sprawie kontraktu, chociaż istnieje możliwość, że AP będzie reprezentować taktykę negocjacyjną mającą na celu obniżenie stawek.

Podobnie jak większość wydawnictw prasowych, Gannett od lat boryka się z problemami finansowymi. pracownicy 47% skurczyło się W latach 2020-2023 Z powodu zwolnień Według News Guild, wyczerpanie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *