General Motors i Honda opracują niedrogie samochody elektryczne, które kosztują mniej niż 30 000 USD

Detroit – silniki ogólne A Silnik Hondy Firmy ogłosiły we wtorek rano opracowanie serii niedrogich pojazdów elektrycznych opartych na nowej globalnej architekturze.

Projekt będzie wykorzystywał technologię akumulatorów nowej generacji Ultium firmy GM. Według urzędników, partnerstwo ma wyprodukować miliony tanich pojazdów elektrycznych, w tym popularne kompaktowe crossovery, począwszy od 2027 roku.

„General Motors i Honda będą dzielić się naszymi najlepszymi w swojej klasie technologiami, projektami i strategiami produkcyjnymi, aby dostarczać pożądane i niedrogie pojazdy elektryczne na skalę globalną, w tym na naszych głównych rynkach Ameryki Północnej, Ameryki Południowej i Chin” – dyrektor generalny General Motors i CEO Mary Barra powiedział w oświadczeniu.

Przystępne cenowo samochody elektryczne są niezbędne do masowego przyjęcia nowych technologii. Choć pojazdy elektryczne zyskują na popularności, są one wyceniane głównie przez nabywców samochodów luksusowych. Ken Morris, wiceprezes wykonawczy programów elektrycznych, autonomicznych i ogniw paliwowych GM, powiedział dziennikarzom podczas rozmowy we wtorek rano, że pojazdy opracowane przez GM-Hondę mają być wycenione poniżej 30 000 dolarów.

Przedstawiciele firmy odmówili ujawnienia warunków finansowych nowego partnerstwa, które doprowadzi do udostępnienia samochodów zarówno dla marek Honda, jak i General Motors.

Producenci samochodów powiedzieli również, że będą dyskutować w przyszłości o „możliwości współpracy w zakresie technologii akumulatorów pojazdów elektrycznych w celu obniżenia kosztów energii elektrycznej, poprawy wydajności i zrównoważonego rozwoju przyszłych pojazdów”.

General Motors zaprezentował swoją całkowicie nową modułową platformę i system akumulatorów Ultium 4 marca 2020 r. w kampusie Technology Center w Warren w stanie Michigan.

Zdjęcie: Steve Fisht dla General Motors

Obaj producenci samochodów opracowują akumulatory nowej generacji, w tym akumulatory półprzewodnikowe. Baterie półprzewodnikowe mogą być lżejsze, mieć większą gęstość energii i zapewniać większy zasięg przy niższych kosztach niż obecne pojazdy elektryczne zawierające baterie litowo-jonowe.

READ  Goldman Sachs twierdzi, że stagflacja zwiększa ryzyko „straconej dekady” dla portfela akcji i obligacji 60/40.

„Honda i General Motors będą opierać się na naszej udanej współpracy technologicznej, aby pomóc w osiągnięciu znaczącego wzrostu sprzedaży pojazdów elektrycznych” – powiedział w oświadczeniu Toshihiro Mibe, prezes i dyrektor generalny Hondy.

General Motors planuje do 2025 r. wyprodukować i sprzedać około 2 milionów pojazdów elektrycznych na całym świecie. Honda, lider w dziedzinie oszczędnych pojazdów, koncentruje się głównie na pojazdach hybrydowych, ale koncentruje się na wprowadzaniu modeli w pełni elektrycznych.

Nowe partnerstwo pogłębia relacje między obiema firmami w zakresie pojazdów w pełni elektrycznych i autonomicznych. Honda zainwestowała w przeszłość 750 milionów dolarów w rejsiejednostka pojazdów autonomicznych należąca w większości do General Motors i produkowana przez GM Dwa pojazdy elektryczne dla Hondy na rok 2024. Firmy współpracowały również przy modułach akumulatorowych i pojazdach na ogniwa paliwowe.

Honda wciąż planuje się rozwijać Jego technologia EV Rick Shustik, wiceprezes wykonawczy ds. operacji korporacyjnych w Honda of America, powiedział dziennikarzom, że zacznie budować własne samochody elektryczne po tym, jak dwa samochody General Motors trafią do sprzedaży w 2024 roku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *