Gniew Kanadyjczyków z powodu przerwania Rogersa może skomplikować ich nadzieje na integrację

Rogers Building, zielony kampus kanadyjskiej firmy medialnej Rogers Communications, jest widoczny w centrum Toronto, Ontario, Kanada 9 lipca 2022 r. REUTERS / Chris Hellgren

Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com

TORONTO, 10 lipca (Reuters) – Rogers Communications (RCIb.TO) Skomplikowało to jego szanse na uzyskanie zgody urzędu antymonopolowego na fuzję firm telekomunikacyjnych o wartości 20 miliardów dolarów po piątkowym ogromnym przestoju, który uwypuklił niebezpieczeństwo skutecznego monopolu telekomunikacyjnego Kanady i wywołał sprzeciw wobec jej dominacji w branży.

Awaria sieci Rogersa zakłóciła prawie każdy aspekt codziennego życia, odcinając milionom bankowość, transport i dochody rządowe oraz uderzając w krajowy system płatności bezgotówkowych i system Air Canada. (AC.TO) Centrum telefoniczne.

Konsumenci i politycy opozycji wezwali rząd do umożliwienia większej konkurencji i wprowadzenia zmian w polityce w celu zmniejszenia wpływu firm telekomunikacyjnych. Rogers, BCE Inc (pne.do) i Telus Corp (T.DO) Kontrolowanie 90% udziału w rynku w Kanadzie.

Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com

Mniejsi dostawcy Internetu i sieci bezprzewodowych polegają na własnej infrastrukturze sieciowej w celu świadczenia własnych usług.

„Rzeczywistość w Kanadzie jest taka, że ​​istnieje niebezpieczny monopol na naszą komunikację” – powiedział lider NDP Jagmeet Singh w filmie TikTok, kiedy złożył petycję, aby powstrzymać plany Rogersa dotyczące połączenia i „rozbicia tych monopoli”.

„Efekt tej przerwy pokazuje, że ten monopol nie może trwać” – dodał.

Minister przemysłu François-Philippe Champagne, który nazwał zaciemnienie „nie do zaakceptowania”, powiedział w niedzielę, że spotka się z dyrektorem generalnym Rogers, Tonym Staverim i innymi dyrektorami branży, aby omówić poprawę „niezawodności sieci w całej Kanadzie”. Wysokie rachunki za telefony komórkowe były gorącym tematem ostatnich wyborów w Kanadzie.

Policja w całej Kanadzie powiedziała, że ​​przerwy w dostępie do Internetu, telefonów komórkowych i połączeń stacjonarnych oznaczają, że niektórzy dzwoniący nie mogą skontaktować się ze służbami ratunkowymi za pośrednictwem połączeń pod numer 911.

READ  Ta influencerka zrezygnowała z pracy w Wielkiej Czwórce, aby tworzyć treści na pełny etat

Amit napisał na Twitterze: „Z powodu awarii Rogers miliony Kanadyjczyków nie mogły wczoraj zadzwonić pod numer 911. Szpitale nie mogły skontaktować się z personelem. Nie było możliwości skontaktowania się z rodzinami, aby mogli pożegnać się z bliskimi pod koniec ich życia ” napisał na Twitterze Amit Arya, wędrowny dyrektor Kanadyjskiego Stowarzyszenia Lekarzy opieki paliatywnej.

Rogers, który w niedzielę oskarżył o awarię routera po konserwacji za awarię, powiedział, że zdaje sobie sprawę, że niektórzy klienci nadal doświadczają zakłóceń. Nie skomentował, czy przerwanie może wpłynąć na postępowanie w sprawie połączenia.

Piątkowa awaria nastąpiła dwa dni po tym, jak Rogers przeprowadził rozmowy z kanadyjskim organem antymonopolowym w celu omówienia możliwych środków zaradczych w związku z przejęciem Shaw Communications przez 20 miliardów dolarów kanadyjskich (15,34 miliarda dolarów). (SJRb.TO).

Kanadyjskie Biuro ds. Konkurencji wstrzymało umowę na początku tego roku, twierdząc, że utrudni to konkurencję w kraju, w którym ceny usług telekomunikacyjnych należą do najwyższych na świecie. Fuzja wciąż czeka na ostateczny werdykt.

Grupy zajmujące się prawami konsumentów stwierdziły, że zakłócenie może skłonić Biuro ds. Konkurencji, które generalnie ocenia fuzje w oparciu o ich wpływ na cenę, do dokładniejszego przyjrzenia się innym względom, takim jak jakość i obsługa.

powiedział John Lawford, dyrektor naczelny firmy Defense of the Public Interest Center (PIAC) z siedzibą w Ottawie, który sprzeciwił się fuzji w biurze ds. konkurencji.

Ale Vas Bedner, dyrektor wykonawczy programu polityki publicznej na McMaster University, powiedział, że awaria była kwestią odrębną od planu fuzji Rogersa.

„Nie sądzę, że ta kwestia wpłynie na fuzję, ponieważ nie jestem pewien, jak urząd ds. konkurencji może wyjaśnić większe ryzyko przestoju” – powiedział Bedner.

Profesor Uniwersytetu Ottawa Michael Guest, który koncentruje się na prawie internetowym i handlu elektronicznym, powiedział, że zaciemnienie „powinno być sygnałem alarmowym dla rządu, który śpi na cyfrowej polityce”.

READ  Dolar spada przed publikacją raportu o inflacji w USA

„Wina za awarię zasilania w piątek może leżeć po stronie Rogersa, ale rząd i (Telecom Regulatory Canada) powinni wziąć odpowiedzialność za brak odpowiedzi” – napisał na swoim blogu.

Grupa monitorująca NetBlocks poinformowała, że ​​awaria, która rozpoczęła się około 4:30 rano czasu wschodniego (0830 GMT) w piątek, zanim usługa została w pełni przywrócona w sobotę, zatrzymała jedną czwartą połączenia internetowego obserwowanego w Kanadzie.

Awaria była drugą w ciągu 15 miesięcy firmy Rogers, w związku z zewnętrzną aktualizacją oprogramowania, która zasadniczo zakłóciła obsługę klientów indywidualnych w zeszłym roku.

Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com

Raporty Divya Rajagopal. Napisane przez Imrana Abukara. Edytowane przez Chizu Nomiyama

Nasze kryteria: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *