Nowy Jork
CNN
—
Home Depot twierdzi, że konsumenci źle oceniają gospodarkę i wydają mniej na przebudowę swoich domów.
Firma remontowa, lider wydatków konsumpcyjnych i rynku mieszkaniowego, obniżyła swoje oczekiwania sprzedażowe na ten rok. Stwierdzono, że konsumenci wydają mniej na projekty modernizacji domów ze względu na obawy dotyczące wysokich stóp procentowych i pogarszającej się sytuacji gospodarczej.
Działalność Home Depot jest ściśle powiązana z rynkiem mieszkaniowym, a wysokie stopy procentowe hamują ten rynek.
„W tym kwartale wyższe stopy procentowe i większa niepewność makroekonomiczna w większym stopniu obniżyły popyt konsumencki, co doprowadziło do słabszych wydatków na projekty modernizacji domów” – stwierdził w komunikacie prasowym Ted Decker, dyrektor generalny Home Depot.
Jak podała we wtorek spółka, sprzedaż Home Depot w sklepach co najmniej rok temu spadła w ostatnim kwartale o 3,6%. Oczekuje, że sprzedaż w sklepach otwartych co najmniej 12 miesięcy spadnie w tym roku o 3–4% w porównaniu z rokiem ubiegłym. To mniej w porównaniu z wcześniejszymi szacunkami, że według tego środka sprzedaż spadnie o około 1%.
Zapotrzebowanie konsumentów na remonty domów spada od około roku, a firma stwierdziła, że sytuacja nie uległa większym zmianom. Mimo to Decker pozostał optymistą, mówiąc, że „długoterminowe podstawy wspierające popyt na poprawę warunków mieszkaniowych są mocne”.
Akcje Home Depot (HD) spadły o prawie 5% w notowaniach przed otwarciem sesji.
W szczytowym okresie pandemii sprzedaż Home Depot wzrosła, ponieważ miliony ludzi, którzy spędzali więcej czasu w domu, zwróciło się ku renowacjom i innym projektom mającym na celu ulepszenie domu. Jednak od tego czasu wielu konsumentów przerzuciło się z kupowania dóbr fizycznych na rzecz doświadczeń takich jak podróże i koncerty; Inne generalnie ograniczyły wydatki. Ta zmiana dotyczy Home Depot. McDonald’s, Starbucks, Disney i inne marki konsumenckie również odnotowały reakcję konsumentów.
Ceny domów w całym kraju gwałtownie wzrosły, a popyt na mieszkania na większości rynków utrzymuje się na wysokim poziomie.
Według najnowszych danych Krajowego Stowarzyszenia Pośredników w Obrocie Nieruchomościami, średnia cena wcześniej posiadanego domu w Stanach Zjednoczonych wzrosła w czerwcu do 426 900 dolarów.
Jednak w ciągu ostatnich kilku tygodni oprocentowanie kredytów hipotecznych stale spadało, odkąd na początku maja osiągnęło szczyt w 2024 r. wynoszący 7,22%. Ceny spadły z najwyższego poziomu od dwóch dekad obserwowanego pod koniec ubiegłego roku.
Home Depot dokonał w tym roku największego przejęcia, wydając 18,3 miliarda dolarów na zakup SRS Distribution, dużego dostawcy projektów budowlanych, którego głównymi klientami są profesjonalni wykonawcy pokryć dachowych, architektury krajobrazu i basenów.
Obecnie około połowa sprzedaży firmy pochodzi od profesjonalistów zajmujących się pracami domowymi, którzy wydają w sklepach więcej niż właściciele domów kupujący kosiarki do trawy i elektronarzędzia. Zarówno Home Depot, jak i Lowe’s starają się pozyskać więcej profesjonalnych klientów.
„Profesjonalny webaholik. Pisarz. Telewizyjny geek. Nieuleczalny podróżnik. Znawca mediów społecznościowych. Ekspert od bekonu.”