IBM wycofuje reklamy z X po podburzających komentarzach Elona Muska na temat białej dumy

Ostatnia aktualizacja: 16 listopada 2023 o 17:29 ET

Pierwsza publikacja: 16 listopada 2023 r., 17:02 czasu wschodniego

Firma IBM IBM nagle wycofał reklamy z X, dawniej Twittera, po burzy kontrowersyjnych komentarzy właściciela miliardera Elona Muska i miejsca docelowego reklam IBM.

„IBM ma zerową tolerancję dla mowy nienawiści i dyskryminacji i natychmiast zawiesiliśmy wszystkie reklamy w X do czasu zbadania tej całkowicie niedopuszczalnej sytuacji” – oznajmiła firma w oświadczeniu przesłanym pocztą elektroniczną do MarketWatch.

IBM…

IBM-a

IBM-a

Twitter nagle wycofał reklamy z X, dawniej Twittera, po fali kontrowersyjnych komentarzy właściciela miliardera Elona Muska i miejsca docelowego reklam IBM.

„IBM ma zerową tolerancję dla mowy nienawiści i dyskryminacji i natychmiast zawiesiliśmy wszystkie reklamy w X do czasu zbadania tej całkowicie niedopuszczalnej sytuacji” – oznajmiła firma w oświadczeniu przesłanym pocztą elektroniczną do MarketWatch.

IBM zawiesił reklamy po: raport W czwartek dziennik „Financial Times” podał, że obok postów wspierających Adolfa Hitlera i partię nazistowską pojawiły się reklamy IBM. Badanie przeprowadzone przez Media Matters wykazało również reklamy firmy Apple Inc.

Wielbłąd

,
Korporacja Oracle

ORCL

,
I Comcast

Kmxa

Xfinity i Bravo sąsiadowały z treścią pronazistowską.

W środę Musk zatwierdził post w serwisie X popierający antysemicką teorię spiskową, jakoby Żydzi żywili „kontrowersyjną nienawiść” do białych ludzi. „Powiedziałeś całą prawdę” – napisał Musk w odpowiedzi na post.

Co jeszcze bardziej komplikuje sprawę, Musk powiedział w czwartek w X, że „absolutnie absurdem” jest to, że biali ludzie, według słów jednego ze skrajnie prawicowych użytkowników, „nie mogą być dumni ze swojej rasy”.

Co gorsza, Musk powiedział w środę, że żydowska grupa zwolenników Liga Przeciwko Zniesławieniu „niesprawiedliwie atakuje większość Zachodu, pomimo większości poparcia Zachodu dla narodu żydowskiego i Izraela”. (Muk ma Groził pozwaniem ADL Ze względu na jej krytykę luźnych praktyk umiaru w X, które jej zdaniem umożliwiły szerzenie się antysemityzmu.)

READ  Macy's ostrzega, że ​​przedświąteczne wyprzedaże wyjdą na jaw

Kolejne pożary skłoniły Teslę do oddania strzału.

TSLA

Na co skarży się Bull i doradca inwestycyjny Ross Gerber

Dyrektor X powiedział MarketWatch, że firma „przeskanowała” konta sąsiadujące z reklamami IBM. Na tych kontach „nie będzie już można zarabiać”, a niektóre posty zostaną oznaczone jako „media wrażliwe”.

Dyrektor powiedział, że 99% miejsc docelowych reklam zmierzonych w tym roku w witrynie X pojawiło się obok treści, które uzyskały wynik „powyżej minimalnego progu bezpieczeństwa marki” określonego przez standardy branżowe.

Pod koniec czwartku dyrektor generalna X, Linda Yaccarino, napisała na Twitterze: „Pogląd X zawsze był bardzo jasny, że dyskryminacja wszystkich musi położyć kres we wszystkich przypadkach — myślę, że jest to coś, co do czego wszyscy możemy i powinniśmy się zgodzić”. również bardzo jasno przedstawiliśmy nasze wysiłki na rzecz zwalczania antysemityzmu i dyskryminacji. Nie ma na to miejsca nigdzie na świecie, to jest brzydkie i złe. Kropka.”

Posty i umieszczanie reklam pojawiają się w związku z falą antysemityzmu na forach cyfrowych, w tym na X, oraz spadkiem liczby reklam na platformie powiązanych z mową nienawiści i dezinformacją. Musk powiedział w lipcu, że przychody z reklam spadły o około 50%.

Ostatni spór prawdopodobnie skomplikuje wysiłki Yaccarino, który został zatrudniony w czerwcu w Comcast Corp.

Kmxa

NBCUniversal będzie wpływać na agencje reklamowe i główne marki, aby pozostały na platformie znanej obecnie jako X lub nawiązały z nią współpracę.

Akcje Tesli spadły w czwartek o około 4%, ale w 2023 r. nadal rosną o około 90%.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *