„Jesteśmy na początku super cyklu dla sneakersów”.

Nike (NKEZbiory osiągnięty W ciągu ostatniego roku, ale jeden z analityków uważa, że ​​problemy z zapasami tego giganta obuwia sportowego mogą słabnąć.

„Jesteśmy na początku kursu sneakersów” – powiedział Omar Saad, dyrektor zarządzający Evercore ISI w Yahoo Finance Live (wideo powyżej). „Ludzie noszą więcej trampek. Noszą więcej trampek. Ich stopy są dość przyzwyczajone do komfortu, jaki zapewniają trampki i inne wygodne buty podczas COVID i niechętnie wracają do niewygodnych butów na co dzień tylko na specjalne okazje. „

Według Saada, Nike „jest najlepiej przygotowaną firmą do skorzystania z tego ogromnego cyklu obuwia sportowego”.

W ciągu ostatnich dwóch dekad akcje Nike konsekwentnie przewyższały indeks S&P 500 i były pionier Rodzaj dla branży detalicznej. Jednak akcje giganta odzieżowego spadły o 45% od początku roku, podążając za 21% spadkiem indeksu S&P.

Chociaż zwiększony popyt może dać Nike tak bardzo potrzebny impuls, okaże się, czy uda się przezwyciężyć presję podażową ze strony obciążonego zapasami przemysłu detalicznego.

„Uważamy, że to będą naprawdę ciężkie wakacje [season]Część tego dotyczy tak naprawdę przyszłych zachowań zakupowych w 2023 r. w kanale hurtowym” – powiedział Yahoo Finance Adrian Yeh, dyrektor zarządzający Barclays. Nike nadal ma około 55% w kanale hurtowym, mimo że robi wielkie postępy w przejściu na [direct-to-consumer]. To jest esencja gatunku bliskiego i średniego zasięgu”.

Projektantka Jada Adkins nosi czarno-białe buty Nike SB Dunks 21 kwietnia 2021 roku w Nowym Jorku. (Zdjęcie: Arturo Holmes/Getty Images)

Wyniki Nike w tym sezonie świątecznym mogą być w rękach największych marek. Najnowsze buty z kolekcji LeBron Jamesa, LeBron XX, mają pojawić się tuż przed rozpoczęciem sezonu NBA. A w grudniu cykliczna kampania jordańskich produktów retro ma się zakończyć, skłaniając fanów do zmagania się z zimną pogodą i biwakowania poza sklepami w minionych latach.

READ  Benzyna po raz pierwszy kosztuje średnio 5 USD za galon

„Niepewny okres” w Chinach

Oprócz kont magazynowych, marki sneakersów walczą o ponowne otwarcie w Chinach, kluczowym regionie przyczyniającym się do wzrostu sprzedaży.

Sprzedaż Nike w Wielkich Chinach przekroczyła szacunki w zeszłym kwartale, ponieważ blokady COVID-19 nadal wpływały na biznes.

„W czwartym kwartale przychody spadły o 20% w ujęciu neutralnym dla waluty, a EBIT spadł o 55% w raportach” – powiedział Matt Friend, dyrektor finansowy Nike, podczas czerwcowego ogłoszenia o wynikach za czwarty kwartał. „Następuje to po najpowszechniejszym załamaniu COVID w regionie od 2020 r., które dotknęło ponad 100 miast i ponad 60% naszej działalności”.

Pracownicy instalują lampę z logo Nike przed Wukesong Arena w Pekinie, Chiny, 28 sierpnia 2019 r. Zdjęcie zrobione 28 sierpnia 2019 r. REUTERS / Tingshu Wang

Pracownicy instalują lampę z logo Nike przed Wukesong Arena w Pekinie, Chiny, 28 sierpnia 2019 r. Zdjęcie zrobione 28 sierpnia 2019 r. REUTERS / Tingshu Wang

Yih powiedział, że niższe przychody mogą być „problemem przejściowym dla koronawirusa w perspektywie krótko- i średnioterminowej”, ale może to również świadczyć o tym, że konsumenci preferują lokalne marki w Chinach.

Nike i inne marki ukierunkowane na ekspansję w Chinach, takie jak Adidas (ADDYY), pod tarczą (UA) i Lululemon (lulu), w obliczu większej konkurencji ze strony krajowych marek, takich jak Li-Ning i Anta, które odnotowały wzrost przychodów i większy udział w rynku.

„Jeśli spojrzysz na liczby z pierwszej połowy, zobaczysz, że Li-Ning wzrósł o 22%” – powiedział Yi. „Anta miała 14% udziału w rynku. Możesz to porównać do Adidasa, spadek o 35%, a następnie, w pierwszej połowie roku, którą znamy, od Nike, spadek o 12%. Dlatego uważamy, że jest to bardzo niepewne okres czasu ”.

Brad Smith jest kotwicą w Yahoo Finance. Śledź go na Twitterze Umieść tweeta.

Kliknij tutaj, aby zapoznać się z najnowszymi trendami indeksów giełdowych Yahoo Finance

Kliknij tutaj, aby uzyskać najnowsze wiadomości giełdowe i dogłębną analizę, w tym wydarzenia, które poruszają akcje

READ  Zyski Citigroup (C) za drugi kwartał 2022 r.

Przeczytaj najnowsze wiadomości finansowe i biznesowe od Yahoo Finance

Pobierz aplikację Yahoo Finance dla jabłko lub Android

Śledź Yahoo Finance na ŚwiergotA FacebookA InstagramA FlipboardA LinkedInA youtube

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.