Katastrofa kolejowa w Indiach: śledztwo koncentruje się na możliwej awarii sygnału po zakończeniu działań ratowniczych

Katastrofa kolejowa we wschodnich Indiach w piątek była najgorszą katastrofą kolejową w kraju od dwóch dekad, w której zginęło ponad 270 osób i odnowiono pytania dotyczące bezpieczeństwa kolei w kraju, który dużo zainwestował w system – od którego codziennie zależą miliony ludzi – w ostatnich latach po długiej historii wypadków śmiertelnych.

Dwa pociągi pasażerskie zderzyły się około godziny 19:00 czasu lokalnego w piątek po tym, jak jeden z nich zderzył się z nieruchomym pociągiem towarowym z pełną prędkością i wykoleił się w dystrykcie Balasore w stanie Odisha, zgodnie ze wstępnym raportem rządowym. Co najmniej 275 osób zostało zabitych, powiedział w niedzielę rząd stanowy, korygując wcześniejszą liczbę ofiar śmiertelnych wynoszącą 288 po tym, jak urzędnik powiedział, że niektóre ofiary zostały policzone podwójnie. Zarażonych jest ponad 1100 pasażerów.

We wstępnej ocenie urzędnicy stwierdzili, że katastrofa rozpoczęła się, gdy pierwszy z dwóch pociągów pasażerskich uderzył z pełną prędkością w zatrzymany pociąg towarowy, po czym wykoleił się. Następnie drugi pociąg pasażerski jadący w przeciwnym kierunku uderzył w przemieszczone wagony. Urzędnicy koncentrują się na problemach z sygnałem jako możliwej przyczynie.

W pociągach podmiejskich podróżowało ponad 2200 pasażerów, a co najmniej 23 wagony wykoleiły się. Siła uderzenia pozostawiła samochody tak zniekształcone, że ratownicy użyli sprzętu tnącego, aby dotrzeć do ofiar.

Według South Eastern Railway jednym z pociągów był pociąg ekspresowy Shalimar-Chennai Coromandel. the Coromandel Express Usługa łącząca ze stosunkowo dużą prędkością największe miasta na wschodnim wybrzeżu Indii. Innym pociągiem pasażerskim był Yesvantpur-Howrah Superfast Express, kursujący z węzła podmiejskiego w południowym mieście Bengaluru do Kalkuty, stolicy północno-wschodniego stanu Bengal Zachodni.

Indyjski minister kolei Ashwini Vaishnau powiedział, że zarządził dochodzenie w sprawie przyczyny i osób dotkniętych wypadkiem. Otrzyma odszkodowanie.

Pociąg wykoleił się w pobliżu Balasore.

Do wypadku doszło na stacji Pahanaga Bazar w pobliżu nadmorskiego miasta Balasore w północno-wschodnim stanie Odisha. Obszar ten słynie ze starożytnych świątyń i historii jako brytyjskiego centrum handlowego od XVII wieku.

READ  Do 28 wzrosła liczba ofiar śmiertelnych lawiny pod tunelem Tybet Wiadomości środowiskowe

Balasore znajduje się kilka godzin jazdy od najbliższego lotniska w Bhubaneswar, stolicy Odishy. Maj jest zwykle najcieplejszą porą roku, a dzienne temperatury sięgają około 100°C w dniach poprzedzających topnienie.

Akcja ratunkowa zakończyła się w sobotę. Dziesiątki pociągów zostało odwołanych, ale załogi starały się przywrócić obsługę po zjechaniu z torów wagonów biorących udział w wypadku. Pan Vaishinau powiedział, że spodziewa się, że usługa zostanie wznowiona najpóźniej do środy. Ale opóźnienie oznaczało, że podobnie było z rodzinami ofiar Nadal walczymy, aby dostać się na miejsce katastrofy w niedzielęWedług lokalnych urzędników i lekarzy wiele ciał nie zostało odebranych.

Odchylenia stają się coraz rzadsze.

Często wymieniana jako niezbędna dla gospodarki Indii, rozległa sieć kolejowa tego kraju jest jedną z największych na świecie i ma kluczowe znaczenie dla życia i źródeł utrzymania, szczególnie w enklawach wiejskich. Prawie wszystkie linie kolejowe w Indiach zostały zbudowane w latach 1870-1930, według danych Badanie 2018 Opublikowano w American Economic Review.

Uważa się, że najbardziej śmiertelny wypadek w historii kolei indyjskich miał miejsce w 1981 roku, kiedy pociąg pasażerski wykoleił się podczas przejeżdżania przez most w Bihar. Jego samochody zatonęły w rzece Bagmati, zabijając około 750 pasażerów. Wielu ciał nie znaleziono.

Przypadki dewiacji były częste w Indiach, średnio 475 przypadków rocznie od 1980 do mniej więcej przełomu wieków. Stają się coraz mniej powszechne, średnio nieco ponad 50 w dekadzie prowadzącej do 2021 r. zgodnie z papierem Przez urzędników kolei, którzy wystąpili na Światowej Konferencji Zarządzania Katastrofami.

Pracownik kolei przecina tor kolejowy po tym, jak wykoleił się w Pokhrayan w północno-wschodnich Indiach w 2016 roku.kredyt…Jitendra Prakash/Reuters

Ogólne bezpieczeństwo kolei poprawiło się w ostatnich latach, a całkowita liczba poważnych wypadków kolejowych stale spada do 22 w roku fiskalnym 2020, z ponad 300 rocznie dwie dekady temu. Do 2020 roku, przez dwa lata z rzędu, Indie nie odnotowały żadnych ofiar śmiertelnych w wypadkach kolejowych – kamień milowy, który oklaskiwał rząd premiera Narendry Modiego. Do 2017 roku każdego roku ginęło ponad 100 pasażerów.

READ  Dlaczego premier Wielkiej Brytanii Boris Johnson stoi w obliczu swojego największego kryzysu i co dalej?

Jednak nadal dochodziło do śmiertelnych wypadków. W 2016 roku 14 wagonów wykoleiło się w północno-wschodnich Indiach w środku nocy, zabijając ponad 140 pasażerów i raniąc 200 innych. Urzędnicy powiedzieli wówczas, że przyczyną mogło być „pęknięcie” torów. W 2017 roku w wyniku wykolejenia późną nocą w południowych Indiach zginęło co najmniej 36 pasażerów, a 40 zostało rannych.

Piątkowy wypadek był co najmniej najbardziej śmiertelny od kolizji w 1995 roku około 125 mil od Delhi, w której zginęło ponad 350 osób.

Modi uczynił poprawę transportu priorytetem.

Jednym z głównych powodów poprawy bezpieczeństwa pociągów było anulowanie tysięcy nienadzorowanych przejazdów kolejowych, co według rządu Modiego zostało osiągnięte w 2019 r. Znacznie ograniczono również prace inżynieryjne na stosunkowo niskim poziomie związane z budową tuneli i rozmieszczaniem większej liczby przewodów sygnałowych. Wypadki.

Pan Modi uczynił swoim priorytetem poprawę infrastruktury, zwłaszcza systemów transportowych, w całym kraju. W ostatnich latach kolej, będąc jednym z najbardziej widocznych projektów dla zwykłych obywateli, zyskała uwagę dzięki serii zaawansowanych technologicznie inicjatyw. Pan Modi otwierał pociągi elektryczne średniego zasięgu i budował na zachodnim wybrzeżu korytarz typu „bullet train” w stylu japońskim, łączący Mumbai z Ahmedabadem.

Ale zamiast otworzyć nowy pociąg zgodnie z planem, Modi odwiedził w sobotę miejsce katastrofy pociągu.

Pociąg dużych prędkości w Ahmedabadzie we wrześniu.kredyt…Amit Dev/Reuters

System kolejowy, a zwłaszcza wypadki kolejowe, zawsze wpływały na losy polityków w Indiach. Stanowisko ministra kolei w rządzie było jednym z najbardziej pożądanych ze względu na wysoką rangę i wpływy w biznesie i przemyśle. Suresh Prabhu, któremu przypisuje się zaprojektowanie światowej klasy systemu metra w New Delhi, został zmuszony do rezygnacji ze stanowiska we wrześniu 2017 r., po serii incydentów.

W ciągu kilku godzin od piątkowej klęski niektórzy politycy opozycji już wzywali do rezygnacji pana Vaishnau.

READ  Ukraina dąży do „natychmiastowego zawieszenia broni” i wycofania się Rosji w pierwszych bezpośrednich rozmowach podczas trwającej inwazji Putina

Mujeeb Meszaal Współudział w przygotowywaniu raportów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *