Kongres stoi przed żmudną batalią o pomoc dla Izraela i Ukrainy

W przyszłym miesiącu Kongres stanie przed ciężką batalią o pomoc wojskową dla Izraela i Ukrainy, która stale się zmienia ze względu na podziały wśród Republikanów co do dalszego postępowania.

Chociaż w zeszłym tygodniu obie izby szybko przystąpiły do ​​uchwalenia dwupartyjnego ustawodawstwa mającego na celu uniknięcie zawieszenia działalności rządu, pozostawiły pomoc dla dwóch rozdartych wojną narodów w powietrzu.

Decyzja ta uwypukliła podziały Partii Republikańskiej co do roli Ameryki w sprawach światowych i wzbudziła pytania o to, w jaki sposób i czy prawodawcy uzyskają te nadzwyczajne fundusze przed końcem roku.

Na początku tego miesiąca Republikanie w Izbie Reprezentantów przekazali Izraelowi pomoc w wysokości 14,3 miliarda dolarów, a nowy spiker Izby Reprezentantów Mike Johnson (Los Angeles) wyraził na to zgodę. Obiecał, że wróci Odrębne przepisy łączyłyby pomoc ukraińską z zaostrzonymi środkami bezpieczeństwa na granicy amerykańsko-meksykańskiej.

Ale ustawa Republikanów dotycząca Izraela przewidywała cięcia w finansowaniu IRS – co było nie do przyjęcia dla Demokratów w Senacie, gdzie propozycja była martwa w momencie otrzymania. I pomysł zapewnienia Ukrainie większych środków Stawało się coraz bardziej niepopularne Podczas konferencji Partii Republikańskiej w Izbie Reprezentantów Johnson stanął przed dylematem, w jaki sposób – lub czy – zamierza przedstawić tę ustawę parlamentowi.

Ponadto ustawodawcy nie wyznaczają żadnych konkretnych terminów, jeśli chodzi o pomoc dla Ukrainy i pomoc dla Izraela. Natomiast obowiązkowy pakiet, który służyłby jako narzędzie legislacyjne dla tych przepisów w typowym roku – ustawa o finansowaniu przez państwo – został już podpisany i nie będzie trzeba go ponownie przeglądać aż do końca stycznia.

Zbieg dramatycznych czynników wywołał dużą niepewność co do tego, jak będzie działał Kongres po powrocie legislatorów z długiej przerwy z okazji Święta Dziękczynienia, kiedy przywódcy partii muszą zdecydować, skąd będzie pochodził projekt ustawy pomocowej, jak będzie skonstruowany i co dokładnie będzie zawierał.

Kilku prawodawców, wyjeżdżając z Waszyngtonu na wakacje, stwierdziło, że wszystkie te szczegóły nie zostały dopracowane.

„Nie sądzę, że istnieje jeden prosty sposób, w jaki sprawy się potoczą” – powiedział poseł Adam Smith (Waszyngton), czołowy Demokrata w Komisji Sił Zbrojnych. „Wszystko jest w grze”.

READ  4 sposoby, w jakie Rosja próbuje udowodnić, że może żyć z sankcjami

Na początku dyskusji w zeszłym miesiącu prezydent Biden zaproponował A Ogromne, 105 miliardów dolarów Dodatkowy pakiet wydatków obejmuje pomoc doraźną dla Ukrainy i Izraela, głównie w formie obiektów wojskowych, a także fundusze na zapewnienie pomocy humanitarnej palestyńskiej ludności cywilnej w Gazie, wzmocnienie bezpieczeństwa na południowej granicy i pomoc sojusznikom Ameryki w regionie Indo-Pacyfiku przeciwdziałać rosnącym wpływom Chin. uderzenie.

Przywódca większości w Senacie Chuck Schumer (DNY) obiecał w zeszłym tygodniu, że izba wyższa „natychmiast” zajmie się tymi kwestiami. Jednak debata została ugrzęźnięta w wyniku stronniczych nieporozumień wśród negocjatorów Senatu w sprawie elementu bezpieczeństwa granic, który jest niezbędny do zdobycia poparcia GOP w obu izbach.

„Nie wiemy, jak to się stanie” – powiedział poseł Henry Cuellar (D-Texas). „Musimy wrócić i wykonać dużo pracy”.

Pośród chaosu prawodawcy obu partii wybrali kilka konkurencyjnych ścieżek, jakie może obrać debata.

Ponieważ Izba Reprezentantów zatwierdziła już projekt ustawy pomocowej dla Izraela, nie należy oczekiwać, że kwestia ta zostanie ponownie rozpatrzona bez wniosku. Jednak niektórzy starsi rangą Republikanie stwierdzili, że oczekują, że Johnson dotrzyma słowa i rozważy wprowadzenie przepisów łączących finansowanie Ukrainy z bezpieczeństwem granic, nawet jeśli będzie to miało służyć jedynie jako narzędzie negocjacyjne z Senackimi Demokratami i Białym Domem.

„Myślę, że będziemy mieli projekt ustawy w sprawie granicy z Ukrainą” – powiedział poseł Michael McCaul (Teksas), przewodniczący Komisji Spraw Zagranicznych Izby Reprezentantów. Następnie, po Święcie Dziękczynienia, Senat prawdopodobnie przyjmie ustawę o Ukrainie, Izraelu, granicach i Tajwanie. To do nas przyjdzie, a decyzję będzie musiał podjąć marszałek izby.

McCaul powiedział, że logiczną strategią jest połączenie wszystkiego w jeden duży pakiet przez Izbę, przyznał jednak, że podziały na konferencji GOP, szczególnie w sprawie Ukrainy, mogą zmusić przywódców republikanów do przyjęcia fragmentarycznego podejścia.

„Myślę, że wszystkie zagrożenia są ze sobą powiązane, ale rozumiem, że naszą konferencją musi kierować spiker Izby, a wiele osób nie chce, aby wszystkie zagrożenia były ze sobą powiązane” – powiedział McCaul.

READ  W ciągu niecałego tygodnia zgłoszono drugą nagłą śmierć wysokiego urzędnika w rosyjskim łańcuchu dostaw wojskowych

Inni Republikanie oczekiwali, że Izba Reprezentantów zaczeka, aż Senat podejmie decyzję w sprawie pomocy dla Ukrainy i Izraela, choćby po to, by uniknąć wewnętrznych napięć na konferencji Partii Republikańskiej. We wrześniu zagłosuj za przyjęciem pomocy wojskowej dla Ukrainy w wysokości 300 milionów dolarów Już wcześniej sprzeciwiano się temu 117 Republikanów w Izbie Reprezentantów – ponad połowa konferencji GOP – wysłało ostrzeżenie do przywódców partii, że grupa jest zgorzkniała w tej sprawie.

„Myślę, że wyrzucimy ich obu z Senatu i musimy tylko znaleźć sposób, aby przesunąć ich na głos” – powiedział republikanin Brian Fitzpatrick (Pass.), lider GOP. Umiarkowana pula rozwiązywania problemów. „Pytanie brzmi: czy zostanie to położone na podłodze? Bo oczywiście wiadomo, kto by się temu sprzeciwił. „

Inni ustawodawcy stwierdzili, że choć przyjęta przez Senat ustawa pomogłaby skłonić Izbę do działania, nie ufają Senatowi, że skutecznie przeprowadzi różne przepisy pomocowe. Zamiast tego sugerują, aby przywódcy Izby podjęli agresywne kroki za kulisami, aby wyeliminować punkty sporne i utorować drogę do przyjęcia ustawy.

„Byłoby bardzo pomocne, gdyby mogli nam coś dać” – powiedział o Senacie poseł Mark Takano (ze stanu Kalifornia). „Ale mam wrażenie, że Demokraci po tej stronie muszą uporządkować nasze plany, może w drodze rozmowy w czterech kątach. … Musimy podjąć kroki niezależne od Senatu”.

Smith, starszy członek sił zbrojnych, zgodził się z tym, mówiąc, że jego „brak wiary w zdolność Senatu do zrobienia czegokolwiek” oznacza, że ​​przywódcy Izby – Johnson i przywódca mniejszości Hakeem Jeffries (D-NY) – powinni kontynuować rozmowy ; Wyżsi urzędnicy obu izb powinni pracować za kulisami; Biały Dom powinien współpracować z przywódcami obu partii na wszystkich szczeblach.

„Nie zamierzamy usiąść i powiedzieć: «Cóż, myślę, że w pewnym momencie Senat nam coś przyśle»” – powiedział Smith.

Tymczasem Jeffries podkreśla pilną potrzebę uchwalenia pakietu pomocowego przed styczniem.

READ  Senat popiera Finlandię i Szwecję dla NATO 95-1, skarcił Rosję

„Nie ma żadnych okoliczności, w których powinniśmy opuścić Kongres w tym roku, nie upewniając się, że zapewniliśmy fundusze Ukrainie, finansowanie Izraelowi, finansowanie pomocy humanitarnej dla palestyńskiej ludności cywilnej znajdującej się w niebezpieczeństwie oraz zaspokojenie potrzeb Stanów Zjednoczonych w zakresie bezpieczeństwa narodowego”. Jeffries powiedział reporterom na Kapitolu w zeszłym tygodniu.

Ale ostrzega także przywódców Partii Republikańskiej, że włączenie konserwatywnych postanowień dotyczących listy życzeń – takich jak obniżki IRS – natychmiast zlikwidowałoby poparcie Demokratów i zatopiłoby rachunki za niezbędną pomoc.

„Nie ma niczego, co będzie się działo w Izbie w sposób stronniczy, co mogłoby stać się prawem” – powiedział.

Gdy zbliżało się zeszłotygodniowe głosowanie w sprawie finansowania rządu, niektórzy Demokraci wyrazili nadzieję, że Jeffries i inni przywódcy Demokratów wykorzystają wsparcie Demokratów, aby uniknąć zawieszenia działalności, i uzyskać zapewnienia od Johnsona, że ​​propozycje pomocy dla Izraela i Ukrainy osiągną w tym roku minimum. rok.

Jeffries nie chciał opisać swoich rozmów ze spikerem Izby, ale niektórzy inni prawodawcy stwierdzili wprost, że był to pomysł zupełnie nierealistyczny.

„Nie jestem pewien, czy istnieją jakiekolwiek gwarancje” – powiedział poseł Mike Quigley (ze stanu Illinois). „Słyszy się wszelkiego rodzaju pogłoski, że Ukraina i polityka graniczna będą w jednym pakiecie, a Tajwan i Izrael będą w innym pakiecie. I chcę ich wszystkich razem. …Czuję się bardziej niespokojny, a nie mniej.

„Istnieje stopień dźwigni finansowej, ale ta dźwignia nie będzie działać” – powiedział Smith. „To znaczy, utrzymanie otwartego działania rządu, tak aby nie wchodzić w grę zawieszenie działalności, pomaga nam teraz skupić się zarówno na środkach, jak i na dodatkowych rachunkach.

„To trudny wysiłek z tysiąca różnych powodów” – kontynuował. „Ale nie będzie łatwiej, jeśli rząd zakończy działalność”.

Prawa autorskie 2023 Nexstar Media Inc. wszystkie prawa są zachowane. Materiał ten nie może być publikowany, emitowany, przepisywany ani redystrybuowany.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *