Księga strajku otrzymuje globalne wsparcie – różne

Od Argentyny po Nową Zelandię wsparcie dla Writers Guild of America jest oficjalnie globalne.

W środę obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Solidarności dla strajku pisarzy nazwanego „Scenarzyści wszędzie”, z wydarzeniami odbywającymi się w dużych miastach, w tym w Paryżu i Londynie.

Gildia Amerykańskich Scenarzystów zwerbowała członków Międzynarodowej Federacji Gildii Scenarzystów, Konfederacji Scenarzystów Europy i Światowej Federacji UNI, aby okazać globalne poparcie dla strajku związku przeciwko czołowym producentom Hollywood. Bezprecedensowy pośpiech za WGA jest szczególnie odpowiedni podczas tego strajku, biorąc pod uwagę globalizację treści i szybko rozwijające się międzynarodowe placówki wielu firm „autokarowych”, takich jak Netflix i Prime Video.

Strajk WGA przeciwko głównym studiom i platformom nadawczym, reprezentowanym przez Sojusz Producentów Filmowych i Telewizyjnych (AMPTP), rozpoczął się 2 maja. Żądania związku obejmują wyższe płace dla scenarzystów telewizyjnych i filmowych, zabezpieczenia wokół wykorzystania sztucznej inteligencji w produkcji treści oraz gwarantowane poziomy zatrudnienia i tygodnie zatrudnienia w serialach telewizyjnych w celu uwzględnienia zmian systemowych w produkcjach epizodycznych.

Scriptwriters Everywhere zobaczy okupacje i inne działania prowadzone w ponad 20 krajach. Odbędzie się w lokalizacjach, w tym w biurach Netflix w Buenos Aires w Argentynie; Parlament Europejski w Brukseli; Biura Apple i Amazon w Toronto w Kanadzie; FoxTelecolombia w Kolumbii; Wieża Eiffla w Paryżu, Francja; Centralna Biblioteka Tel Awiwu w Izraelu; Estudios Churubusco w Meksyku; Biura Netflix w Seulu w Korei Południowej; Filmoteca de Catalunya i Valenciana w Hiszpanii; Riksdag w Szwecji; Leicester Square w Londynie, Wielka Brytania

Przejęcia w mediach społecznościowych są również planowane między innymi przez Stowarzyszenie Scenarzystów Indii, hiszpańską Sindicato de Guionistas i Nowozelandzką Gildię Pisarzy. (Aby zobaczyć pełną listę planowanych działań, kliknij tutaj.) Tutaj.)

Londyn

Telewizyjni tytani pojawili się na brytyjskim wiecu poparcia dla WGA: byli wśród nich twórca „Czarnego lustra” Charlie Brooker, twórca „Succession” Jesse Armstrong, prezenter „Doctor Who” Russell T Davies i prezenter His Dark Materials Jack Thorne, do którego przybyli wyrazić swoją solidarność ze swoimi amerykańskimi odpowiednikami.

„Jako pisarz jestem tutaj, aby okazać swoje wsparcie” – powiedział Brooker. różnorodny. „Martwię się o życie i martwię się dużo o sztuczną inteligencję, używanie ChatGPT i tym podobne rzeczy, więc jest to dla mnie szczególna troska i dlatego tu jestem”.

Russell T Davies i Jack Torn (M. Fitzgerald z WGGB)

Przypadkowo pierwszy odcinek nowego sezonu „Black Mirror”, zatytułowany „Joan is Awful”, dotyczy bezdusznej firmy telewizyjnej, która wykorzystuje sztuczną inteligencję do tworzenia treści. „Zostało to napisane i zamknięte przed uruchomieniem ChatGPT i podobnych rzeczy” — przyznał Brooker. Więc Brooker znowu przepowiadał przyszłość? Powiedział: „Niestety w tym przypadku”. „Ale to bardzo ważny problem, nie tylko stworzenie kompletnego scenariusza, ale także wygenerowanie listy brudnych pomysłów, a następnie zatrudnienie człowieka. Ponieważ uważam, że są to potężne narzędzia, o ile ludzie ich używają.”

Brooker powiedział, że nigdy nie był członkiem WGA i ostatecznie dołączył do WGGB na początku tego roku, aby udzielić mu wsparcia.

Powiedział także Armstrongowi, który jest członkiem WGGB i WGA różnorodny Uczestniczył w londyńskim proteście, aby pokazać swoje poparcie dla strajku. „Jestem tutaj dzisiaj, aby być z wieloma moimi kolegami z Gildii Scenarzystów Wielkiej Brytanii, aby pokazać swoje wsparcie dla WGA i ich pracy w USA. Wspaniale jest widzieć tak wielu ludzi wspierających w Wielkiej Brytanii”.

READ  Kim Kardashian szuka swoich sióstr po awanturze Kylie Jenner

Ponad 200 osób – w tym scenarzyści i członkowie ekipy z Bectu Broadcasting Union oraz członkowie Equity i SAG-AFTRA – wzięło udział w proteście na Leicester Square w centrum Londynu, który jest często nazywany „domem kina” Wielkiej Brytanii ze względu na wiele kin w okolice, w której regularnie odbywają się światowe premiery. Zebrani pod pomnikiem Williama Szekspira pod niezwykle czystym niebem i jasnym słońcem uczestnicy rozmawiali ze sobą o swoich obawach, słuchali przemówień kierownictwa WGGB i machali transparentami z hasłami, w tym „Nawet Logan Roy płaci swojemu personelowi!” i „Nie bądź tani, Netflix! (ChatGPT to napisał).”

Prezes WGGB Lisa Holdsworth, także scenarzystka, powiedziała, że ​​jest zadowolona z frekwencji. Powiedziała: „Wiedziałem, że mamy duże wsparcie, ponieważ widzieliśmy to w mediach społecznościowych i w całym związku, ale tak naprawdę ustępując i stojąc w słońcu, jestem całkowicie w siódmym niebie”. różnorodny. „To pokaz solidarności. Dzieje się to dzisiaj na całym świecie, a nasi partnerzy w Europie i poza nią stoją dziś z nami.”

Protestujący zbierają się w Londynie na poparcie WGA (Em Fitzgerald z WGGB)

Russell T Davies zwykle otwarcie mówił, dlaczego starano się przyjechać do Londynu na wiec. Powiedział: „To walka na śmierć i życie o dramat”. różnorodny. Przyglądamy się procesom, programom, postawom i wrogości, które mogą pchnąć tych ludzi do innej pracy. Za kilka lat mogą być nauczycielami, urzędnikami i sprzedawcami, ponieważ nasze miejsca pracy zostały wymazane. Został on całkowicie wymazany przez radosny uśmiech na twarzach księgowych.”

Jack Thorne, autor His Dark Materials and Help, który jest członkiem WGA, powiedział, że cieszy się z możliwości wyrażenia swojej solidarności, mówiąc, że wierzy, że to, co robi związek, jest „nadzwyczajne”. Thorne powiedział, że jego główne prośby dotyczą dolnej linii urzędnika i opieki nad pokojami urzędnika. Przyszedłem jako część „Skins” [writers room]. „Pisarze muszą nauczyć się, jak zostać pisarzami” – powiedział. różnorodny. Jeśli odmówimy im tej możliwości z powodów handlowych, to musi się zmienić. Branża musi się zjednoczyć, aby zdać sobie sprawę, że za 20 lat nie będziemy mieli odpowiedniego rodzaju telewizji z pisaniem głosowym, ponieważ nie mieli okazji się tego nauczyć”.

powiedziała aktorka „Downton Abbey”, Daisy Lewis, która pracuje nad scenariuszem swojego pierwszego filmu po tym, jak niedawno ukończyła film krótkometrażowy z Andreą Riseborough. różnorodny Była tam, aby pokazać swoje wsparcie dla książki, podczas gdy scenarzysta „Z Archiwum X” Frank Spotnitz również zatrzymał się, aby okazać solidarność. „Oczywiście wszyscy moi koledzy i przyjaciele stoją codziennie w kolejce do pikiety w Los Angeles, a tutaj w Londynie jest to pierwsza taka okazja, jaką mieliśmy, ale myślę, że frekwencja była niesamowita” – powiedział Spotnitz. „Ponieważ myślę, że wszyscy zdają sobie sprawę, niezależnie od tego, czy jesteś amerykańskim pisarzem, czy nie, że wartości, o które walczą amerykańscy pisarze, są wartościami, które wszyscy wyznajemy jako pisarze”.

READ  James Cameron's Avatar: The Way of Water tworzy historię, pierwszy reżyser z trzema filmami o wartości 2 miliardów dolarów

Prezydent WGGB, Sandy Toksvig, wygłosił przemówienie podczas wiecu, mówiąc do wiwatującego tłumu: „Jak to dobrze, że jesteśmy tutaj w cieniu Szekspira, podczas gdy wszędzie żądamy podstawowych praw i nagradzamy pisarzy”.

„To walka dla nas wszystkich, a nasze głosy są zjednoczone”.

Paryż

Prowadzone przez La Guilde des scénaristes i Konfederację Scenarzystów Europy wydarzenie w Paryżu zgromadziło prawie 50 osób, z których część odwiedzała członków WGA. Ubrani w niestandardowe koszulki z hasłem „Solidarité avec la WGA” (Solidarni z WGA), francuscy kibice to delegat generalny La Guilde des Scenaristes, Marie Roussin („Lupin”, „Mixte”) oraz członkowie zarządu, tacy jak jako Olivier Szulzynger („Plus”). Belle la Vie”) i Jean-André Yerles („La cage dorée”).

„Zawsze prowadzimy dialog z WGA, ponieważ podzielamy te same obawy i ważne jest, abyśmy pokazali naszym amerykańskim kuzynom, że jesteśmy z nimi” – powiedział Rosen. Powiedziała, że ​​zwrócono się do wielu francuskich scenarzystów o zastąpienie strajkujących członków WGA. Dodała: „Myślę, że WGA obawia się, że amerykańscy producenci zaczną pracować z europejskimi talentami podczas strajku, więc są tutaj również, aby upewnić się, że ich nie zawiedziemy”.

Jednym z członków WGA w Paryżu jest Ben Pack, który od 13 lat uczy pisania w USC, a ostatnio pracował nad Shelter, programem Harlana Cobena, który wychodzi w sierpniu w Prime Video.

„Myślę, że to naprawdę ważne, aby pokazać studiom, że nie można iść do innych związków zawodowych i innych krajów i zatrudnić innych scenarzystów, aby nas zastąpili. Wszyscy płyną na tym samym wózku. Wszyscy widzimy te same problemy. Wszyscy widzimy te same problemy” powiedział Buck, który obecnie prowadzi zajęcia dla studentów w USC w Paryżu. Wszyscy chcemy otrzymywać sprawiedliwe wynagrodzenie za naszą pracę.

Powiedział również, że „bardzo ważne jest, aby mieć wsparcie i solidarność związków zawodowych na całym świecie, ponieważ występujemy w tych różnych krajach i zasługujemy na sprawiedliwe wynagrodzenie za tę pracę”.

Jednym z głównych problemów podzielanych przez amerykańskich i francuskich scenarzystów jest sztuczna inteligencja, którą Rossin opisuje jako „prawdziwe zagrożenie”.

„Nie widzieliśmy jeszcze wielu francuskich producentów korzystających ze sztucznej inteligencji, ale musimy się na to przygotować, ponieważ nadchodzi. Nie chcemy, aby zaczęli dawać scenarzystom 1000 euro”. [$1083] Parafrazując sześć odcinków napisanych przez aplikację AI. WGA walczy o to, aby scenarzyści otrzymywali uznanie i płacili za swoje scenariusze, nawet jeśli w grę wchodzi sztuczna inteligencja, i chcemy zrobić to samo we Francji”.

Pak przewiduje, że sztuczna inteligencja „wpłynie na ludzi tutaj we Francji i innych krajach, więc musimy teraz ustalić zasady i jasno powiedzieć nadawcom, w szczególności, że to nie są problemy, które znikną”.

Buck mówi, że DGA chce „upewnić się, że w ciągu najbliższych trzech lat, kiedy faktycznie wrócimy, aby negocjować następny kontrakt, nadal będą miejsca pracy dla pisarzy, których nie wszyscy zostali zastąpieni przez roboty”.

READ  Ticketmaster odwołuje ogólną sprzedaż biletów na trasę Taylor Swift „Erase” – NBC Chicago

„System studyjny działał przez ponad 70 lat, tworząc świetne programy telewizyjne i świetne filmy. Nie chcemy stracić tego systemu tylko dlatego, że zmieniliśmy sposób, w jaki oglądamy telewizję” – kontynuował Buck.

Rosen powiedział, że pokaz solidarności z WGA ma miejsce w krytycznym momencie, ponieważ francuscy scenarzyści właśnie zrobili „olbrzymi krok naprzód” dzięki przełomowej umowie podpisanej przez dwa główne związki producentów (USPA i SPI), która ustala minimalne opłaty – pokrywające ich praca w beletrystyce i kreskówkach Animowana – po raz pierwszy od 1 lipca.

Przepaść między warunkami pracy a premiami scenarzystów amerykańskich i francuskich nigdy nie była bardziej widoczna. Umowa, która ustala minimalną opłatę, jest zwieńczeniem negocjacji, które rozpoczęły się dwa lata temu i nastąpiły po prawie 15 latach lobbingu, powiedział Rosen, który zauważył.

W ciągu ostatnich kilku lat krajowe stowarzyszenie zbiorowego zarządzania autorami i kompozytorami, zwane SACD, było w stanie zawrzeć umowy z głównymi serwisami, w tym Netflix, Amazon i Disney, aby umożliwić autorom i kompozytorom otrzymywanie tantiem za ich treści we Francji i w innych krajach z ważnymi umowami SACD. Ponieważ Stany Zjednoczone nie mają umowy z SACD, oznacza to, że francuscy scenarzyści nie otrzymywali tantiem za francuskie programy, które odniosły sukces w Stanach Zjednoczonych, na przykład „Lupin” czy „Call My Agent!” Jednak Rosen mówi, że francuscy scenarzyści są nadal znacznie lepiej chronieni niż ich amerykańscy odpowiednicy. „Walka WGA jest bardzo ożywiona. Scenarzyści zmniejszają zyski ze swoich programów, które są oglądane w 140 krajach i podbijają subskrypcje”. Rossen powiedział, że niepokojąca jest też sytuacja scenarzystów w innych częściach Europy, np. w Hiszpanii i we Włoszech.

Dwóch członków Francuskiego Syndykatu Aktorów i Wykonawców (SFA) również wzięło udział w wydarzeniu w Paryżu. Jimmy Shoman, amerykański emigrant, który mieszka we Francji od 1969 roku i reprezentuje SFA, powiedział, że związek jest również zaniepokojony sztuczną inteligencją i zażądał, aby przedstawiciele byli odpowiednio opłacani za pomocą znaków.

„Istnieją dwa główne punkty negocjacji w sprawie WGA, SAG i DGA, które są podobne do tych, które omawiamy w SFA, nawet jeśli skala jest inna” – powiedział Schumann. Powiedział, że aktorzy we Francji, którzy współpracują ze streamerami, nie otrzymują tantiem, jak lokalni scenarzyści i kompozytorzy objęci SACD.

Jeśli chodzi o sztuczną inteligencję, francuscy aktorzy również są zagrożeni ze względu na coraz częstsze wykorzystywanie tej technologii do dubbingu i reklam.

Chociaż Francja słynie ze strajków i protestów, Schumann powiedział, że ludzie z branży filmowej i telewizyjnej rzadko dołączają do strajków, ponieważ związki zawodowe nie są tak silne jak w Stanach Zjednoczonych.

„W Stanach Zjednoczonych wszyscy są uzwiązkowieni, ponieważ związki zapewniają im podstawowe ubezpieczenie, ubezpieczenia i tak dalej” – kontynuował Schumann. „We Francji związki zawodowe są jedynie narzędziami nacisku używanymi w celu uzyskania lepszych praw i warunków, które zgodnie z głosowaniem mają zastosowanie do wszystkich, niezależnie od tego, czy należą do związku, czy nie”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *