Linie lotnicze atakują UE plan rozszerzenia bazy emisji dla lotów

Symbol zastępczy podczas wczytywania akcji artykułu

Grupa branży lotniczej, która reprezentuje większość głównych linii lotniczych, skrytykowała w czwartek parlament Unii Europejskiej za próbę rozszerzenia systemu handlu uprawnieniami do emisji na wszystkie loty wylatujące z Unii.

Prawodawcy Unii Europejskiej przegłosowali w środę, że istniejące wymogi dotyczące kupowania przez linie lotnicze kredytów na emisje gazów cieplarnianych, które generują ich loty, powinny zostać rozszerzone na wszystko, co opuszcza blok 27 państw, Norwegię i Islandię. Obecne zasady dotyczą tylko lotów w tym regionie.

Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych ostrzegło w czwartek, że takie posunięcie może podważyć odrębną umowę międzynarodową, znaną jako CORSIA, która pozwala liniom lotniczym kupować kredyty na zrównoważenie ich emisji. Jednak krytycy twierdzą, że ten system nie jest wystarczająco skuteczny.

Międzynarodowe Stowarzyszenie Transportu Lotniczego, które twierdzi, że reprezentuje około 290 linii lotniczych, które odpowiadają za ponad 83% światowego ruchu lotniczego, stwierdziło, że rozszerzenie unijnego systemu handlu uprawnieniami do emisji zgodnie z planem również „poważnie zakłóci konkurencję i osłabi globalną pozycję konkurencyjną linii lotniczych i hubów .” Unii Europejskiej.”

„Decyzja Parlamentu Europejskiego jest niepokojąca, ponieważ zagraża współpracy międzynarodowej w zakresie wpływu zmian klimatycznych na lotnictwo” – powiedział w oświadczeniu Willie Walsh, dyrektor generalny Międzynarodowego Stowarzyszenia Przewoźników Powietrznych.

Wezwał kraje UE do odrzucenia planu i zobowiązania się do wynegocjowania globalnego porozumienia w sprawie emisji lotniczych.

Rezolucja Parlamentu Europejskiego, część Pakiet środków klimatycznych przegłosowany przez prawodawców Obejmowały one również plany zakazu sprzedaży nowych samochodów z silnikami spalinowymi od 2035 roku, z zadowoleniem przyjęte przez ekologów.

Jo Darden, dyrektor ds. lotnictwa w brukselskiej grupie ds. transportu i środowiska, powiedział, że głosowanie UE było „dużym krokiem naprzód w walce z lotami długodystansowymi, które powodują poważne zanieczyszczenie”.

READ  W jakim stopniu Chiny mogą – i będą – pomóc Rosji w czasie załamania się jej gospodarki?

Grupa z zadowoleniem przyjęła również plany UE dotyczące monitorowania wpływu pary wodnej z samolotów na klimat – białych smug na niebie, znanych jako smugi kondensacyjne – i szybszego wycofywania bezpłatnych uprawnień do emisji dla linii lotniczych.

Linie lotnicze z UE otrzymują obecnie ponad połowę swoich kredytów węglowych za darmo, ale mają one zostać zlikwidowane do 2027 r. Europejscy prawodawcy głosowali za przesunięciem terminu do 2025 r.

Śledź relacje pogodowe Associated Press na https://apnews.com/hub/climate

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.