Boba Pockrasa
Informator Foxa Nascar
Nadzieje Denny’ego Hamlina na zdobycie tytułu mistrza NASCAR Cup w sezonie zasadniczym zostały rozwiane, a jego droga do potencjalnego pierwszego mistrzostwa w pucharze stała się trudniejsza po tym, jak NASCAR nałożył na niego wysoką karę w czwartkowe popołudnie.
Według Toyoty silnik Bristol, który wygrał marcowy wyścig w Hamlin, został „przypadkowo” zregenerowany przez producenta (Toyota dostarcza silniki swoim zespołom), zanim NASCAR zdążył go zdemontować i sprawdzić.
NASCAR ukarał Hamlina i jego zespół grzywną w wysokości 75 punktów, 10 punktów w fazie play-off (punkty wykorzystywane w kwalifikacjach, które mogą pomóc kierowcy w awansie w rundzie) oraz ukarał szefa załogi Hamlina, Chrisa Gabharta, grzywną w wysokości 100 000 dolarów.
Z powodu kary Hamlin, który był trzeci w tabeli, zaledwie 28 punktów za liderem Tylerem Reddickiem, spadł na szóste miejsce, 103 punkty za Reddickiem, na dwa wyścigi przed końcem sezonu zasadniczego. Jego punkty w play-offach również spadły z 21 (trzecie miejsce w sumie) do 11 (szóste miejsce w sumie) i prawdopodobnie straci dodatkowe punkty w fazie play-off przyznane mu na podstawie końcowej klasyfikacji sezonu zasadniczego.
Szef rozwoju wyścigów Toyoty, David Wilson, powiedział, że producent wziął na siebie pełną odpowiedzialność i że zespół Joe Gibbs Racing nie był zaangażowany w żadną kanibalizm silnika.
Zespoły muszą używać wcześniej używanego silnika — zaplombowanego w taki sposób, aby nie można było przy nim manipulować większości komponentów — w 18 z 36 wydarzeń w sezonie zasadniczym. Zespoły, które biorą udział w pełnym wymiarze godzin, muszą przesłać do NASCAR harmonogram wydarzeń, podczas których planują używać zapieczętowanego silnika silnik przed rozpoczęciem sezonu.
TRD samodzielnie zgłosiło naruszenie, a NASCAR nałożył karę obowiązującą na zwycięskim silniku po jego modyfikacji przed inspekcją.
„TRD jest w pełni odpowiedzialna za obsługę przed i po wyścigu oraz utylizację wszystkich naszych silników. Pomimo ustalonych procedur, zwycięski silnik Denny’ego z Bristolu przez pomyłkę został zwrócony do Costa Mesa” – stwierdził Wilson w oświadczeniu. [Calif.] Obiekt został rozebrany i odbudowany, a nie zburzony i sprawdzony przez NASCAR zgodnie z zasadami gry.
„Mimo że wiedzieliśmy na pewno, że silnik jest legalny i przeszedł kontrolę, postawiliśmy NASCAR w trudnej sytuacji, ponieważ nie dano mu możliwości odpowiedniego sprawdzenia naszego silnika. Dokonaliśmy przeglądu naszych procesów i wdrożyliśmy kilka dodatkowych kroków, aby to zapewnić to się więcej nie powtórzy. TRD bierze na siebie pełną odpowiedzialność za ten „wielki błąd i przepraszamy Denny’ego, Chrisa, trenera Gibbsa, całą organizację JGR, NASCAR i naszych fanów”.
Bob Pockrass opisuje wyścigi NASCAR dla Fox Sports. Spędził dziesięciolecia relacjonując sporty motorowe, w tym ponad 30 wyścigów Daytona 500, pracując dla ESPN, Sporting News, NASCAR Scene Magazine i The (Daytona Beach) News-Journal. Możesz śledzić go na Twitterze @Drzewo konik polny.
Uzyskaj więcej z serii NASCAR Cup Obserwuj swoje ulubione, aby otrzymywać informacje o grach, nowościach i nie tylko
„Typowy ekspert od Twittera. Miłośnik kulinarny. Gracz. Student. Nieuleczalny miłośnik kawy. Zły praktyk popkultury.