Niecierpliwie oczekiwane porty konsoli Persona 5 Royal zostały poddane testowi

Persona 5 to jedna z najpopularniejszych gier JRPG współczesnej epoki, zawierająca fascynującą historię opartą na postaciach, turowy system walki i pewne poczucie stylu. Technicznie rzecz biorąc, jest to intrygująca gra: zasadniczo jest to gra na PS3 z zasobami i technologią zbudowaną wokół systemu Sony z 2006 roku, ale ostatecznie wydana w 2016 roku na PS3 i PS4. Kilka lat później na PS4 pojawiła się przedłużona reedycja, nazwana Persona 5 Royal, z nową zawartością, ulepszeniami rozgrywki i poprawkami wizualnymi. Po trzech latach oczekiwania ta wersja gry została w końcu wydana na platformach innych niż PlayStation, w tym obecne wersje konsolowe i bardzo pożądany port Switch. Jak więc tę grę pochodną na PS3 można przeskalować do PS5 i Series X i czy wersja na Switcha jest taka, jaka powinna być?

Persona 5 miała trochę dziwny ładunek. Został opracowany wyłącznie z myślą o sprzęcie PS3, ale po pominięciu kilku dat premier trafił na PS3 i PS4 jesienią 2016 roku, jako jeden z ostatnich dużych tytułów, które trafiły na system siódmej generacji Sony. Modele są stylizowane, ale mają niską zawartość poliwęglanu, środowiska są pudełkowate i wykorzystują podstawowe oświetlenie wypalane, a rozdzielczość tekstur jest słaba. Wersja na PS4 korzystała z rozdzielczości 1080p i interfejsu użytkownika, ale pozostawiła wszystko bez zmian – bardzo abstrakcyjna transformacja kodu PS3.

Dzięki Persona 5 Royal czujesz, że Atlus starał się, aby gra była lepiej dopasowana do sprzętu ostatniej generacji. Niektóre z najbardziej skandalicznych dekoracji w oryginalnej grze zostały zastąpione oryginałami HD. Nowa grafika zdobi wiele budynków i ulic w grze. W niektórych częściach rozgrywki dodano głębię ostrości, a elementy 2D zostały przerysowane z mniejszym tekstem i nowymi nakładkami. Oświetlenie i odcienie kolorów również zostały przerobione, a zaktualizowana gra ma jaśniejszy i bardziej stabilny wygląd. Są to różnice, które łatwo dostrzec tylko w porównaniach side-by-side, ale ulepszenia są. Oczywiście nadal jest to tytuł na PS3 – co sprawia, że ​​idealnie pasuje do Nintendo Switch.

Persona 5 Royal – Nie ma tu „złych” rynków zbytu, tylko ogólne poczucie braku ambicji.

Tłumaczenie Persona 5 Royal na Switcha jest już kompletną, zintegrowaną wersją gry bez żadnych podstawowych cięć, co oznacza, że ​​​​ta sama struktura, styl i rozgrywka są obecne i prawdziwe. Technicznie rzecz biorąc, istnieją również aspekty, które można pochwalić: czasy ładowania są nadal na szczęście krótkie, a krótkie animacje skutecznie je maskują, a pomimo znacznego zmniejszenia rozmiaru pliku, sceny animacji są w dużej mierze pozbawione artefaktów wizualnych.

Jednak wyszedłem z mieszanymi uczuciami co do efektu końcowego. Jest tu kilka głównych problemów. Po pierwsze, dokładność tekstury odniosła wielki sukces we wszystkich dziedzinach. Switch korzysta z tekstur pochodzących z Royal Edition, ale znacznie pogarszają się one w stosunku do ich prezentacji na PS4. W najgorszym przypadku wyniki mogą wyglądać na nieco zniekształcone, a w niektórych przypadkach brakuje nam właściwości fizycznych. Ma to również szkodliwy wpływ na zapieczony cień gry, co prowadzi do wniosku, że port nie jest dostępny w wersji na PS4. Mało tego, obniżono rozdzielczość wyświetlacza. W trybie zadokowanym gra renderowana jest w rozdzielczości 1440 x 810, nieco powyżej 720p. Rozgrywka mobilna została przeskalowana z powrotem do zaledwie 960×540.

READ  Dedykowane karty graficzne Gigabyte NVIDIA GeForce RTX 4090 wymienione przez wietnamskiego sprzedawcę

Persona 5 to gra, która w dużej mierze opiera się na surowej liczbie pikseli, aby rozwiązać drobne szczegóły, takie jak cienkie linie otaczające modele postaci. Oferuje estetykę o wysokim kontraście, bez jakiejkolwiek obróbki obrazu, a nawet nie ma prostego post-AA, więc antyaliasing i inne niedociągnięcia wizualne są wyraźnie widoczne. W rozdzielczości 1080p jakość obrazu jest rzeczywiście nieco marginalna, ale w 810p obraz wygląda dość chaotycznie. Nie jest tak źle, ale spodziewałem się tutaj mocniejszego wyniku: zasadniczo Persona 5 Royal nadal jest grą na PS3, a wiele z wysiłków siódmej generacji działa w rozdzielczości 1080p w telewizji na Switchu.


Persona 5 Original vs Royal Edition – Ulepszeń jest mnóstwo, ale tak naprawdę są one zauważalne tylko w porównaniach side-by-side.
Jednostka sterująca Rozdzielczość 3D Dokładność interfejsu użytkownika wydajność
konwertyci 810 pkt / 540 pkt 1080p / 720p 30 klatek na sekundę
Playstation 4 1080p 1080p 30 klatek na sekundę
PlayStation 4 Pro 2160 godz 1080p 30 klatek na sekundę
Xbox One S 900 godz 900 godz 30 klatek na sekundę
Xbox One X 2160 godz 1080p 30 klatek na sekundę
PlayStation 5 2160 godz 2160 godz 60 klatek na sekundę
Xbox Xbox X 2160 godz 2160 godz 60 klatek na sekundę
Xbox S 1080p 1080p 60 klatek na sekundę

Ale to tryb przenośny naprawdę rozczarowuje. Przy rozdzielczości 540p Persona 5 Royal oferuje około 56% pełnej rozdzielczości ekranu 720p — i to widać. Spodziewaj się rozmytego, nieprecyzyjnego rozwiązania z niezręczną obsługą odległych szczegółów. Jest to dalekie od 720p, na które liczyłem. Atlus zdecydował się przynajmniej na skalę dwuliniową, w przeciwieństwie do niektórych innych najnowszych wersji Switch o niższej rozdzielczości, więc wypożyczone przedmioty nie są niepotrzebnie oznaczane. Interfejs użytkownika wydaje się dokładnie wyświetlać dane wyjściowe konsoli w obu trybach, więc wygląda na znacznie czystszy niż zawartość 3D. Jeden plus? Wszystkie elementy 3D działają w 30 klatkach na sekundę bez żadnych problemów, więc przynajmniej wydajność jest spójna.

Byłem rozczarowany Switchem, ale wyniki są coraz lepsze, gdy przechodzimy na bardziej wydajny zestaw. Jeśli chodzi o podstawowe funkcje wizualne, jest to dokładnie to, czego można się spodziewać – w zasadzie otrzymujemy wersję na PS4 wyświetlaną z różnymi liczbami pikseli. Nie ma oczywistych różnic w jakości tekstur, cieniach, odstępach czy wygładzaniu krawędzi. Ale wyższa rozdzielczość znacznie poprawia jakość obrazu Persona 5, a tutaj jest duża rozpiętość. PS4 oferuje jakość obrazu 1080p, jak wspomniano wcześniej, podobnie jak Xbox Series S.

READ  Prace nad rozszerzeniami Diablo 4 DLC są już w toku

To wszystko jest dość proste – ale są dwa wyjątki. Po pierwsze, PS4 Pro i Xbox One X uzyskują 4K w 3D, ale tracisz interfejs użytkownika 4K, ponieważ otrzymujesz tę samą grafikę 2D w 1080p, co PS4. Xbox One S liczy się tylko w 900p dla treści 3D i wydaje się, że ma również interfejs użytkownika w 900p, co wydaje się dziwne i nieodpowiednie, biorąc pod uwagę wiek i złożoność wizualną tej gry. Wygląda na to, że wyświetlacz 1080p będzie mieścił się w możliwościach Xbox One, pomimo ograniczeń w bardziej wymagającym oprogramowaniu.





Nintendo Switch i wszystkie konsolowe wersje gry ostatniej generacji działają na stałe przy 30 klatkach na sekundę.

Istnieje duża różnica w rozdzielczości obrazu bazowego podczas układania kontrolerów obok siebie. Persona 5 nie ma żadnego antyaliasingu, więc zwiększone rozdzielczości renderowania znacznie poprawiają spójność prezentacji. Szczegóły, które wyglądają ledwo spójnie w One S, są ostre i ostre na przykład w One X. Jednak nawet w rozdzielczości 4K nadal występuje wiele postrzępionych krawędzi i rozszczepienia obrazu przy drobnych szczegółach, takich jak kontury postaci i światła. Wydajność jest co najmniej na bardzo dobrym poziomie. Aby to rozbić, Persona 5 Royal celuje w 30 klatek na sekundę na maszynach ostatniej generacji i 60 klatek na sekundę na obecnej generacji. Podobnie jak Switch, cel ten jest skutecznie osiągany, ponieważ przez wszystkie godziny testów nie zauważyłem ani jednego spadku liczby klatek na sekundę w treści 3D na żadnej platformie konsoli domowej. Niezależnie od systemu, powinieneś spodziewać się bardzo spójnego doświadczenia.

Persona 5 zawiera wiele szybkich animacji bez jakiegokolwiek rozmycia ruchu, więc śledzenie złożonych scen i ataków w czasie rzeczywistym na konsolach ostatniej generacji może być nieco trudne. Wszystko ma nieco niestabilny i niestabilny wygląd, który prawdopodobnie dobrze pasuje do stylów animacji gry, ale nie zawsze jest dobrze, gdy na to patrzysz. Zwiększenie szybkości do 60 klatek na sekundę na obecnych urządzeniach zasadniczo rozwiązuje te problemy, zapewniając czystsze animacje w ruchu. W 4K60 na PS5 i Series X gra wygląda szczególnie interesująco – ostre, ostre i płynne renderowanie Persony 5, które może wytrzymać wyjątkowo dobrze.

Jest jeszcze jedna platforma, na którą możesz się przyjrzeć: Steam Deck. Wygląda na to, że oparte na Linuksie urządzenie mobilne Valve może dać nam to, co najlepsze z obu światów – przenośne doświadczenie, które rywalizuje z obecnymi konsolami. I na początku jest to dokładnie to, co możesz uzyskać. Uruchamiając Steam Deck w 1080p, mogłem bez problemu uruchomić grę przy maksymalnych ustawieniach przy 60 fps w początkowych sekcjach, z nieco identyczną grafiką i wydajnością w serii S. Przy niższych taktowaniach GPU i niższym zużyciu procesora.

READ  Katalog PlayStation Plus Classics doda pięć nowych gier Ratchet & Clank 15 listopada





Zarówno konsole PlayStation 5, jak i Xbox Series od początku do końca działają z prędkością 60 klatek na sekundę – ale niestety Steam Deck nie może dorównać temu wyczynowi.

Niestety, gdy dotarłem do obszarów miejskich, doświadczyłem dość poważnych spadków wydajności bez powodu, bez podobnego skoku w użyciu lub szybkości zegara. Obniżenie rozdzielczości czy ustawień nie miało wpływu na test – spadki utrzymywały się niezależnie od tego, co próbowałem. Wczesne sekcje lochów również wykazywały poważne problemy z FPS. Ustawienie szybkości klatek na 30 klatek na sekundę za pomocą selektora szybkości klatek w grze wydawało się działać dobrze, ale okazało się, że jest lepsze niż selektor SteamOS, ponieważ spowodowało znacznie mniejszy wzrost opóźnienia wejściowego. Przełączenie ekranu na 40 Hz to kolejna opcja zapewniająca płynniejsze i bardziej spójne wrażenia. To byłyby moje ulubione sposoby na grę na Steam Deck – ale nie sądzę, żeby talia dobrze pasowała do tego typu gier.

Dzieje się tak, ponieważ Persona 5 ma ostrą i odważną kolorystykę, która szeroko wykorzystuje czystą czerń. Wiele elementów interfejsu użytkownika i ciemnej zawartości 3D zostało zaprojektowanych w całości w kolorze czarnym. Niestety, ekran IPS LCD Steam Decka jest raczej przeciętny według współczesnych standardów i brakuje mu współczynnika kontrastu, aby oddać sprawiedliwość techniczną w Persona 5. Matowa skala szarości ma tendencję do dominowania obrazu, szczególnie w obszarach nocnych. Switch OLED w końcu zapewnia bardziej dynamiczny obraz wizualnie, moim zdaniem do gier mobilnych, z odważnym, dramatycznym wyglądem z piękną czystą czernią. Oferuje znacznie niższą rozdzielczość 3D, ale ma technologię renderowania, która jest lepiej dopasowana do tego konkretnego tytułu. Nie jest to łatwy wybór, ale gdybym miał wybierać, myślę, że skłaniałbym się ku przełącznikowi OLED do tej gry.

Krótko mówiąc, Persona 5 Royal to bardzo zabawny i wyjątkowy tytuł, który łączy serializowane historie w stylu telewizyjnym w przygodę dla jednego gracza trwającą ponad 100 godzin. W oryginalnej grze jest to bardziej remiks niż bardzo rozbudowany tytuł – pokonałem oba i mam wrażenie, że prawdopodobnie będzie około 15 godzin dodatkowej zawartości, a także kilka poprawek i ulepszeń w rozgrywce. Ale jest to zdecydowanie najlepsza wersja Persony 5, dostępna teraz do grania na praktycznie wszystkich nowoczesnych platformach. Gra rozwija się nieco przewidywalnie na bardziej wydajnych głównych platformach konsolowych, ale te porty nie wydają się zbyt dobrze tłumaczyć technologię z ery PS3 Persona 5, więc więcej konsol z ograniczoną mocą – w szczególności Switch – wiąże się z kompromisami. dla wersji na PS4. Niekoniecznie są tu złe porty, tylko kilka, które nie spełniają oczekiwań dotyczących ostatnich konwersji oprogramowania 7. generacji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *