Nowy wirtualny blat D&D jest zaskakująco dobry do grania osobiście

Zeszłego lata wydawca Dungeons & Dragons, Wizards of the Coast, zaprezentował coś naprawdę ambitnego – wirtualny blat stołu (VTT) zaprojektowany specjalnie do gry online D&D. To nie będzie proste doświadczenie z góry na dół z płaskimi mapami i żetonami. Zamiast tego Wizards buduje VTT w Unreal Engine 5, swoim najnowszym i największym wieloplatformowym pakiecie przeznaczonym do gier wideo, telewizji i tworzenia filmów. Pojechałem do Seattle, aby zdobyć działającą wersję demonstracyjną bardzo wczesnej wersji pre-alfa tego oprogramowania i chociaż projekt jest wciąż w powijakach, to, co znalazłem, było obiecujące.



Nawet w obecnej formie D&D VTT sprawdza się zaskakująco dobrze jak na sesję rozgrywaną osobiście. Siedziałem za dużym laptopem do gier, wciąż będąc w stanie łatwo wchodzić w interakcje z innymi graczami i Mistrzem Podziemi przy stole. Za pomocą myszy mogę uzyskać dostęp do sceny i swobodnie przesuwać moje figurki — tak jak w grze fizycznej. Ze wszystkimi bogatymi teksturami, zaawansowanym oświetleniem i symulowaną fizyką, VTT absolutnie błyszczy w porównaniu nawet z najlepszymi i najbardziej zaawansowanymi terenami stołowymi dostępnymi obecnie na rynku. Otaczający go interfejs jest stosunkowo lekki i szybki. Wygląda atrakcyjnie i ma odpowiednią ilość automatyzacji zarówno dla Dungeon Masters, jak i dla graczy.

W ruchu jego cyfrowa strona prawie się rozpuszcza. Mimo że korzystałem z komputera, nadal czułem się jak w tradycyjnym D&D. Ale to wciąż dość ciężka praca, z tylko jedną mapą i kilkoma cyfrowymi renderingami miniatur na licencji WizKids. W rzeczywistości nie wszystkie zostały jeszcze pokolorowane.

Oczywiście jest jeszcze wiele do zrobienia, w tym komponent online. Dlatego programiści są ostrożni, aby nie wybiegać zanadto w przyszłość.

„Nie powinniśmy nigdy mówić o tym publicznie, kiedy podstawowe zalety, jakie mamy, to rzucić kostką, mieć inicjatywę, mieć trochę kotletów”. [move] powiedział Chris Kao, wiceprezes D&D Digital. Bo ona nie mówi Oto duży obraz. I tak naprawdę handlujemy tym celowo – i to nie przez szlachtę, tak naprawdę przez najlepszych – polega na tym, że nie znamy idealnej metody, której ludzie chcą użyć”.

READ  Wygląda na to, że w ten weekend nadchodzi nowa zapowiedź Guilty Gear Strive lub DNF Duel

Słysząc, jak Cao i jego partner programistyczny, główny projektant gry Kale Stutzman, mówią, cały dotychczasowy proces projektowania był trochę eksploracją. Podczas 45-minutowej prezentacji para brzmiała bardziej jak profesorowie niż programiści. Problem, który postanowili rozwiązać: w jaki sposób zamierzają przełożyć 50-letnie doświadczenie fizyczne na format, który pasuje do cyfrowych tubylców, nie tracąc przy tym efemerycznej esencji marki?

„Grają dziesiątki milionów ludzi „RPG i kto wie o D&D” – powiedział Tsao. Rzeczywista liczba osób grających w D&D w danym momencie jest daleka od liczby osób grających w gry wideo RPG. [We believe that’s because] Brakuje tam fragmentu tłumaczenia. Jak damy im coś cyfrowego, co pozwoli im odejść, Oh. Tak. Ma znajome rzeczy z gier wideo? „

VTT lubią Powody fantazji Istnieją już od dłuższego czasu, ale dopiero w ostatniej dekadzie oficjalnie połączyli siły z Wizards of the Coast w celu uzyskania oficjalnie licencjonowanych treści. To partnerstwo było niesamowitym dobrodziejstwem dla graczy na początku pandemii COVID-19, ponieważ działające od dawna grupy szukały cyfrowej łodzi ratunkowej, która umożliwiłaby prowadzenie kampanii domowych przy jednoczesnym zachowaniu dystansu społecznego. W tym samym czasie ludzie zupełnie nieobeznani z tym hobby gromadzili się w D&D, bez wątpienia zachęceni takimi programami jak Critical Role i Dziwne rzeczy – I nuda bycia zamkniętym w domu. W rezultacie lider branży Roll20 powiedział, że podwoił swoją bazę użytkowników, osiągając 10 milionów zarejestrowanych użytkowników na początku 2022 roku.

Ale Cao i Stutzman zaskakująco otwarcie przyznają, że nie będą rywalizować tylko z innymi popularnymi VTT.

„Jeśli tworzę narzędzie do mapowania, jaka jest moja konkurencja? Obrazy Google” – powiedział Stutzman. „Jeśli mogę wpisać „pub” w Grafice Google i uzyskać lepszą mapę niż moje narzędzie do map w tym samym czasie, oznacza to, że moje narzędzie do map zawiodło”.

READ  Looking Glass Go to składany wyświetlacz 3D, który mieści się w kieszeni

Dlatego zespół Wizards nie pracuje najpierw nad narzędziami do budowania. Ta ciężka praca przyjdzie później. Zamiast tego, rozwój lasera koncentrował się na poprawie wrażeń ze wspólnej gry przy stole. Bez tego błyskawiczna budowa nie zrobiłaby żadnej różnicy. Oznaczało to, że zespół wprowadzał drobne poprawki do działającego prototypu i przechodził przez wiele, wiele testów gry.

„Sposób myślenia o tym polega na tym, że musisz ustalić priorytety rzeczy, które zamierzasz zrobić razem, w porównaniu z rzeczami, które zamierzasz zrobić samodzielnie” – powiedział Kao. Bo to, co robicie razem, to scenariusz, a to nie oznacza tego budynku [3D maps] nieważne. Istnieje wiele dobrych rzeczy i wiele dobrego oprogramowania skupionego na budowaniu. To wspaniale. Ale powodem, dla którego gracie razem w D&D i spędzacie razem czas, jest to, że wspólnie tworzycie chwile”.

W jaki sposób VTT ostatecznie zostanie zmonetyzowana? Okazuje się, że to też wciąż jest na desce kreślarskiej.

„Wiemy na pewno, że chcemy, aby była to darmowa część, ponieważ ludzie powinni móc tego spróbować” – powiedział Kao. „Jest wolne [part] To nie może być darmowa gra [though]. To nie może być jak Hej, zagraj kilka godzin i zdobądź punktyBo tak nie działa D&D. „

Kao przyznaje, że w tej chwili sytuacja jest nadal nieco burzliwa, gdy on, Stutzman i reszta zespołu Czarodziejów ustalają szczegóły.

Kao kontynuował: „Wiem, że brzmi to jak łagodne odpowiedzi, ale jeśli możemy obserwować, jak ludzie się bawią, mogę dostosować pracę do tego, co cenią, zamiast tworzyć strukturę wartości, w której musisz grać. Ponieważ jeśli to zrobimy, w D&D – Więc to jest tak naprawdę toksyczne dla tego, czym jest D&D. Ponieważ D&D dotyczy wspólnej zabawy i pozwolenia na udawanie. To nie znaczy, że jest darmowe. To nie znaczy, że nie zarabiamy na tym. Ale jeśli nie zobaczyć, jak ludzie tego używają, wtedy zgadzamy się z tym – jeśli spróbujemy to przewidzieć lub zaprojektować – sprzeciwiamy się własnej marce. Sprzeciwiamy się temu, co ludzie tworzą i z czego robią własny biznes, sprzeciwiamy się ich własnej marzenia. Myślę, że w niedawnej przeszłości zdarzały się błędy, kiedy mówiliśmy: „Nie zamierzamy tego robić”. ToA my jesteśmy na to bardzo wrażliwi”.

READ  Artysta Magic: The Gathering rezygnuje: „Nie można powiedzieć, że jesteś przeciwny sztucznej inteligencji, a potem rażąco jej używać”

Spodziewaj się, że wkrótce pojawi się więcej informacji na temat VTT, gdy Czarodzieje planują się zaangażować Wstępna wersja platformy z publicznością.

Czytaj więcej

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *