Pasażerowie wyjechali godzinami w samolotach w Reagan National po burzach

Symbol zastępczy podczas wczytywania akcji artykułu

Thai Austin chciała wrócić do Dystryktu po wizycie u swojej rodziny w Jacksonville na Florydzie, a zamiast tego powiedziała, że ​​ona i inni pasażerowie utknęli na pasie startowym na lotnisku Reagana na trzy godziny w niedzielę wieczorem, nie mogąc wysiąść z samolotu.

„Na początku powiedzieli„ Och, to będzie minuta ”- powiedział Austin. „Potem minęła kolejna godzina i godzina. Czas płynął. „

Setki pasażerów co najmniej sześciu innych lotów zgłosiło podobne opóźnienia po tym, jak burze powaliły drzewa, zalały drogi i pozostawiły tysiące bez prądu w rejonie Waszyngtonu. Katastrofa wywołała pytania o to, czy branża jest gotowa na letni sezon podróży, ponieważ boryka się z utrzymującymi się niedoborami siły roboczej i zakłóceniami związanymi z pogodą, które od dawna są największym źródłem opóźnień.

Federalna Administracja Lotnictwa tymczasowo zawiesiła loty w niedzielę wieczorem na lotniskach National, a także na lotniskach Washington Dulles International, Baltimore i Washington Marshall International do czasu poprawy warunków. Ale w najbardziej trafionym National, wydaje się, że zaległości opuściły lotnisko bez wystarczającej liczby bramek, aby pomieścić wszystkich przylotów.

United ukarało grzywną za utrzymywanie tysięcy pasażerów w samolocie przez wiele godzin

Według witryny śledzenia lotów Świadomy lotuPonad jedna czwarta lotów planowanych na niedzielę do National została przełożona, a dodatkowe 14% odwołano. Wśród odlotów prawie 30 proc. było opóźnionych, a 19 proc. odwołano.

National i Dolce widziały wiatry w porywach do 59 mil na godzinę, gdy mijały burze.

Pomimo gwałtownego wzrostu popytu na podróże lotnicze linie lotnicze ograniczyły swoje rozkłady w ostatnich miesiącach, mając nadzieję na uniknięcie powtórki z zeszłego lata, kiedy opóźnienia związane z pogodą – pogłębione przez braki kadrowe – pozostawiły dziesiątki tysięcy klientów. Linie lotnicze próbują zastąpić ponad 50 000 pracowników, którzy opuścili branżę od początku pandemii. Tysiące nowych rekrutów wciąż się szkoli.

READ  Podaż pieniądza w USA po raz pierwszy od czasu Wielkiego Kryzysu przechodzi do historii, co oznacza, że ​​zbliża się duży ruch na giełdach

Chociaż linie lotnicze twierdzą, że skupiają się na niezawodnych operacjach, niektórzy podróżni, w tym ci, którzy złapali się w niedzielne nocne opóźnienia w National, twierdzą, że częste zakłócenia zmuszają ich do przemyślenia podróży lotniczych.

Cierpliwość Erica Sherlinga już się kończyła, zanim dotarł do Waszyngtonu. Jego pierwotny lot z Birmingham w stanie Ala., który miał odlecieć wcześnie w niedzielę, został odwołany, a przebukowany lot był kilkakrotnie opóźniany. Miał nadzieję, że zbliża się jego długi dzień Więcej, gdy przybył na Stadion Narodowy w poniedziałek o godzinie 12:24, tylko po to, by kapitan ogłosił kolejny problem.

„Pilot powiedział nam, że nie ma bramek, ponieważ wszyscy dotarli na lotnisko w tym samym czasie”, powiedział Shierling, inżynier projektu.

Kiedy wyjrzał przez okno i zobaczył jeszcze dwa samoloty zaparkowane po prawej i jeszcze dwa samoloty po lewej, jego serce zamarło.

Minęły cztery godziny, zanim pasażerom pozwolono opuścić samolot, a potem musiał jeszcze złapać kolejny samolot, aby dostać się do Connecticut, gdzie miał udać się do pracy. Powiedział, że załoga zrobiła, co w jej mocy, dostarczając przekąski i wodę, a nawet rozdrabniając się na garść smakołyków przeznaczonych dla pasażerów pierwszej klasy.

Linie lotnicze ograniczają letnie rozkłady, aby uniknąć głośnych krachów

Dwudniowe opóźnienia przyniosły dodatkowe wydatki i kłopoty.

„Jestem zły i szalony” – powiedział w poniedziałek, czekając. Pierwotnie miał polecieć do Bradley International pod Hartford, 30 minut jazdy od miejsca pracy, ale jedyny dostępny lot w poniedziałek był do Albany, około 90 minut drogi. „Nie znalazłbym się w takiej sytuacji, gdyby mój pierwotny lot nie został odwołany. To właśnie sprawia, że ​​jestem tak zły na American Airlines.”

Pasażerowie powiedzieli, że urzędnicy lotniska odrzucili amerykańskie prośby o korzystanie z autobusów wahadłowych Może przewozić pasażerów do terminalu, a także prosić o przeniesienie samolotów w pobliżu holu, aby pasażerowie mogli być eskortowani do terminalu.

READ  Giełdy w USA wahają się podczas krótkiego dnia handlowego

Urzędnicy z Washington, DC Airports Authority, która zarządza operacjami na krajowym lotnisku, odmówili komentarza. Rob Yingling, rzecznik krajowego lotniska, skierował pytania dotyczące niedzielnych wydarzeń do poszczególnych linii lotniczych.

W oświadczeniu urzędnicy American Airlines obwinili pogodę.

„Niewielka liczba przylatujących samolotów doświadczyła opóźnień podczas lądowania w oczekiwaniu na dostępne bramki w hali przylotów” – czytamy w oświadczeniu. „Przepraszamy naszych klientów za niedogodności i dziękujemy członkom naszego zespołu, którzy ciężko pracowali, aby rozwiązać tę sytuację”.

Ministerstwo Transportu ściśle reguluje opóźnienia na pasach startowych, które występują przed startem samolotów lub po ich wylądowaniu.

Zgodnie z zasadą ustaloną w 2010 r. linie lotnicze są zobowiązane do umożliwienia pasażerom krajowym wyjazdu w ciągu trzech godzin, podczas gdy pasażerowie międzynarodowi muszą mieć możliwość odlotu. W ciągu czterech godzin. Po dwóch godzinach linie lotnicze są zobowiązane do zapewnienia wody i przekąsek przy jednoczesnym zapewnieniu pracy toalet.

Rozporządzenie zostało wprowadzone po głośnych incydentach, w których pasażerowie utknęli w samolotach przez co najmniej 10 godzin. Takie przypadki rozpatruje Urząd Ochrony Konsumentów Lotnictwa przy Ministerstwie.

W poniedziałek nie było jasne, czy American Airlines poniosą kary za opóźnienie. W niedzielę urzędnicy Departamentu Transportu nie odpowiedzieli na zapytania.

John Rodriguez, mieszkaniec Arlington, powiedział, że w niedzielę wróci do domu z podróży do Birmingham. Jego pierwotny lot miał wylądować o 20:30, ale zmieniony lot wylądował dopiero po północy. On i jego współpasażerowie spędzili w samolocie kolejne cztery godziny.

Rodriguez powiedział, że widział co najmniej sześć innych samolotów, które również wydawały się utknąć. Jak powiedział, gospodarze rozdawali ciastka i wodę, a kapitan zapewniał cogodzinne aktualizacje.

READ  Globalne akcje spadają w obawie przed jastrzębimi podwyżkami banku centralnego

Poza lotniskiem prawie 40 000 klientów było pozbawionych prądu w niedzielny wieczór w Wirginii, PowerOutage.US. Według Dominion Energy do poniedziałkowego wieczoru kilku klientów wciąż było pozbawionych prądu. Firma poinformowała, że ​​energia została również zwrócona klientom Pepco w prowincji i stanie Maryland.

Matthew Capucci przyczynił się do powstania tego raportu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *