Ponad 80 osób zostało rannych w starciach między indyjską policją a demonstrantami w porcie Adani

KOCHI, Indie, 28 listopada (Reuters) – Ponad 80 osób zostało rannych w południowych Indiach, gdy wieśniacy blokujący budowę portu o wartości 900 milionów dolarów starli się z policją w ramach ostatniej eskalacji trwającego od miesięcy protestu społeczności rybackiej, w większości chrześcijańskiej, przeciwko Azjatom. najbogatszy człowiek.

Protesty są ogromnym bólem głowy dla Gautam Adani Ports and Logistics, firmy wartej 23 miliardy dolarów, która została zmuszona do wstrzymania prac w porcie morskim Vizhinjam, który jest postrzegany jako wygrywający interesy z rywalami w Dubaju, Singapurze i na Sri Lance.

Jednak budowa została wstrzymana na ponad trzy miesiące po tym, jak wieśniacy zablokowali wejście na miejsce, obwiniając port o spowodowanie erozji wybrzeża i pozbawiając ich środków do życia.

W weekend policja aresztowała kilku demonstrantów po tym, jak uniemożliwili pojazdom budowlanym Al-Adani wjazd do portu, pomimo nakazu sądowego wznowienia pracy.

Aresztowania skłoniły setki demonstrantów, na czele z księżmi katolickimi, do maszerowania na posterunek policji i starcia się z osobami oraz niszczenia tam samochodów, zgodnie z policyjnymi dokumentami i filmami nadawanymi w lokalnej telewizji.

Ajith Kumar, starszy funkcjonariusz lokalnej policji, powiedział Reuterowi, że w starciach rannych zostało 36 funkcjonariuszy. Joseph Johnson, jeden z przywódców protestu, powiedział, że co najmniej 46 demonstrantów również zostało rannych.

Położony na południowym krańcu Indii port szuka dostępu do lukratywnych szlaków handlowych wschód-zachód, zwiększając globalny zasięg biznesu, na czele którego stoi miliarder Adani, który według Forbesa jest trzecim najbogatszym człowiekiem na świecie.

Zapytana o ostatni protest grupa El-Adaniego nie skomentowała od razu. Firma twierdzi, że port przestrzega wszystkich przepisów i cytuje badania, które pokazują, że nie jest on powiązany z erozją wybrzeża. Rząd stanowy powiedział również, że jakakolwiek erozja była spowodowana przyczynami naturalnymi.

FACTBOX – Główne spory przemysłowe w Indiach Czytaj więcej

READ  Jiang Zemin, były przywódca, który utorował drogę do powstania Chin, zmarł w wieku 96 lat

Protesty trwały pomimo wielokrotnych nakazów Sądu Najwyższego w Kerali, aby zezwolić na rozpoczęcie budowy. Policja była w dużej mierze niechętna do podejmowania jakichkolwiek działań, aby nie doprowadzić do napięć społecznych i religijnych.

W dokumentach policyjnych z ostatnich starć stwierdzono, że demonstranci „przybyli ze śmiercionośną bronią i wtargnęli do centrum, przetrzymując policję jako zakładników, grożąc podpaleniem centrum, jeśli zatrzymani nie zostaną zwolnieni”. Eugene H. Pereira, prokurator generalny diecezji i przywódca protestów, powiedział, że policja kamienowała protestujących.

Protesty w porcie przypominają reakcję Adani w Australii na kopalnię węgla Carmichael. Tam aktywiści zaniepokojeni emisją dwutlenku węgla i zniszczeniami Wielkiej Rafy Koralowej zmusili Adani do ograniczenia celów produkcyjnych i opóźnienia pierwszej wysyłki węgla do kopalni o sześć lat.

Napisane przez Adityę Kalrę; Montaż przez Clarence Fernandez i Meral Fahmy

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.