Premiera Xiaomi 13 Pro: dane techniczne, cena, dostępność

Xiaomi próbuje wejść na szczyt rynku smartfonów z 13 Pro. To postawi chińską firmę przeciwko rywalom Apple i Samsungowi.

CFOTO | Przyszłe wydanie | Dobre zdjęcia

Xiaomi wypuściło swój flagowy smartfon na całym świecie w niedzielę, gdy chiński gigant elektroniczny próbuje zdobyć kawałek rynku high-end i rzucić wyzwanie Apple i Samsungowi.

Xiaomi 13 i 13 Pro zostały pierwotnie wprowadzone na rynek w Chinach w grudniu, ale teraz firma z siedzibą w Chinach wprowadza urządzenia na rynki zagraniczne.

Urządzenie Xiaomi 13 Pro ma 6,73-calowy wyświetlacz i najnowszy chipset Snapdragon 8 Gen 2 amerykańskiej firmy Qualcomm. Ma inne funkcje premium, takie jak aparat z trzema obiektywami i ultraszybkie ładowanie. Firma reklamowała możliwości „połączonego” aparatu we współpracy z niemiecką firmą Leica.

Xiaomi 13 zaczyna się od 999 euro (1053 USD), a 13 Pro zaczyna się od 1299 euro.

Xiaomi miał ciężki rok w 2022 r., a dostawy smartfonów spadły o 26% rok do roku, według firmy badawczej IDC, co jest największym spadkiem wśród pięciu największych dostawców telefonów. Zgodnie z najnowszymi wynikami finansowymi firma poniosła straty we wrześniu.

Xiaomi musiało stawić czoła wielu przeciwnościom, zwłaszcza niezwykle trudnemu otoczeniu makroekonomicznemu ze spowolnieniem gospodarki w Chinach. Według ITC w 2022 roku wysłano łącznie 1,21 miliarda smartfonów, co oznacza najniższą roczną dostawę od 2013 roku.

„Xiaomi stoi w obliczu wielu przeciwności w Chinach ze strony zawsze popularnego Apple iPhone, zaskakująco silnego prestiżu i kapryśnych chińskich konsumentów, którzy często przełączają się między markami sprzętu Android” – powiedział Neil Mawston, analityk TechInsights w e-mailu dla CNBC.

Honor to chińska marka smartfonów od Huawei.

Xiaomi stało się przez lata jednym z największych producentów smartfonów dzięki strategii wprowadzania urządzeń o wysokiej specyfikacji w bardzo konkurencyjnych cenach. Kierując się podobną strategią, siedem lat temu zaczął wchodzić na rynki zagraniczne. Ale teraz chce wejść na wyższy segment rynku, gdzie marże są wyższe, a rynek wciąż rośnie.

READ  Rosja twierdzi, że odparła wielką ofensywę Ukrainy

Według danych Canalys smartfony z wyższej półki, których cena przekracza 800 USD, będą stanowić 18% całego rynku telefonów komórkowych w 2022 r., w porównaniu z 11% w 2020 r. Wejście Xiaomi na poziom premium postawi go przeciwko Apple i Samsungowi, rzucając wyzwanie chińskiemu rywalowi. Według Canalys do 2022 roku urządzenia Samsunga i Apple będą stanowić 92% rynku high-end.

„Konkurowanie z Apple i Samsungiem jest niezwykle trudne, nie tylko dopasowując wiodące na rynku produkty, ale przede wszystkim gigantyczne firmy o wyjątkowej świadomości marki, wysokim poziomie nastrojów, eksperymentalnych rozwiązaniach i wysoce lepkich dla użytkownika ekosystemach produktów”, Runar Bjørhovde, badania analityk Canalys, powiedział CNBC e-mailem.

Xiaomi to najnowszy chiński odtwarzacz smartfonów, który próbuje przebić się na rynek z wyższej półki. Oppo wypuściło w tym miesiącu swój pierwszy składany telefon na rynki zagraniczne w cenie ponad 1000 USD.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *