Prognoza świąt Apple rozczarowuje iPada, popyt na urządzenia do noszenia; As akcji

2 listopada (Reuters) – Apple (AAPL.O ) przedstawił w czwartek prognozę sprzedaży na kwartał świąteczny, która rozminęła się z oczekiwaniami Wall Street, urażony słabym popytem na iPady i urządzenia do noszenia, co spowodowało spadek akcji spółki o około 3% w notowaniach po godzinach pracy.

Dyrektor naczelny Tim Cook upierał się, że nowe modele iPhone’a 15 firmy dobrze sobie radzą w Chinach, chcąc złagodzić obawy Wall Street, że Apple traci udział w rynku na rzecz odradzającego się Huawei i innych lokalnych dostawców smartfonów. wrzesień Przychody Apple z Chin spadły ogółem o 2,5% w czwartym kwartale finansowym zakończonym 30 marca, chociaż wzrosły po uwzględnieniu kursów wymiany walut, powiedział Cook.

Dyrektor finansowy Luca Maestri powiedział analitykom podczas telekonferencji, że sprzedaż w bieżącym kwartale, który obejmuje święta Bożego Narodzenia i ogólnie ogromną sprzedaż nowych modeli iPhone’a przez Apple, była mniej więcej taka sama jak rok wcześniej. Wall Street oczekiwała, że ​​sprzedaż wzrośnie o 4,97% do 122,98 miliardów dolarów.

Akcje Apple, które w tym roku wzrosły o 37%, zgodnie z prognozą spadły po godzinach o 3,4%.

Maestri powiedział, że Apple spodziewa się wyższej sprzedaży iPhone’a w pierwszym kwartale roku podatkowego, pomimo niższej tygodniowej sprzedaży w tegorocznym kwartale świątecznym niż w roku ubiegłym.

„Powiedziałbym, że choć Tim Cook był pewny przyszłych wyników Chin, zdajemy sobie sprawę, że na tym rynku istnieje wiele potencjalnych wyzwań geopolitycznych” – powiedział Bob O’Donnell, główny analityk w Technolies Research.

W czwartek Apple ogłosiło, że sprzedaż i zysk za czwarty kwartał finansowy przekroczyły oczekiwania Wall Street, przy wzroście sprzedaży iPhone’a i przychodach z usług o wartości 1 miliarda dolarów, które zrównoważyły ​​duże spadki sprzedaży komputerów Mac i iPadów.

Cook powiedział, że nowe, wysokiej klasy modele telefonów firmy, iPhone 15 Pro i Pro Max, borykają się z ograniczeniami podaży.

READ  Ukraińska policja twierdzi, że obywatel USA był jednym z zabitych podczas rosyjskiego ostrzału w Czernihowie

Firma z Cupertino w Kalifornii poradziła sobie z globalnym kryzysem w zakresie smartfonów lepiej niż jej rywale, ale boryka się z nierównym ożywieniem gospodarczym w Chinach, które są kluczowym rynkiem.

„Uważamy, że inwestorzy powinni odetchnąć z ulgą, ponieważ zarówno sprzedaż, jak i zyski były lepsze niż oczekiwano, wzrost był niewielki, a my obawialiśmy się słabej sprzedaży z Chin” – powiedział Tom Forte, analityk DA Davidson.

Apple podało, że sprzedaż w ostatnim kwartale spadła o około 1% do 89,50 miliarda dolarów, ale według danych LSEG analitycy szacują, że sprzedaż wyniosła 89,28 miliarda dolarów. Zysk netto wzrósł o około 11%. Według LSEG zysk na akcję wynoszący 1,46 dolara przekroczył oczekiwania analityków na poziomie 1,39 dolara na akcję.

Apple musi w tym roku stawić czoła ostrej konkurencji na rynku smartfonów, ponieważ firma Huawei Technologies (HWT.UL) powraca na rynek z nowymi telefonami wyposażonymi w chipy wyprodukowane w Chinach po wieloletnim wykluczeniu z rynku przez sankcje handlowe rządu USA.

Sprzedaż Apple w Chinach spadła do 15,08 miliarda dolarów z 15,47 miliarda dolarów w czwartym kwartale rok temu. Po uwzględnieniu kursów wymiany walut Cook stwierdził, że działalność Apple w Chinach rosła z roku na rok, napędzana przez przychody ze sprzedaży iPhone’a i usług.

„W Chinach kontynentalnych we wrześniu odnotowaliśmy kwartalny rekord w przypadku iPhone’a” – powiedział Cook agencji Reuters. „Mamy cztery z pięciu najlepiej sprzedających się smartfonów w miejskich Chinach”.

Cook powiedział, że Apple „ciężko pracuje, aby wyprodukować więcej” urządzeń iPhone 15 Pro i Pro Max. „Wierzymy, że do końca tego kwartału osiągniemy równowagę podaży i popytu”.

READ  Menedżer funduszy hedgingowych Dan Loeb kupuje nowe udziały w Disneyu i naciska na spinoff ESPN

Na razie iPhone jest największym sprzedawcą Apple. Według danych LSEG sprzedaż w czwartym kwartale wyniosła 43,81 miliarda dolarów, zgodnie z oczekiwaniami analityków.

„Spodziewamy się dalszej poprawy wyników (w pierwszym kwartale fiskalnym Apple) po rozwiązaniu do tego czasu problemów z dostawą flagowych modeli Pro i Pro Max” – powiedziała analityk ITC Nabila Bhopal. „Popyt we wszystkich regionach w dalszym ciągu sprzyja większej liczbie modeli premium i spodziewamy się, że w tym roku będzie ich jeszcze więcej niż w roku ubiegłym” – powiedział.

Oczekuje się, że w nadchodzącym roku rynek komputerów osobistych będzie również radził sobie dobrze. Na początku tygodnia Apple zaprezentowało nowe komputery Mac.

Jednak sprzedaż komputerów Mac spadła o jedną trzecią do 7,61 miliarda dolarów, a sprzedaż iPadów spadła o 10% do 6,44 miliarda dolarów w porównaniu do odpowiednio 8,63 miliarda dolarów i 6,07 miliarda dolarów.

Według danych LSEG sprzedaż w dziale urządzeń ubieralnych Apple, który obejmuje Apple Watch i AirPods, spadła o 3% do 9,32 miliarda dolarów z 9,43 miliarda dolarów.

Apple od kilku kwartałów boryka się ze spadkiem sprzedaży komputerów Mac i iPadów i w czwartym kwartale kontynuował tę tendencję.

Dział usług Apple, który obejmuje Apple TV+ i który niedawno zawarł umowę ze światową gwiazdą piłki nożnej Lionelem Messim, wzrósł o 16% do 22,31 miliarda dolarów w porównaniu z szacunkami analityków na 21,35 miliarda dolarów.

Doniesienia: Stephen Nellis w San Francisco i Yuvraj Malik w Bangalore Redakcja: Sayantani Ghosh, Peter Henderson, Matthew Lewis i Leslie Adler

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Zdobądź prawa licencyjneOtwiera nową kartę

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *