Prywatny e-mail pokazuje, że szef PlayStation nie martwi się ekskluzywnym Call of Duty na Xbox


Pomysł artysty na prezesa Playstation, Jima Ryana, kiedy wysłał e-mail z informacją o proponowanej umowie Microsoft/Activision.
Zbliżenie / Pomysł artysty na prezesa Playstation, Jima Ryana, kiedy wysłał e-mail z informacją o proponowanej umowie Microsoft/Activision.

Sony publicznie twierdziło, że proponowane przez Microsoft przejęcie Activision dałoby Microsoftowi zbyt dużą władzę nad dostępem PlayStation do głównych franczyz na wiele konsol, takich jak Wezwanie do służby. Jednak prywatnie prezes i dyrektor generalny Sony Interactive Entertainment, Jim Ryan, wydawał się mniej zaniepokojony, wynika z obszernego e-maila, który Microsoft przekazał w czwartek podczas otwierających oświadczeń na rozprawie sądowej w sprawie prób FTC zablokowania wykupu Activision.

„To wcale nie jest gra na wyłączność”, powiedział Ryan w e-mailu ze stycznia 2022 r., Jak przeczytała prawniczka Microsoft Beth Wilkinson. „Myślą o czymś większym i mają pieniądze na takie ruchy”.

„Spędziłem dużo czasu z obydwoma [Microsoft gaming head Phil Spencer] i Bobby’ego [Kotick] W ciągu ostatniego dnia” – kontynuował Ryan w e-mailu. Jestem pewien, że jeszcze przez wiele lat będziemy oglądać CoD na PlayStation. Nie jestem usatysfakcjonowany i wolałbym, żeby do tego nie doszło, ale wszystko będzie dobrze, więcej niż OK”.

Microsoft rozszerzył ujawnienie w sądzie w oświadczeniu przekazanym Ars Technica: „Dzisiaj pokazałem, że Sony przez cały czas wiedziało, że dotrzymamy naszej obietnicy utrzymania gier na swojej platformie i wyjaśniło, że jego działania mające na celu lobbowanie przeciwko umowie mają na celu wyłącznie chronić swoją dominującą pozycję na rynku”.

Wcześniejszy e-mail Briana wyraźnie kontrastuje z publicznymi oświadczeniami Sony dotyczącymi planowanego przejęcia. Jeszcze w kwietniu tego roku Sony poinformowało brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynków, że obawia się, że Microsoft osłabia PlayStation, oferując „zdegradowaną” wersję Sony. Wezwanie do służby Pod względem wydajności, ceny czy nawet daty premiery.

Sony również wcześniej zaprosiło Microsoft na wstępną propozycję na trzy lata Wezwanie do służby Udostępnianie umowy „niewystarczające” we wrześniu ubiegłego roku. Sony odmówiło również podpisania 10-letniego kontraktu Wezwanie do służby Transakcja zaoferowana innym właścicielom platform, dyrektor generalny Activision Bobby Kotick, powiedział, że była próbą „sabotowania” zgody regulacyjnej.

READ  FTC odwołuje się od decyzji sędziego zezwalającej Microsoftowi na zakup Activision

Mniej formalnie Phil Spencer z Microsoftu obiecywał w wywiadach wydanie Wezwanie do służby Na PlayStation „tak długo, jak dostępna jest wysyłka PlayStation”. Sony przytoczyło przykład wyłączności Xbox Bethesdy po przejęciu jako główny powód, dla którego nie ufało tego rodzaju obietnicom, a FTC później przytoczyła ten sam wzór jako „mocny dowód” przeciwko zgodzie na umowę.

Nowe ekskluzywne gry Xbox i transmisja pesymizmu

W innym miejscu w oświadczeniu otwierającym Microsoft potwierdził, że nadchodzi Bethesda Indiana Jones Gra, która została po raz pierwszy ogłoszona w 2021 roku, będzie już dostępna wyłącznie na Xbox i PC. Jednak w dokumencie rozpoznawczym przedłożonym sądowi Microsoft powiedział, że „Xbox spodziewa się, że wiele przyszłych tytułów ZeniMax zostanie dostarczonych na PlayStation i Nintendo”.

Pomimo lat rozwoju Microsoft przyznaje w sądzie, że gry w chmurze nadal są
Zbliżenie / Pomimo lat rozwoju Microsoft przyznaje w sądzie, że gry w chmurze to wciąż „mała… specjalna nisza”.

Microsoftu

Ten sam dokument informacyjny zawiera również zaskakująco szczere dyskusje Microsoftu dotyczące niedociągnięć technicznych i niedociągnięć rynkowych gier w chmurze. Pomimo lat rozwoju Microsoft zauważa, że ​​gry w chmurze „stanowią tylko niewielką część z miliardów godzin rozgrywki każdego roku i nigdy nie zaspokajały popytu konsumentów poza obecną domeną”.

Dokument podkreśla również „problemy z opóźnieniami” w grach w chmurze, które mogą powodować efekt „jąkania”.[s] lub opóźnienia w grze. Z powodu takich problemów Microsoft informuje, że „zdecydowana większość użytkowników Xbox Cloud Gaming zgłasza, że ​​polega na tej usłudze, aby wypróbować nowe gry, aby zdecydować, czy pobrać je lokalnie, aby grać, zamiast przesyłać strumieniowo zwykłe gry”.

Bagatelizowanie gier w chmurze może być ważne dla argumentów prawnych Microsoftu, zwłaszcza po tym, jak brytyjscy regulatorzy wymienili konkurencję na rynku gier w chmurze jako główny powód zablokowania im proponowanego zakupu Activision. Mimo to pesymistyczne prognozy dotyczące chmury są zaskakujące, gdy Microsoft widzi je po latach nadmiernego szumu w grach w chmurze w niektórych zakątkach firmy.

READ  Tomb Raider, nowi właściciele Deus Ex, wydadzą wiele gier

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *