Przypadki Covid, szczepionki przypominające i wiadomości BA.2: Aktualizacje na żywo

kredyt…AFP – Getty Images

PEKIN – Rosnące ograniczenia w Chinach dotyczące wirusa Covid-19 spowodowały dalsze zakłócenia w globalnych łańcuchach dostaw elektroniki użytkowej, części samochodowych i innych towarów.

Rosnąca liczba chińskich miast wymaga od kierowców ciężarówek codziennego wykonywania testów Covid PCR, zanim będą mogli przekroczyć granice miejskie lub poddać kierowcom kwarantanny, którzy są zagrożeni zakażeniem. Środki ograniczyły prędkość, z jaką kierowcy mogliby przenosić komponenty między fabrykami oraz towary z fabryk do portów.

Szanghaj i inne duże chińskie miasta nałożyły przedłużone i surowe blokady, aby spróbować kontrolować wybuch COVID-19. Dotychczasowe przerwy w dostawach towarów z chińskich fabryk do odbiorców na całym świecie polegały głównie na czasowym zamknięciu portów żeglugowych, m.in. w Shenzhen W południowo-wschodnich Chinach w maju i czerwcu ubiegłego roku, a potem niedaleko Szanghaju zeszłego lata.

„Problemem nie są statki — to brak dostaw, ponieważ nie ma ciężarówek” — powiedział Jarrod Ward, dyrektor ds. rozwoju biznesu na Azję Wschodnią w szanghajskim biurze Yusen Logistics, dużej japońskiej firmy zarządzającej łańcuchem dostaw.

Testy kierowców ciężarówek zostały przełożone, ponieważ niektóre miasta testują masowo mieszkańców. Szanghaj w zasadzie przetestował wszystkie 25 milionów ludzi w jego granicach w ciągu jednego dnia w poniedziałek i wykrył 21 000 kolejnych przypadków w czwartek.

Obecnie w Szanghaju i sąsiednich miastach, takich jak Kunshan, centrum produkcji elektroniki, dotkliwie brakuje kierowców ciężarówek. Wielu producentów komponentów elektronicznych w Kunshan jest zamkniętych.

„Główni dostawcy elektroniki dla Apple, dla Tesli, są tam wszyscy” – powiedziała Julie Gerdman, dyrektor generalny Everstream, spółki zależnej DHL zajmującej się zarządzaniem ryzykiem w łańcuchu dostaw z siedzibą w San Marcos w Kalifornii.

Apple odmówił komentarza, a Tesla nie miał natychmiastowej odpowiedzi na pytania.

READ  Biden i saudyjski książę koronny omawiają dyplomację wojenną między Izraelem a Hamasem

Wiele fabryk próbowało pozostać otwartymi, utrzymując pracowników na miejscu zamiast wracać do domu. W niektórych miastach północno-wschodnich Chin pracownicy śpią na matach na podłodze nawet przez cztery tygodnie. Firmy gromadziły towary w pobliskich magazynach, czekając na wznowienie normalnego ruchu ciężarówek.

Ale ponieważ w miastach takich jak Szanghaj, Changchun i Shenyang trwają blokady, fabrykom kończą się materiały do ​​zebrania. Niektórzy odsyłają swoich pracowników do domu do odwołania.

Na przykład produkcja siedzeń samochodowych wymaga różnych sprężyn, śrub i innych materiałów. Pan Ward powiedział, że producentom fotelików skończyły się komponenty. Volkswagen powiedział, że zamknął fabrykę poza Szanghajem.

Podczas gdy liczba przypadków wzrasta w Szanghaju, jego główny konkurent w branży elektronicznej, Shenzhen, wychodzi z blokady. Ma to na celu uwolnienie tamtejszych robotników i fabryk, aby mogli wznowić produkcję na pełnych obrotach.

Detaliści i producenci na Zachodzie próbowali dostosować się do wcześniejszych trudności w łańcuchu dostaw w Chinach, przestawiając się z transportu morskiego na lotniczy, ale stawki frachtu lotniczego wzrosły ponad dwukrotnie w porównaniu z ubiegłym rokiem.

Zvi Schreiber, dyrektor generalny Freightos, platformy rezerwacji frachtów, powiedział, że prawie całkowite zawieszenie lotów pasażerskich do iz Szanghaju zmniejszyło przepustowość frachtu lotniczego o prawie połowę. Wojna na Ukrainie zmusiła wiele linii lotniczych do planowania dłuższych lotów wokół Rosji i Ukrainy, co oznacza, że ​​każdy samolot może wykonywać mniej lotów tygodniowo i często przewozić mniejszą wagę na lot.

Pan Schreiber powiedział, że wojna na Ukrainie również zaczęła szkodzić dostępności samolotów transportowych Antonov z czasów sowieckich. Ta siła robocza utrzymywała się w branży ładunków lotniczych w ostatnich latach prawie przez wszystkie obecnie zamknięte ukraińskie bazy obsługowe.

W przypadku firm wszelkie dodatkowe zakłócenia w globalnym łańcuchu dostaw pojawiłyby się w szczególnie napiętym momencie, w połączeniu z wyższymi cenami surowców i frachtu, a także wydłużonymi terminami dostaw i niedoborami siły roboczej.

READ  Kijów nadal wywiera presję na Zachód, aby zrobił więcej, gdy zbliża się bitwa na wschodzie Ukrainy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *