Samolot kieruje się w stronę innego toru lotu w pobliżu lotniska w Portland

Aktualności


W zeszłym tygodniu dwa samoloty przeleciały w odległości mniejszej niż pół mili od siebie na burzliwym niebie nad międzynarodowym lotniskiem w Portland, co doprowadziło do wszczęcia dochodzenia federalnego.

Do bliskiej decyzji doszło, gdy samolot linii Alaska Airlines wylatujący z południowej Kalifornii próbował wylądować na pasie startowym obok miejsca, gdzie w poniedziałek około 16:15 wystartował samolot SkyWest. Według The Oregonian.

Jak wynika z publicznie dostępnego nagrania i symulacji wizualnej, samolot na Alasce zawrócił i przerwał lądowanie na skutek coraz pilniejszych poleceń kontrolera ruchu lotniczego. Wydany przez VASAviation.

Gazeta oszacowała, że ​​odległość między samolotami wynosiła około 500 metrów w poziomie, a między nimi 250 stóp w pionie.

Według Federalnej Administracji Lotniczej, która prowadzi dochodzenie, do kolizji w powietrzu dochodzi, gdy samoloty znajdują się w odległości mniejszej niż 150 metrów od siebie.

Następnie samolot Alaska Airlines, lot 1299, zaczął skręcać w stronę SkyWest Airlines, lot 3978, po tym, jak wydawało się, że pilot pomylił instrukcje wydane przez kontrolera ruchu lotniczego i skręcił w prawo, zamiast utrzymać samolot prosto.
VASAviation/YouTube

Widoczność w momencie wypadku była mniejsza niż jedna mila, ponieważ według doniesień obszar został zalany przez ulewne opady deszczu i mgły.

Według źródła, silny wiatr początkowo uniemożliwił lotowi Alaska Flight 1299 lądowanie, a samolot opadł na wysokość 30 metrów, po czym wzniósł się w celu wykonania „obrotu” lub innej próby.

Tymczasem SkyWest Flight 3978 wystartował na równoległym pasie startowym.

Według Federalnej Administracji Lotniczej do kolizji w powietrzu dochodzi, gdy samoloty znajdują się w odległości mniejszej niż 150 metrów od siebie.
Obrazy Getty’ego

Kontroler ruchu lotniczego polecił lot na Alaskę, aby utrzymać kurs „w kierunku pasa startowego”, podczas gdy samolotowi SkyWest nakazano skręcić w prawo. Zamiast tego pozornie zdezorientowany pilot lotu 1299 powtórzył instrukcje drugiemu samolotowi i zaczął lecieć w prawo, podczas gdy lot 3978 leciał dalej prosto.

Wydawało się, że w ciągu następnych 40 sekund oba samoloty zmierzały w kierunku możliwego kursu kolizyjnego, a kontroler ruchu lotniczego wydawał się zdezorientowany, podając coraz bardziej szalone wskazówki, w pewnym momencie błędnie identyfikując lot na Alasce jako „1298”.

READ  OPEC+ zgadza się na pogłębienie dobrowolnych cięć w wydobyciu ropy

Według doniesień samolot na Alaskę został przekierowany na lotnisko oddalone o 250 mil i nie mógł wylądować w Portland do godziny 23:45.

Obie firmy wydały dla gazety oświadczenia, w których bagatelizują znaczenie incydentu.

„Załoga lotu 1299 postępowała zgodnie z instrukcjami kokpitu i natychmiast zareagowała na zwiększoną odległość od drugiego samolotu” – powiedział rzecznik Alaski. „Samolot utrzymał bezpieczną separację boczną przez cały czas trwania zdarzenia”.

„Bezpieczeństwo lotu w żadnym momencie nie było zagrożone” – według doniesień SkyWest.

Nie jest jasne, ile osób znajdowało się na pokładzie obu samolotów.




Załaduj więcej…









https://nypost.com/2023/10/22/plane-steers-toward-path-of-other-flight-near-portland-airport/?utm_source=url_sitebuttons&utm_medium=site%20buttons&utm_campaign=site%20buttons

Skopiuj adres URL udostępniania

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *