Shigeru Miyamoto znów pracuje rękami

Shigeru Miyamoto jest odpowiedzialny za niektóre z najbardziej kultowych wirtualnych światów w historii, z Królestwa Grzybów. Super Mario Do Legenda ZeldyHyrule. Ale zaczął od czegoś bardziej dotykowego, studiując wzornictwo przemysłowe na studiach, zanim ostatecznie rozpoczął karierę w grach wideo. To coś, czego brakowało mu przez lata. „Pomysł wykorzystania moich rąk do stworzenia czegoś naprawdę mi odpowiada” — mówi. Niedawno miał okazję wrócić do tych korzeni, współpracując z zespołem Universal Creative nad Super Nintendo World, które właśnie zostało otwarte w Universal Studios Hollywood.

Nostalgia uderzyła go szczególnie mocno, gdy odwiedził Florydę, aby zobaczyć, gdzie powstają niektóre elementy parku, oraz przetestować tekstury i materiały. „Te spotkania, w otoczeniu zapachów fabryk, były dla mnie bardzo relaksujące” — mówi Miyamoto.

W wieku 70 lat Miyamoto przechodzi jedną z najbardziej eksperymentalnych faz swojej kariery. Wcześniej główna postać stojąca za największymi grami Nintendo, spędził kilka ostatnich lat kierując projektami poza grami konsolowymi, z których znana jest firma. Pomóż kierować rozwojem Bieg Super Mariopierwsze duże wydanie smartfona Nintendo i służy jako producent na Nintendo Film Super Mario Brosktóry wchodzi do kin w kwietniu.

Po to są parki rozrywki. Nintendo nawiązało współpracę z Universalem, aby stworzyć Super Nintendo World, wciągające doświadczenie mające na celu przeniesienie odwiedzających do Królestwa Grzybów. Pierwsza edycja zadebiutuje w Osace w 2021 roku (koniecznie zobaczcie nasze wrażenia z oryginalnego ogrodu), a po lokalizacji w Los Angeles nastąpią kolejne edycje na Florydzie i w Singapurze.

„Mieliśmy ten wspólny pomysł, aby spróbować stworzyć coś nowego i ekscytującego”.

Miyamoto mówi, że podczas gdy Universal był odpowiedzialny za budowę parków, zespół Nintendo był bardzo zaangażowany w planowanie i projektowanie. „Mieliśmy wspólny pomysł, aby spróbować stworzyć coś nowego i interesującego, a także pomysł stworzenia czegoś naprawdę interaktywnego” — wyjaśnia. „W tym sensie nasze zaangażowanie nie polegało tylko na przeglądaniu zasobów lub przeglądaniu projektów. Ale próbie dotarcia do sedna tego, jak ludzie tego doświadczają, jakie będą ich doświadczenia. Odbyliśmy wiele spotkań do przedyskutowania i określić, co chcieliśmy tutaj osiągnąć.”

READ  Google udostępnia graficzne znaki wodne wygenerowane przez sztuczną inteligencję

Pomimo tego, że był stosunkowo nowicjuszem w tej dziedzinie, Miyamoto mówi, że „nie było w tym poczucia zastraszenia ani strachu”, głównie dlatego, że w pełni ufa zespołowi Universal. Nawet wtedy miał wątpliwości co do tego, czy faktycznie to zrobi. „Czy ludzie będą przekonani, że tak naprawdę jest to Grzybowe Królestwo?” Pamięta myślenie. „Czy poczują się, jakby byli na świecie? To jest coś, czego tak naprawdę nie można powiedzieć, dopóki nie zostanie to zrobione. Było więc dużo czasu na próby i błędy, aby naprawdę zrozumieć, co sprawia, że ​​to doświadczenie jest fascynujące.”

Super Nintendo World w Universal Studios Hollywood.
Zdjęcie: NBCUniversal

Dla Miyamoto była to również okazja do wykorzystania jego wiedzy w zupełnie nowym kontekście. Super Nintendo World jest jak gigantyczna gra wideo: podczas eksploracji możesz zbierać monety, szukać sekretów i znajdować klucze, aby odblokować określony obszar parku. Istnieje nawet prawdziwy świat Mario kart Ta przejażdżka to po części park rozrywki, po części gra wideo. Przechodzisz przez cykl składający się z innego zestawu Mario kart Ścieżki — będziesz nawigować pod wodą i po magicznej tęczowej ścieżce — strzelając rakietami, sterując, aby omijać przeszkody i nosząc okulary rzeczywistości rozszerzonej, które umieszczają klasyczne postacie w polu widzenia. Wszystko to składa się na prostą historię o tym, jak Bowser Jr. kradnie samochód. Za złotą monetę, którą odwiedzający muszą wymienić.

Prawie wszystkie te przedmioty wykorzystują obecną technologię znaną Nintendo. the Mario kart Jazda jest napędzana przez rzeczywistość rozszerzoną, coś, co zostało wbudowane w 3DS i dzięki czemu zyskało szerokie uznanie pokemony idą. Tymczasem zbieranie monet i odblokowywanie tajemnic polega na uderzeniu w nadgarstek, który łączy się bezprzewodowo z atrakcjami, podobnie jak figurka Amiibo z NFC firmy Nintendo (w rzeczywistości opaska służy również jako figurka Amiibo). Te elementy nie są całkowicie unikalne dla parków rozrywki, ale pozwoliły zespołowi Nintendo na kontynuację ich wcześniejszej pracy. „Byliśmy w stanie wiele wyciągnąć z naszego doświadczenia” — mówi Miyamoto.

READ  Wordle 271 Mar 17 Wskazówki: Zmagasz się dzisiaj z Wordle? Trzy wskazówki, które pomogą odpowiedzieć | Gry | rozrywka

Oczywiście są różnice. Praca w prawdziwym świecie oznacza radzenie sobie z irytującymi rzeczami, takimi jak „bezpieczeństwo” i „grawitacja”. Nie można utworzyć kopii roboczej Mario Kart 8Tory przeciwstawiające się grawitacji. Miyamoto mówi, że w większości przypadków to nie był problem. Ale realistyczny charakter parku zmienił sposób, w jaki on i zespół podeszli do atrakcji. Po pierwsze, musieli iść krócej, więc zespół naprawdę musiał przyspieszyć Super Mario Doświadczenie aż do małych chwil. Ale chcieli też, aby atrakcje były ekscytujące nawet dla osób, które nie korzystają z nich aktywnie.

„Był taki pomysł, aby jak najwięcej osób doświadczyło i cieszyło się tą przestrzenią” – mówi Miyamoto. „Na przykład ludzie, którzy nie są w pełni seksowni, nadal mogą się dobrze bawić. To jest coś, co naprawdę staraliśmy się obejść: ograniczenia. Musieliśmy zmaksymalizować ilość radości, jaką mieli ludzie, niezależnie od tego, czy robili to samo, czy oglądali inni.”

Był jednak jeden element, który musiał wyciąć z ostatecznej wersji. Super Nintendo World jest otoczone wysokim tłem, które przypomina klasyczne side-scrollowanie Super Mario Gra, w której poruszają się postacie takie jak stos goombas i Yoshi. Na szczycie, na dużym wzgórzu, znajduje się tradycyjna flaga Mario. „Chciałbym, żeby ludzie mogli wspiąć się wyżej w kierunku Pinball” — przyznaje Miyamoto. „Ale były oczywiście obawy dotyczące bezpieczeństwa, więc tak się nie stało”. „To niefortunne, ponieważ urządzenia tam są”, dodaje ze śmiechem.

I chociaż projekt parku w Los Angeles jest bardzo podobny do jego odpowiednika w Osace, Miyamoto mówi, że wprowadzono niewielkie modyfikacje wejścia, gigantycznej zielonej rury osnowy i wyjścia, aby uczynić doświadczenie bardziej wciągającym. „Ścieżka wyjścia tutaj wymaga przejścia przez rurę, aby podkreślić fakt, że idziesz do części Universal, która nie jest światem Nintendo” — wyjaśnia. „Park rozszerzy się na Florydę i Singapur, i jestem pewien, że stamtąd też się nauczymy”.

READ  Wall Street Journal: Modele modemów 5G Apple'a są trzy lata za najlepszym chipem Qualcomma
Zdjęcie gigantycznego posągu wagonu towarowego w Super Nintendo World.

Gigantyczna statua Bowsera wita gości, którzy chcą przejechać się atrakcją Mario Kart.
Zdjęcie: NBCUniversal

Jedną z najbardziej ekscytujących części Miyamoto jest praca z nowymi ludźmi. Nintendo to firma, która historycznie ceniła opinie zewnętrzne, Często zatrudnia nowych rekrutów, którzy nie mają doświadczenia w grach. W przeszłości Miyamoto powiedział, że praca z ludźmi o różnych umiejętnościach dodaje energii, a praca z mózgami w parku Universal oferuje coś podobnego. „To była świetna zabawa” — mówi o całym procesie. „Naprawdę mi się podobało.”

„Próbowałem się ukryć i trzymać poza zasięgiem wzroku tak bardzo, jak to możliwe”.

Najbardziej ekscytujące: możliwość zobaczenia, jak fani wchodzą w interakcję z jego twórczością w nowy sposób. Dzięki Twitchowi i YouTube można oglądać graczy korzystających z gier online, a na początku działalności gier wideo Nintendo Miyamoto był w stanie śledzić ludzi w salonach gier. Ale jest coś innego w skali Super Nintendo World. „Po powrocie do Japonii mogłem wejść w świat z ludźmi wchodzącymi po raz pierwszy i zobaczyć, jak reagują ze zdumieniem, szaleją i naprawdę wszelkiego rodzaju reakcje” — mówi. „Możliwość bezpośredniego kontaktu z nimi była dla mnie nowym doświadczeniem i czymś, co bardzo mi się podobało”.

„Próbowałem się ukryć i trzymać poza zasięgiem wzroku tak bardzo, jak to możliwe” — dodaje. „I chociaż niektórzy ludzie zaoferowali uścisk dłoni, byli bardziej podobni do świata”. Nie przeszkadzała mu jego względna anonimowość. „Właśnie tego chciałem.”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *