LOS ANGELES — Shohei Ohtani w wielkim stylu wdarł się do klubu 40-40 w piątkowy wieczór, uderzając wielkiego szlema w końcówce dziewiątej rundy, zdobywając 40 home runów w sezonie i podnosząc Los Angeles Dodgers do 7. Trzecie zwycięstwo nad Tampa Bay Rays.
Ohtani ukradł swoją 40. bazę na początku meczu, rozpoczynając czwartą rundę pojedynczym strzałem z pola bramkowego, a następnie zajął drugie miejsce po uderzeniu Freddiego Freemana.
Ohtani, zawodnik, który najszybciej w historii pierwszej ligi osiągnął wynik 40-40, dokonał tego w swoim 126. meczu w sezonie. W 2006 roku Alfonso Soriano w 147 meczach dla Washington Nationals uzyskał bilans 40-40.
Ohtani jest szóstym zawodnikiem pierwszej ligi i pierwszym Dodgerem, który osiągnął ten kamień milowy.
„Tak naprawdę chodzi o zwycięstwo” – powiedział Ohtani przez tłumacza. „Oczywiście osiągnięcie jest częścią procesu, ale myślę, że wygranie meczu jest najważniejszą rzeczą”.
Piątkowy wybuch był pierwszym homerem w karierze Ohtaniego i jego trzecim wielkoszlemowym.
„To tylko bajka – 40–40 tej samej nocy” – powiedział menadżer Dave Roberts. „Nie wiem, czy kiedykolwiek tak się stało, i nie wiem, czy wygrał to w Wielkim Szlemie. Na pewno jest znany ze swoich zagrań, które zapamiętam na długo”.
Strzał Ohtaniego z odległości 389 stóp wyrównał wynik 3-3. Środkowy obrońca Rays, Jose Siri, gonił i piłka wróciła na boisko. Następnie rzucił go na trybuny, aby Ohtani nie dostał pamiątki – twierdzi Will Ireton, tłumacz Ohtaniego.
Ohtani wywołał kurtynę, podczas gdy 45 556-osobowy tłum wstał i wiwatował.
„To ogromne wyróżnienie móc tego dokonać przed własną publicznością” – powiedział.
Według ESPN Stats and Information Research Ohtani jest na dobrej drodze, aby zostać pierwszym graczem w historii MLB, który w sezonie zdobędzie 50 zdobytych bramek i 50 skradzionych baz. Żaden zawodnik nie miał nigdy w sezonie 45 zdobytych bramek i 45 przechwytów.
W raporcie wykorzystano informacje z Associated Press.
„Profesjonalny webaholik. Pisarz. Telewizyjny geek. Nieuleczalny podróżnik. Znawca mediów społecznościowych. Ekspert od bekonu.”