Sony chce „zoptymalizowanych” gier na PS5 Pro przy 60 klatkach na sekundę, ale chętnie godzi się na mniej

Sony pracuje nad nową „zaawansowaną wersją” PS5 o nazwie kodowej Trinity, która prawdopodobnie zadebiutuje jako PS5 Pro jeszcze w tym roku. krawędź Wyciekłe specyfikacje PS5 Pro zostały potwierdzone na początku tego tygodnia, otrzymaliśmy także szczegółowe informacje na temat tego, w jaki sposób istniejące i nowe gry na PS5 zostaną „zoptymalizowane” pod kątem wykorzystania sprzętu PS5 Pro. Sony pracuje również nad trybem Super Boost dla starszych gier, aby działały lepiej na PS5 Pro.

Mówią źródła zaznajomione z planami Sony krawędź Sony prosi programistów o stworzenie nowego trybu graficznego dostępnego wyłącznie na PS5 Pro w grach, który łączy w sobie nowe rozwiązanie Sony PlayStation Spectral Supersolution (PSSR) do rozdzielczości 4K z szybkością klatek na sekundę 60 klatek na sekundę i efektami ray tracingu. Gry wewnętrzne Zgłoszone po raz pierwszy O niektórych szczegółach ulepszonej gry na PS5 Pro z zeszłego miesiąca.

Chociaż Sony chce tego nowego trybu w grach, tag „Ulepszone” PS5 Pro będzie nadal dostępny dla wielu innych scenariuszy, w tym gier w 30 klatkach na sekundę. Programiści mają możliwość zwiększenia docelowej rozdzielczości dla gier na PS5 Pro, które działają w stałej rozdzielczości na PS5, lub nawet zwiększenia maksymalnej rozdzielczości docelowej dla gier, które działają w zmiennej rozdzielczości na PS5.

Może to oznaczać, że gry PS5 Pro Enhanced będą działać w rozdzielczości od 1080p do 1440p przy 30 klatkach na sekundę na podstawowym PS5 i w rozdzielczości od 1280p do 2160p na PS5 Pro przy tej samej liczbie klatek na sekundę. Stałe zwiększenie rozdzielczości z 1440p do 2160p będzie również kwalifikować się jako gra udoskonalona na PS5 Pro. Programiści mogą także włączyć efekty ray tracingu i otrzymać naklejkę PS5 Pro Enhanced bez poprawy rozdzielczości i liczby klatek na sekundę. Jeśli programista chciał ustawić 60 klatek na sekundę zamiast 30 klatek na sekundę w tej samej rozdzielczości, można to również zakwalifikować jako grę ulepszoną na PS5 Pro.

READ  Wszystkie oferty Apple z okazji Czarnego Piątku, które możesz uzyskać już teraz

Samo uruchomienie gry ze stabilniejszą liczbą klatek na sekundę na PS5 Pro nie wystarczy, aby uzyskać lepszy wynik. Sony nie doda również naklejki do gier działających w zmiennej rozdzielczości, a zwiększenie rozdzielczości na PS5 Pro nie poprawia rozdzielczości maksymalnej. Jeśli więc gra przejdzie z wariantu 1440p–2160p na wariant 1800p–2160p, nie będzie kwalifikować się do podwyższonej oceny.

Deweloperzy będą musieli zaktualizować swoje gry do najnowszej wersji pakietu SDK firmy Sony, aby móc korzystać z funkcji PS5 Pro, ale niektóre gry, które nie zostały zaktualizowane, nadal będą korzystać z lepszej wydajności na nadchodzącej konsoli. Rozumiem, że konsola PS5 Pro będzie wyposażona w tryb „Super Boost”, dzięki któremu tryby VRR będą działać z większą liczbą klatek na sekundę, a gry o zmiennej rozdzielczości będą mogły być wyświetlane w wyższej rozdzielczości. Ogólna liczba klatek na sekundę może być również bardziej stabilna w niektórych grach.

Sony ostrzega programistów, że wiele niezałatanych gier nie będzie wykazywać ulepszeń w tym trybie super doładowania. Gry działają w stałej rozdzielczości, a ustawienia graficzne o stałej rozdzielczości nie będą wykazywać poprawy. Nawet jeśli programiści nadal korzystają ze starszych wersji pakietu Sony SDK, nadal mogą używać PSSR do aktualizacji tytułów i uzyskiwania dostępu do dodatkowej pamięci systemowej, którą Sony oferuje twórcom gier.

Wymagania dotyczące tagu PS5 Pro Enhanced wyglądają bardzo podobnie do tych, które Sony zastosowało w przypadku PS4 Pro, a ponadto istnieje tu pewna elastyczność, dzięki czemu programiści mogą wybrać, co chcą ulepszyć. Jeśli gra kwalifikuje się do ulepszonej etykiety, może być wyświetlana na opakowaniu płyty i na stronach Sony PlayStation Store.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *