Sony nakłada „ograniczenia” na możliwość korzystania z Call of Duty w Game Pass, twierdzi Xbox

Microsoft twierdził, że obecna umowa marketingowa Call of Duty firmy Sony „ogranicza” pojawienie się na Xbox Game Pass wysokobudżetowej serii strzelanek Activision.

Szczegóły pochodzą z Xbox pełna odpowiedź do akt w zeszłym tygodniu brytyjskiego Urzędu ds. Konkurencji i Rynków, w którym regulator wyraził swoje obecne obawy dotyczące trwającego przetargu Microsoftu na przejęcie Activision Blizzard o wartości 68 miliardów dolarów.

Obecna umowa marketingowa Sony z Call of Duty przewiduje wykorzystanie brandingu PlayStation wraz z reklamami, podczas gdy gracze na platformach Sony uzyskują wczesny dostęp do treści w grze.

Eurogamer Newscast: Czy zakup Activision Blizzard o wartości 68 miliardów dolarów zostanie zablokowany?

W odpowiedzi Microsoftu, w przypisie do głównego tekstu, producent Xbox odniósł się do tweeta Phila Spencera z 20 stycznia 2022 r., w którym stwierdzono, że intencją Microsoftu jest „uhonorowanie wszystkich istniejących umów po przejęciu Activision Blizzard”.

Microsoft mówi dalej, że obecna umowa z Activision Blizzard i Sony „zawiera ograniczenia dotyczące zdolności Activision Blizzard do umieszczania tytułów Call of Duty w Game Pass przez kilka lat”.

To, czego nie wiemy, to natura tych „ograniczeń” i czy stanowią one cały blok wydania Call of Duty na Game Pass, czy też skutkowałoby to jakąś karą dla Activision Blizzard – na przykład odszkodowanie dla użytkowników, którzy roszczą sobie kopie lub pobierają je, a następnie przekażą je Sony.

Nie wiemy również, jak długo te ograniczenia mogą trwać – nie zostało wyraźnie powiedziane, że będą one kontynuowane po zakończeniu obecnej umowy, która potrwa jeszcze przez kilka kolejnych gier Call of Duty, lub czy istniejące gry będą nadal nie będzie można dołączyć do Xbox Game Pass przez jakiś dodatkowy czas w przyszłości.

Oczywiście Microsoft zdecydował się uwzględnić te szczegóły, aby podkreślić to, co postrzega jako potencjał przyszłego włączenia COD do Game Pass jako punktu spornego dla zatwierdzenia oferty przejęcia przez CMA. Jedną z sugestii jest to, że Microsoft może nie być w stanie umieścić gier COD w Game Pass, nawet gdyby chciał. Można również zauważyć, że Sony już sprawowało kontrolę nad grami, która dotyczy subskrypcji, o których posiadanie oskarżano Microsoft.

READ  AMD Marketing twierdzi, że procesory graficzne Radeon RX 6000 oferują lepszą wydajność w przeliczeniu na dolara i wyższą liczbę klatek na wat w porównaniu z serią NVIDIA RTX 30.

Wszystko to wzmacnia również toczące się dyskusje na temat konkurencji w tej dziedzinie, co również może mieć wpływ na zawarcie umowy. Z drugiej strony CMA jest zainteresowane przejęciem Microsoftu, co daje mu nieuczciwą przewagę na rynku konsol. Z drugiej strony Microsoft odpowiedział, że jego umowa da graczom więcej opcji, a konkurencja z Sony skłoniła rywala do przyjęcia własnej usługi subskrypcji.

Analiza przepisów dotyczących przejęcia Activision Blizzard przez Microsoft uwydatnia kilka interesujących szczegółów – takich jak fakt Game Pass zarobił 2,9 miliarda dolarów w ostatnim roku podatkowym. W innym interesującym stwierdzeniu Microsoft powiedział w zeszłym tygodniu, że Baza użytkowników PlayStation będzie „znacznie większa” niż Xbox, nawet jeśli każdy gracz COD porzuci Sony.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *