Square Enix odpowiada na 6 palących pytań dotyczących wznowienia Final Fantasy VII

Po pierwszym zagraniu w Final Fantasy VII Rebirth (pełne wrażenia znajdziesz tutaj), a następnie rozmawiałem z reżyserem Naoki Hamaguchi, producentem Yoshinorim Kitase i dyrektorem kreatywnym Tetsuyą Nomurą, aby uzyskać odpowiedzi na kilka palących pytań. Obejmuje to zakres narracji Rebirth, decyzję o podziale go na dwa dyski oraz to, czy będzie jakakolwiek forma przesyłania danych pomiędzy Remake i Rebirth.

Jak rozwój Rebirth wypadł w porównaniu z Remake’iem?

Rebirth ukaże się 29 lutego, dwa miesiące przed czwartą rocznicą premiery Remake’a. Według Hamaguchiego cykl rozwoju Remake’a trwał około czterech lat, co sprawia, że ​​przejście do znacznie większej gry Rebirth wydaje się stosunkowo szybkie. Robi to szczególne wrażenie, odkąd Square opracowało i wypuściło rozszerzenie fabularne Intermission dostępne wyłącznie na PlayStation 5 oraz aktualizację Intergrade w międzyczasie.

Hamaguchi przypisuje pracy nad Intermission/Intergrade płynniejszym cyklem rozwoju, ponieważ pozwoliło projektantom lepiej zapoznać się z PS5 (do którego ogranicza się Rebirth) i ukończyć Rebirth w podobnych ramach czasowych, pomimo jego większego zakresu.

„Ale jednocześnie udało nam się utrzymać czas rozwoju [down] I możliwość wydania w tak normalnym lub standardowym czasie z tak ogromną ilością treści” – mówi Hamaguchi za pośrednictwem tłumacza. „Jesteśmy więc tego bardzo pewni i z czego bardzo dumni”.

Ile historii kryje się za odrodzeniem?

Kiedy zapytałem, gdzie zakończy się Odrodzenie, Tetsuya Nomura potwierdził, że historia rozciąga się aż do końca Zapomnianej Stolicy (znanej również jako Miasto Starożytnych). Jednakże, jak powinien wiedzieć każdy, kto ukończył Remake, Nomura podkreśla, że ​​w Rebirth wydarzenia nie będą przebiegać w tej samej kolejności i stylu, co w oryginalnej grze.

Czy można przesyłać dane z remake’u FFVII?

Square Enix potwierdza również, że pomiędzy jakąkolwiek wersją Remake’a i Rebirth nie będzie żadnego postępu. Oznacza to, że nie odzyskasz sprzętu i materiałów zdobytych w pierwszym meczu.

READ  Epic zwraca się do sądu o zablokowanie 27% prowizji Apple'a od zakupów za pośrednictwem strony internetowej

„Mimo że istnieje rodzaj historii, którą śledzą w różnych tytułach, [Rebirth] Hamaguchi wyjaśnia, że ​​ma być samowystarczalny. „Więc nie ma określonego rodzaju kryteriów rozwoju ani umiejętności, które zamierzasz przenieść z poprzedniego tytułu”.

Jednakże Hamaguchi ujawnia, że ​​gracze posiadający dane zapisu w Remake/Intergrade otrzymają nieznany materiał przywoławczy na początku Rebirth.

Final Fantasy VII Rebirth (PlayStation 5).

Dlaczego dwa tablety?

Odrodzenie jest tak duże, że Kwadrat dzieli je na dwa dyski. Hamaguchi twierdzi, że miejsce na grę wynosi 150 GB, przy czym 100 na jednym dysku i 50 na drugim. Nie będziesz jednak zmieniać płyt tak, jak fani robili to w przypadku oryginału. Ze względu na architekturę PS5 gracze najpierw zainstalują całą grę, wkładając obie płyty. Później do rozegrania pełnej wersji gry potrzebny będzie już tylko jeden z nich.

Hamaguchi wyjaśnia, że ​​decyzja o podziale Rebirth w ten sposób miała mniej wspólnego z ożywieniem nostalgii, a raczej sposobem na zachowanie wzniosłej wizji zespołu. Square zawsze wyobrażał sobie Rebirth jako ogromny, bardzo szczegółowy świat, który jest jeszcze bardziej wciągający niż odnowiony Midgar w Remake’u. Zatem wciśnięcie go na pojedynczą płytę Blu-ray zmusiłoby projektantów do ograniczenia treści i pomysłów, więc podwojenie płyt stało się oczywistym rozwiązaniem.

Jakie minigry zostały rozszerzone?

Zabawne minigry w Final Fantasy VII stanowią dużą część uroku tej gry. Miło było zobaczyć niektóre z nich w niedawnym zwiastunie stanu gry, ale zapytałem Square, czy jest jakaś konkretna minigra, do której zespół był bardzo podekscytowany. Hamaguchi zwołuje paradę inauguracyjną Rufusa Shinry.

W oryginalnej wersji Cloud przebiera się za żołnierza Shinry, aby przedostać się na uroczystości i poprowadzić marsz, naciskając przyciski czasowe. W Rebirth gracze będą zbierać żołnierzy i decydować, jak ich rozmieścić, stosując bardziej praktyczne podejście, które doprowadzi do różnych wersji przebiegu serialu.

READ  Fani Stardew Valley są zachwyceni zmianą w patchu 1.6 dotyczącą drzew owocowych

„Więc tym razem faktycznie zmieniliśmy niektóre aspekty oryginalnej minigry, w pewnym sensie przejmując jej elementy, ale także podnosząc je, aby spełniały dzisiejsze standardy i zapewniały głębsze, zabawniejsze i interesujące doświadczenie”. – mówi Hamaguchi. „Chcielibyśmy, aby tego doświadczyli także użytkownicy”.

Co się dzieje z Vincentem?

Krótkie pojawienie się Vincenta Valentine’a było ekscytującym punktem zwiastuna historii Rebirth na PlayStation State of Play we wrześniu. Nie będziemy zdradzać charakteru tej postaci nowym graczom, ale on, podobnie jak Yuffie, w oryginalnej grze był opcjonalnym członkiem drużyny, więc zapytałem Square, czy tak byłoby ponownie. Nomura potwierdza, że ​​tym razem Vincent dołączy do grupy w ramach głównego wątku fabularnego Rebirth, ale niestety nie będzie można nim grać.

Zamiast tego ponury wojownik po prostu towarzyszy grupie, tak jak zrobił to Red XIII w remake’u. Nomura wyjaśnia, że ​​dzieje się tak, ponieważ w oryginalnym tekście Vincent dołącza do drużyny pod koniec historii. Na podstawie tej odpowiedzi wygląda na to, że sami nie będziemy używać mocy Vincenta, dopóki nie pojawi się trzeci wpis, który nie został jeszcze nazwany.

Final Fantasy VII Rebirth zadebiutuje 29 lutego na PlayStation 5

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *