Stany Zjednoczone zmierzają w kierunku wycofania inflatora poduszek powietrznych 52M ze względu na obawę przed eksplozją

Rząd federalny podejmuje nowe kroki, aby wymusić wycofanie z rynku 52 milionów napełniaczy poduszek powietrznych ze względu na ryzyko eksplozji, które mogą zranić lub zabić ludzi.

Krajowa Administracja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) poinformowała we wtorek, że ustaliła, że ​​napełniacze poduszek powietrznych produkowane przez ARC Automotive Inc. Pojazdy licencjonowane przez inną firmę są wadliwe i mogą wyrzucać odłamki oraz eksplodować, potencjalnie śmiertelnie okaleczając kierowców i pasażerów. Agencja ogłosiła, że ​​wyznaczyła publiczne spotkanie na 5 października i musi się odbyć, zanim będzie mogła wystąpić o wezwanie do sądu nakazane przez sąd.

Na podstawie przeprowadzonego dochodzenia agencja stwierdziła, że ​​przyczyną eksplozji mógł być żużel spawalniczy, produkt uboczny niektórych procesów spawania.

Agencja twierdzi, że żużel spawalniczy „wystarczającej wielkości” może zostać przemieszczony i spowodować rozerwanie inflatora w momencie wyzwolenia poduszki powietrznej, powodując wyrzucenie odłamków w stronę pasażera. Stwierdzono również, że spodziewa się w przyszłości kolejnych pęknięć, „które mogą skutkować poważniejszymi obrażeniami i śmiercią, jeśli nie zostaną wycofane i wymienione”.

W maju agencja zwróciła się do firmy z prośbą o wycofanie dmuchaw, zauważając, że od 2009 r. mechanizm ten był przyczyną co najmniej siedmiu obrażeń i dwóch zgonów w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Firma podkreśliła, że ​​nie wystąpiła żadna usterka, a żądanie agencji było uzasadnione w hipotezie, a nie wyniku technicznym.

NHTSA odrzuciła argument ARC Jej wstępna decyzja Odnośnie poduszek powietrznych we wtorek.

„ARC w niewłaściwy sposób bagatelizuje ryzyko związane z pękniętymi dmuchawami, charakteryzując te zdarzenia jako anomalie produkcyjne lub część normalnej działalności” – stwierdziła agencja.

„W szczególności firma ARC określiła pęknięcia jako„ izolowane zdarzenia ”i„ nieuniknioną część każdej operacji produkcyjnej na dużą skalę ”. NHTSA odrzuca wszelkie sugestie, jakoby siedem pęknięć inflatorów było w jakiś sposób normalne lub oczekiwane i nie zawierało wady bezpieczeństwa.

READ  Wall Street rośnie, rentowności obligacji skarbowych rosną, podczas gdy debata na temat limitu zadłużenia trwa

The Hill zwrócił się do ARC z prośbą o komentarz.

Prawa autorskie 2023 Nexstar Media Inc. wszystkie prawa są zachowane. Materiał ten nie może być publikowany, emitowany, przepisywany ani redystrybuowany.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *