Super Mario RPG: Ostateczny podgląd

Kiedy byłem dzieckiem, miałem obsesję na punkcie Super Mario RPG: Legend of the Seven Stars. Właściwie nie byłem jego właścicielem, ale zapamiętałem numer naklejki na kasecie w moim ulubionym sklepie wideo, aby mieć pewność, że zawsze wypożyczam kopię z moim plikiem zapisu. (Właściwie kupiłem ten wkład wiele lat później, kiedy sklep został nieuchronnie zamknięty, wraz z tą samą naklejką!). Zatem gra w remake Super Mario RPG z 2023 roku będzie prawdziwą przyjemnością. Ta i tak już świetna gra została tutaj niesamowicie wiernie odtworzona, nie tylko z jej uroczymi poziomami i dziwacznymi postaciami, ale potrafię rozpoznać każde głupkowate, animowane zachowanie Mario podczas rozmów.

To, co wyróżnia mnie bardziej niż cokolwiek innego, to sposób, w jaki Super Mario RPG zmieniło się, pozostając wiernym oryginałowi – a z tego, co widziałem od początku, ten klasyk jest nie na miejscu. Dostosowanie zamiast wojny. Oryginalna walka to prosty, ale niezwykle zabawny system turowy, który nagradza Cię za naciśnięcie przycisku w odpowiednim czasie. Jej rdzeń nie uległ zmianie, ale zmiany w jakości rozgrywki i dwa zupełnie nowe systemy sprawiły, że każda walka stała się nieco bardziej wciągająca.

Zaczynając od prostego, dodano pewną subtelność do synchronizacji przycisków ataków i bloków. Naciśnięcie przycisku A w odpowiednim momencie podczas większości ataków zwiększy obrażenia, ale jeśli dokładniej wybierzesz moment w przypadku podstawowych ataków, możesz teraz zadać obrażenia obszarowe każdemu wrogowi na ekranie. Dodaje to nowe, interesujące planowanie walki, w ramach którego możesz bezpośrednio zaatakować i osłabić wroga, zanim wykończysz go darmowym obszarowym narzędziem – sztuczka uzupełniona przydatnym wskaźnikiem, który informuje, kiedy wróg jest „prawie powalony”. Ale jeśli źle obliczysz etap końcowy, jest to niebezpieczna decyzja.

Jeśli chodzi o blokowanie, prawidłowe naciśnięcie A nie tylko zmniejszy obrażenia, ale całkowicie zaneguje atak wroga. Wsparciem dla tego nowo rozszerzonego systemu jest sprytna mechanika, która wyświetla wykrzyknik dokładnie w momencie, w którym należy nacisnąć A. Na początku myślałem, że jest trochę sztywny, ale jego geniusz polega na tym, że przylega tylko do ciebie. Używaj go tak, jak przy użyciu konkretnego ataku lub blokując danego wroga. Popraw wyczucie czasu w ruchu kilka razy lub zablokuj zdolność konkretnego przeciwnika, a ikona koła treningowego zniknie, gdy przestanie się pojawiać… ale jeśli Twoje wyczucie czasu będzie się nadal ślizgać, poprowadzi Cię raz na zawsze. Ponownie.

Nie mogę się doczekać, aż zobaczę nowe opcje potrójnego ruchu.

Nawet w przypadku przepychających się wrogów, których można zniszczyć jednym uderzeniem obszarowym, kluczowe znaczenie ma wyczucie czasu ataków i bloków. Dzieje się tak, ponieważ Super Mario RPG śledzi liczbę pomyślnie wykonanych naciśnięć z rzędu, nawet pomiędzy walkami. Naprawdę podobało mi się, jak wysoko mogłem uzyskać tę liczbę, a ty zostałeś nagrodzony, jeśli dobrze sobie poradziłeś, małymi wzmocnieniami i powoli ładującym się miernikiem.

READ  Trump twierdzi, że bilingi telefoniczne są sprzeczne z harmonogramem prokurator hrabstwa Fulton, Fannie Willis

Chociaż początkowo ten wskaźnik jest wydawany na losowe i często nieekscytujące wzmocnienia od Todda, nie minie dużo czasu, zanim otrzymasz pełną imprezę, w którym to momencie staje się to zupełnie nowy i absolutnie epicki potrójny ruch. Ten niezwykle silny atak, uzupełniony własną przerywnikową sceną 3D, wygląda niepowtarzalnie dla każdej drużyny, której używasz do tej walki, i nie mogę się doczekać, aby zobaczyć, jak wyglądają inni.

Pokochasz także mocne moce, ponieważ ten remake wstrząsnie twoimi ocenami i szybko znanymi spotkaniami, rzucając od czasu do czasu w ciebie „specjalnymi wrogami”. Są to silniejsze i szybsze wersje zwykłych potworów, jednak nie zawsze da się z nimi walczyć na autopilocie. Nie potrząsają niczym zbyt mocno, ale wykonali dobrą robotę, namawiając mnie do ponownego przemyślenia mojej strategii, jeśli ją zobaczę.

Tak naprawdę żadna z tych zmian nie sprawia wrażenia całkowitego odnowienia czy czegoś w tym stylu i nie sądzę, że powinny. Zamiast tego po prostu odświeżają i tworzą zabawny system walki, który teraz zbiera trochę kurzu — zwłaszcza gdy gry takie jak niesamowite Sea of ​​​​Stars niedawno wprowadziły własne zwroty w czasochłonnej, turowej walce RPG. Cieszę się, że Super Mario RPG udało się dorównać wiernemu odtworzeniu jednej z moich ulubionych gier do tej pory.

Tomek Marek jest redaktorem recenzji dla IGN. Lubi gry karciane, łamigłówki, platformówki, platformówki-łamigłówki i nie tylko.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *